Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Det ser jo unektelig ut som noen prøver å få satt i gang litt stop-loss her. :stuck_out_tongue:

Det vanlige. Tar godt i mot!

Aldri ett kjedelig øyeblikk med Funcom :smiley:

1 Like

Hva sier skyen ved brudd her nå, var dette på 1t eller 1d ?
Når den bryter på 1h går du da over på 1d for å finne neste støtte?

Så lenge dette er tilfellet, så skal man bare sitte.

Positivt: X9 krysset opp gjennom X26, F26 over kursen.

Jeg pleier å bruke skyen til å bestemme meg om jeg skal ta traden eller ikke.

EDIT: i etterpåklokskapens navn. hvis de kortere indikatorene gir kjøp/salg, men du er inne i en tynn sky, bare vent på brudd på skyen og hvis bruddet bekrefter de korte indikatorene, kjør på. Tilsvarende hvis man får kjøpssignal rett under bunnen på skyen, eller salgssignal rett over toppen på skyen. Det er lov å vente litt. Hvis man ikke er veeeldig glad i å trade flere ganger om dagen da. :wink:

1 Like

Ser det er en mnd siden vi hadde samme brudd på skyen i 1h chart.

1 Dag ser dog veldig bull ut! Men et stykke ned til ichi støtte, er for dem som sitter long.

Den blå linjen er target for HS, hvis ikke ser det ut som vi kan ha startet en ny (kortsiktig) trendkanal.
image

EDIT Too slow, blå støtte it is. :stuck_out_tongue:

1 Like

Ja, mulig en ny kanal der, HS hvor?

image
HS-en ble vel så å si perfekt, target traff vel innenfor ± 10%

Me får sjå:

rsiidioti

5 Likes

Si :slight_smile: Ser ikke den så godt med candles.
Er en noe større synlig med candle, tegner høyre skulder nå, med topp hode ved 23.

1 Like

Tok 10k på 21,30-34 Så ut som selgerne begynte å knipe igjen. Kan fort sprette begge veier, litt moro må man ha det :smile:

1 Like

Jeg også :wink:

Jeg ser kilen fremdeles inntakt på lavere timeframes:

15 min

1 time

Ja, det var en breakout på daily, men kan tolkes som en fake-out:

Mulig Fun kan gå høyere, men hvis den skal nå target til @vcp så må den bryte ut av denne trendkanalen. Mitt tips er at den topper ut rundt 24 om den skal høyere…

3 Likes

Neineinei… det der er jo tuppen av :rocket: èn :ok_hand::smile:
TA stjerne navigasjon :blush:
10

Bildet du henviser til i chatten er ikke riktig ifht. trendkanalen. Skal man respektere alle candles vil den se slik ut. Så vi er ikke ved toppen av trendkanalen, men nær taket.

Ditt target (26?) er innforbi kanalen dersom man får breakout på oppsiden av kilen (og dermed invaliderer kilen). I mitt chart er kilen fremdeles gyldig, selv om @Bullishproof mener den er invalidated (jeg tolker bruddet, eller forsøk på bruddet som en fake-breakout). Jeg tenker maks 24 kr før break-down.

Å gå long på disse nivåene synes jeg derfor gir dårlig r/r fra et teknisk ståsted. Det eneste som taler i mot er statistikken @Christian viste til hvor formasjonen er svakere jo spissere den er inn mot apex. Det jeg synes er rart er hvorfor rally uteblir når vi er så close på launch. RSI peker også nedover.

Vær varsom er vel et greit tips om man er bullish? :slight_smile:

Jeg bare terget deg i chatten :slight_smile: Jeg jobber i lavere timeframes. Uansett, blir spennende å se utviklingen her. Det mest spennende pt. er divergens mellom ta/ aksjekurs og underliggende faktorer.

1 Like

Nå er det grafer i spillet også! :slight_smile:

13 Likes

BP med bear-TA? :chart_with_downwards_trend: Da blir det opp i morgen :joy:

Peker da rett opp den der :slight_smile: