Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Nei Irathi. Det var den jeg snakket om i går. Men i går var ikke høyre skulder dannet enda…

1 Like

Høyre skulder er ikke dannet nå heller!

Vi har kanskje laget en halslinje nå.

Og du hadde markert en helt annen Venstre skulder og nakke enn meg…

Vi har halslinje fra i går mann! Du trenger kursen ned for å få høyre skulder dannet?

Edit: salg ned til 1.65 (ca) og bounce opp over halslinje… er du med?

Dette er den du tegnet i går og der står jeg fremdeles på mitt at venstre skulder knapt kan betegnes som en skulder da det kun er 1 øre som skiller nakken fra skulder…

1 Like

Ja, jeg ser den. Den OHSen du har er jo også større. Men jeg har lest at TA også fungerer på dagers-perspektiv såvel som uke-og-månedsperspektiv?

Men er du enig i at vi trenger konsolidering ned mot 1.65 for å danne høyre skulder i den større OHSen?

1 Like

Ja det er jeg enig i, høyre skulder bør være noen lunde proposjonal med venstre. Altså at vi skal opp nå og snu for å lage en neck line, vi var jo oppe på 1.760 i dag. Mulig vi skal lengre opp også før vi former necklinen. Når vi så snur ned vil vi nok treffe 1,60-1,65 dersom skuldrene blir proposjonale. Men kan også være det blir 1,65-1,70 elns.

1 Like

Dette passer for øvrig veldig bra med Fibonacci hvor man etter å ha overreagert på nyheter om CE 22.11 kjørte aksjen for høyt opp, så får du en korrigering ned på opp mot 30%, en pullback mot øvre sjikte 1.75-1.80 ish og så er det å forvente at vi skal ned igjen. Da kan vi enten falle ned igjennom nedre del av fibonnaci eller få en ny pullback til øvre sjikte og dermed danne høre skulder, bryter vi halslinjen så er det da et sterkt kjøpssignal.

Skal prøve å illustrere.

Skjønner hva du mener. Bommet på en veldig tydelig OHS i en annen aksje for noen uker siden. Solgte meg ut da støtten på høyre skulder ikke holdt og aksjen falt videre…

Med mine mad paint skillz er dette det beste jeg kunne gjøre for å illustrere det jeg snakket om. Dersom vi i dag får en FAILURE til å bryte opp gjennom øvre del av fibonacci så får vi håpe på en høyre skulder. Da har vi OHS confirmed :slight_smile:

Nå tar jeg dette i hodet men potensialet til formasjonen: kurs 2.05? (Diff: topp / bunn = +/- 15 øre?)

The profit target for the pattern is the price difference between the head and low point of either shoulder. This difference is then subtracted from the neckline breakout level (at a market top) to provide a price target to the downside. For a market bottom, the difference is added to the neckline breakout price to provide a price target to the upside.

Så diff mellom 1.86 og 1.43 om man skal ta det ekstreme. = 0,43

Så legger man 0.43 på nakkelinjen som i dette tilfellet er omkring 1.74 kanskje?

Så potensialet er 2.17, men jeg vil tro at 2.0kr er både en sykisk og teknisk motstand selv om Investtech sier;

Funcom ligger i en stigende trend og fortsatt positiv utvikling innenfor denne indikeres. Aksjen har støtte ved ca 1.40 kroner og motstand ved ca> 2.75 kroner.

2,0 kr / 2,05 kr / 2,17 kr - jeg tror uansett at en OHS med brudd opp vil sende oss opp i 2 kr. Og da er det kort vei til 2.4

1 Like

Satt å så på formasjonen igjen @Irathi - vil du ikke si at dersom den igjen topper ut på 1.79 og vi får pullback så kan det bli en dobbel-topp?

Aksjen har brutt opp i gjennom, og etablert seg over, et viktig teknisk motstandsnivå ved 1,50 kroner, og aksjen finner nå teknisk støtte ned mot dette nivået ved korreksjoner ned.

Videre så har aksjen brutt opp i gjennom både sitt 50-dagers og 200-dagers glidende gjennomsnitt, og dette er med og gir ytterligere positive tekniske signaler for den videre utviklingen for aksjen på kort og mellomlang sikt.

Neste tekniske motstandsnivå for aksjen av større betydning er nå ved 3,00 kroner.

Torsdag endte aksjen i 1,72 kroner, og dette indikerer således et bra potensiale for aksjen både på kort og mellomlang sikt hvis den nå som det tekniske bildet indikerer skal opp og teste 3,00-nivået.

Det innebærer i så fall en oppgang på hele 75 prosent fra dagens kursnivå, og det gjerne i løpet av bare 1-3 måneders sikt.

Dersom aksjen også skulle bryte opp i gjennom 3,00-nivået så vil det utløses et nytt kraftig teknisk kjøpssignal for aksjen.

Da vil videre kursoppgang for aksjen helt opp mot øvre trendlinje i den langsiktige fallende trenden signaliseres på 6-9 måneders sikt.

Dette indikerer at aksjen kan ha et potensiale helt opp mot 7,00-nivået på 6-12 måneders sikt fra dagens kursnivå ved 1,72 kroner.

10 Likes

Endelig, nå kommer taxisjåførene som de gjorde når gig ble presentert.

6 Likes

Hehe, Pettersen fremme ja, kan gi en sinnsyk styrke i aksjen.
Eg har ikke spesielt sansen for analysene han kommer med, men han skaper ofte litt trøkk i typer aksjer som Funcom, tipper aksjen løfter seg markant på dette faktisk.
Hugser når han kom i NIO, eller nå Gig, det ble ville tilstander.
Hugser dere Nel i fjor på denne tid ? Ja, Pettersen var der også

8 Likes

Han var ute med en tilsvarende analyse av TRVX men aksjen fikk ikke samme effekt som de du nevner. Likevel tror jeg dette kan løfte Funcom godt opp på 1.80-tallet før helgen!

3 Likes

var ikke en spesielt god analyse nei…

2 Likes

Nei, det er nok flere eksempler på at aksjene ikke har gått som Pettersen spår.
Men Funcom er en hot taxidriver aksje, derfor tror eg aksjen får fart på seg pga analysen, selv om den ikke har rot i virkeligheten.

1 Like

Jeg er ganske sikker på at aksjen hadde fått mer enn nok fart på seg uten TA på nåværende tidspunkt. Det er mye triggere fremover, den lille godbiten i går kom forsåvidt ut av det blå, selv om de hadde tilsvarende under AoC.

Uff den aksjeanalyse bloggen… rimelig useriøs… brukes kun til klovnehausing. Kunne godt vært den foruten spør dere meg!

4 Likes