DETTE VAR FEIL!
edit edit se post 2 hakk lengre nede
DETTE VAR FEIL!
edit edit se post 2 hakk lengre nede
Veldig bra forklart. Takk
slengte på litt mer tekst på kolonnene nå
Eller du kan benytte dette fancye regnearket jeg satte opp- det var mer komplekst enn jeg trodde.
For det er Average gain / Average Loss ikke bare average av kursutviklingen.
Utgangspunktet er noelunde jevn kursutvikling i 14 dager (dag -13 til 0), så regner den RSI 14 videre fra dag 1
man kan leke seg med å endre RSI TYPE til andre dager enn 14, men da blir utgangspunktet på arket feil da den begynner med RSI 14 dag 0. Seff det blir ikke mye forandring ettersom utgangspunktet er så lavt
Konge Du er ikke sann!
Ser jo veldig pent ut teknisk dersom vi nå snudde opp for denne gang.
stigende bunner i RSI chartet og godt innenfor trend, testet støtte på 1.40 den holdt solid med 1.43 som laveste.
Her er noen av de viktige punktene i TA for meg;
Fibonacci - utgangspunkt 21.11 dagen før nyhetene om release som kom 22.11 - sluttdato på toppen, kunne valgt dagen etter. Aksjen har beveget seg klassisk som fibonacci spådde, kortsiktig skal vi opp og teste 1.80 igjen. Brudd opp gjennom 1.80 vil være et godt kjøpssignal. Motsatte vil gi salg.
Den lange trenden ser bra ut. MACD 50 (blå) 200 (rød) bekrefter. Vi har ikke falt ut av den stigende trenden.
RSI, her har vi gått fra stigende bunner 01.07.16 til toppen i september. Så har vi vært i en fallende trend frem til 01.11.16 hvor det snudde og nå ser vi ut til å kanskje ha etablert en ny trend med enda raskere stigningstakt. Dette passer også bra inn med at vi vil få flere nyheter/filmer/triggere - generelt mer oppmerksomhet rundt aksjen fremover. Det styrker troen min på det nye trendbildet.
Viktige motstandnivåer= 1.80, brudd vil gi kjøp, neste motstand 2.40. Min strategi fremover før vi får vite hvordan CE selger osv. Sitte frem til aksjen står på 1.79, selge dersom momentet stopper opp, sitte dersom vi bryter 1.80. Bryter vi 1.80 selger jeg kun ved ekstremt høy RSI ellers venter jeg til vi nærmer oss 2.00, samme tanke der ang moment, så sitter jeg til 2.30 og selger der.
Fra 2.40 og opp tror jeg vi vil trenge litt mer blest og kanskje noen salgstall fra de første ukene med steam osv.
Nei ikke en OHS, hvor er halsen da?
En hode skulderformasjon kjennetegnes stort sett slik; 2 skuldre på noenlunde jevnt nivå og varighet, en klar og tydelig halslinje og et hode som er markant høyere enn skuldrene.
Slik som dette;
http://i.investopedia.com/inv/dictionary/terms/HeadandShoulder_050906.gif
Omvendt hode skulder er lik, men motsatt som dette;
http://i.investopedia.com/inv/dictionary/terms/Inverse-HeadShoulder2.gif
her er ditt diagram dersom dette hadde vært en OHS, fiktiv kurs;
Grønn skulder, rød hals, grønn hode, rød hals, grønn skulder
Det er vel ikke alle formasjoner som er helt perfekte
Selvfølgelig er de ikke alle perfekte, det er f.eks vanlig at skuldrene har litt forskjellig lengde og høyde, de halslinjen er gjerne skrå også
Men du må ha en skulder, hals, hode, hals, skulder for å komme i nærheten.
Mulig vanlig HS, men den er ganske skjev, og det skal bli brudd ned forbi halslinje før man evt skal ta hensyn til denne.
Dette er da helt klart en “dark knight”-formasjon?
Går den under 1,35 nå da får jokern bare komme!
@Gamer fy fader jeg ler så jeg nesten griner her !
Da har Tekinvestor identifisert 2 nye formasjoner, vi har stå-nipple-puppe-formasjonen og dark knight formasjonen.
The elusive joker formation will soon reveal its true shape!
Mulig OHS i anmarsj nå dersom kursen stopper i 1.70-1.80 området og faller igjen i morgen.
NB! - dette er en annen OHS enn den som ble nevnt lengre oppe OG den har ikke en høyre skulder enda! OG venstre skulder er ganske utydelig. - uansett det ble plutselig litt antydning til en halslinje (nakke i bildet under)