Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

En del i helgen som skrev frekvent om dåligt makro har varit tysta idag. Märkligt

6 Likes

Ser ut til å ende mye opp i USA. Det hadde vært gøy om vi så 19 i morgen. Så tynn som ordremengden er nå i påsken, så er det ikke sikkert det skal så mye til.:blush:

8 AM EST (när embargo upphävs) är 14.00 här. Börsen stänger 13 så att det blir efter stängning är tämligen säkert :+1:t2:

1 Like

4 Likes

Kursen beveger seg fint i takt med makro. Lav omsetning. Folk prioriterer vel sol og kvicklunch. Det skjer jo ikke noe interessant akkurat nå uansett. Lite futt på ordre mengden så om det skulle skje noe den ene eller andre veien så kan det gå fort.

2 Likes

Nå er kursen pt i ferd med å bryte opp av fallende kile, glidende snitt har gitt kjøp, volumet er under utvikling og formasjonen har gitt kjøp.

Slik gikk det forrige gang det så tilsvarende ut teknisk:

11 Likes

Walk the talk:
14

8 Likes

Ja de känns som nästa uppgång från VCP formationen. Behöver bara komma lite omsättning. Grattis till köp!

3 Likes

22% opp fra dagens nivå som første steg?

Hvem vet, kan gå mindre og kan gå vesentlig mer, alt etter hva som måtte komme fra selskapet.
Momentumet indikerer hvertfall at det er forventning om videre kursoppgang. Lavt volum på røde dager forsterker de tekniske signalene.

R/R ser ut til å være svært bra pt.

1 Like

22/23 høres riktig ut før… litt ned… Så FEST!

1 Like

Flaggdag i Funcom!
image
Dessverre ikke noe high-tight flag

5 Likes

Må innrømme at jeg er mer enn litt skeptisk til Elliot Wave, men kan man tenke seg noe i denne retning?


Sett at vi utviklet punkt B i dag, evt i morgen, så kan man kanskje se for seg en dipp ned mot MA 50 igjen før siste bølge i den større (sorte) formasjonen :thinking:

4 Likes

Jeg har tre scenarioer som kan stemme sånn ca med det du har tegnet opp:

  1. A og C danner en dobbelt bunn på 17-ish. Forutsetningen er at MYZ får en god mottakelse, men at oppdateringene til CE drøyer.
  2. C danner en ny lavere bunn på 16-ish. Forutsetningen er at MYZ får en lunken mottakelse og at oppdateringene til CE drøyer.
  3. Makro (HS på osebx slår til og vi går mot 745) fører til at vi får en C nede på 16-ish hvis ikke nyhetene fra Funcom er sterke nok

Det er jo et fjerde scenario, og det er at vi får en release-dato for MYZ i Q2 og at spillet blir godt tatt i mot. Da tror jeg du kan si ha det til C-korreksjonen. :stuck_out_tongue:

FA-triggeren er etter at børsn stenger såvidt jeg har fått med meg. :slight_smile:

2 Likes

Ta med deg dommedagsprofetiene dine tilbake til Småprat tråden. Nå diskuterer vi kursen og den går opp OG ned, enten du liker det eller ikke😉

Fjernet noen innlegg som ikke har med TA å gjøre

4 Likes

Ja, enig i mulighetene du beskriver. Når det gjelder ditt punkt nr 1, så trodde jeg at en A-B-C må være fallende. Derfor så jeg mot MA50/16,80.
Dagens fall i USA kan vel sies å peke mot et fall også her i morgen, men 17 blank eller under synes jeg egentlig virker usannsynlig uansett…
Så også på denne som innebærer en tightere A-B-C der C allerede er unnagjort:


Men det er det jeg synes er litt issuen med Elliot Waves… Man finner det man vil i ettertid :wink: En annen mulighet er sef at jeg ikke har skjønt det :smile:

1 Like

Sjekket litt, og jeg fant dette: http://www.forexabode.com/forex-school/technical-indicators/elliott-wave-theory/abc-correction/
image

En helt klar mulighet, spesielt hvis det ikke skjer så mye i morgen.

Jepp! Etter å ha googlet litt for å finne svaret på om C kan være på samme nivå som A, så er det en haug med regler jeg ikke var klar over. :slight_smile:

1 Like

Jeg var inne på noe sånt på fredag. C er i så fall første test av støtten på 16.80-17ish siden bruddet opp.

2 Likes

Norskbull och https://www.investing.com/equities/funcom-technical
Är buy/strongbuy på alla tidintervall.

Nackdelen med Elliot wave är ju den är väldigt subjektiv.

3 Likes