Meget interessant teknisk her nå.
Om man ser på kursutviklingen de to foregående ukene er de tilnærmet identiske, forskjellen er høyere volum og volatilitet.
Jepp, veldig interessant, selv om jeg vel tolker det mer i retning et flatbunnet triangel som vel er en negativ formasjon (en kommentar fra deg på det er noe jeg hadde satt pris på). Samtidig, jeg forventer samme utvikling som deg, muligens med en liten dipp på mandagen.
Det som gjør det hele litt spesielt er at børsene er stengt på tirsdag, så etter mandagen, så er det kun onsdag, torsdag, fredag og mandag 7. mai igjen før launch. Så har du launchdagen 8. mai, men stengte børser 10. mai igjen. Er jo ikke uvanlig med litt lavere volum på inneklemte dager, og det er jo ganske mye av det framover.
Jeg er enig hva angår flatbunnet triangel om man ser på større time frame og ikke minst på close pris. Som i innlegget ditt. Det har vært aggressive forsøk på å få den til å close under 21, uten at det har gått, så langt.
Flatbunnet triangel er den formasjonene jeg har tradet mest siden jeg begynte i 2006. Jeg har ikke noe statistikk å vise til men i Funcom er tendensen opp. Om du setter deg ned å backtrader i chartet så finner man slike triangler, ved de fleste brudd opp.
Men, her som ellers så viser volumet vei.
Mulig de fortsetter å skremme/dumpe til uken og at de klarer å etablere frykt, men caset er så bra nå at jeg tror de fleste med midler og kunnskap plukker på hver dump. Jeg gjorde det i uken som var og fortsetter denne uken om muligheten byr seg.
Som du beskriver så er det ikke mange handelsdager igjen og det skulle forundre meg om det vi har sett til nå er enden på visen
Deja vu
Skal vi klare opp mot 10% så må vi komme igang. I dag eller morgen
Har på følelsen at det er lite som stopper denne før 26,80 kroner pre launch slik det ser ut nå.
Store poster på 22kr som ble slukt.
Ikke noe motstand på 23?
Vi er midt i et mostands belte nå, slik jeg ser det, strekker seg til 22,70 ish. Over her er det lite motstand før 26,80. Jeg bruker lavere timeframes, men investtech setter ikke motstand tilfeldig, for å si det slik.
Tekinvestor hypen er godt i gang, når denne sprer seg til øvrig marked som følge av PR går %ène fort. Det har vi sett gjentatte ganger.
Veldig bra @vcp, jeg glemte å se litt på historien ved forrige launch. Har gjort det tidligere og kommet til ca samme konklusjon som du har tegnet opp her.
Litt usikker på om hypen blir så stor denne gang, med tanke på at så mange brente seg sist.
Ironisk nok er caset bedre og sikrere enn noensinne.
Det samme tenkte jeg når jeg så i chartet pr EA launch i fjor!
Noen tjente 500% jeg turte ikke hoppe på før midt i hypen, men det ble godt med % for det. Men det var alt for høy risiko, jeg satt over launch på tross av at det var vinn eller forsvinn for selskapet og et alvorlig stort antall emo aksjer i markedet.
Her var det som skremte meg:
Nå er jo situasjonen snudd på hodet
Men hvordan ser det ut teknisk synest du?
Bladde litt i større time frames, er kanskje ikke like rosenrødt i 1d chartet ?
Du tegnet jo opp en trading range på 19,5 - 23 ish selv, og inntil den blir brutt opp, så er rundt 22kr i nærheten av toppen av denne. Det kan fint gå et par dager til uten at støtten her blir brutt og uten at vi går ut av motstandsområdet.
Ja, jeg bare så på volum og candles på 1d. Tenker du? Hvordan tolker du ichi?
Men det er bare å følge med. Kjøpe på eventuelle dipper.
Ichi på 1-day er ubrukelig til å sikre gevinst i selskaper som Funcom. Du må nok ned på timeschartet. Det er positivt.
Positivt: X9 krysset opp gjennom X26, F26 over kursen.
Nøytralt: kursen inne i skyen.
… legge merke til hvordan toppen på skyen fungerte som motstand og bunnen på skyen fungerte som støtte.
Ser fin ut, men også som om det kan være et vippe punkt her nå?
Som kan nås med 50k aksjer?
Der gikk det 200k ja