Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Halslinje 1.65?

Men da er jo skuldrene “lavere” enn halsen ?

http://gph.is/1ATMKMF

For å få OHS til å stemme noenlunde med det du tegna så måtte du ha en mye klarere venstre skulder og du ville få en halslinke på 1.75 + , ikke 1.65…

Det eneste denne ligner på er en dobbel topp.

Den OHS’n jeg nevnte lengre oppe nevnte jeg også at hadde en VELDIG UTYDELIG venstre skulder
(LES DET SKAL MYE VELVILJE TIL FOR Å KALLE DEN EN SKULDER).

4 Likes

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!1111

5 Likes

Cup With Handle?

Den ligner litt, men er ikke akkurat like “rund i kantene” som en typisk CWH er.

Også verdt å legge merke til tidshorisonten;
> The right-hand side of the pattern typically has low trading volume, and may be as short as seven weeks or as long as 65 weeks.

http://i.investopedia.com/inv/dictionary/terms/Cup_and_Handle.gif

For å være helt ærlig med folk så er jeg veldig sterkt i tvil om det er en OHS.

Det som derimot det ligner mye mer på er denne;

side 20 på denne pdf.en - foreslår at du leser hele greien @Nocturne
https://trendtech.no/Analyseskolen.pdf

1 Like

CWH er et continuation pattern, mens OHS er et reversal pattern. Det vi taler om nu er et continuation pattern, så jeg har svært ved at se hvordan det kan være et OHS, men uanset hvad vi kalder det, ser det jo ud som det nu en gang gør og vi taler jo i begge tilfælde om et potentielt set up til yderligere stigninger :slight_smile:

2 Likes

Jeg er enig med både @Irathi og @megetgod - uansett hvilken formasjon det er snakk om så skal aksjen OPP! OPP! OPP!

Vi må nesten få en dupp til nedover for å få pennant formasjonen bekreftet? Som du har tegnet den opp, så “avsluttes” formasjonen ca på CE lanseringsdagen. Logisk, for da vil enten kursen gå kraftig opp eller ned. Jeg tror ikke på en “lansering som forventet” for CE. :wink:

Jeg har egentlig mer tro på at denne trenden fortsetter:

1 Like

såkalt turtleneck?

2 Likes

Var jo det jeg mente! #SteveJobsMode

1 Like

Jeg har tippet på MCAP på mellom 750-1000m før launch og da er vi på kurser “fully diluted” rundt 2,34 ish!? Tror det kan være innafor. At man kan få en liten topp før lansering når MF tiltar er ikke utenkelig, og selv med en slik kurs så mener jeg salget til CE vil forsvare kurs og VEL SÅ DET i etterkant. Best for de fleste. Hva ett gjeldsfritt selskap, på tross av flere aksjer vil ha å si, har jeg ikke peiling. Bagger postet noe om det som forsvarer en høyere PE på slike noen dager siden, så det går seg kanskje til selv om det trolig vil komme med en reaksjon ned umiddelbart?

Aner ikke hvordan du ser ut Irathi, men det er vel ganske normalt ? Eller ?

5 Likes

Jeg bare ler og ler av den galskaper her. :smiley:

Ikke hvis du står på hodet :wink:

2 Likes

Ja, må være forklaringen det …

Ellers har jo Irhati en svært anstrengt positur, halslinjen er OK, hos meg også på nesten 1,65…

1 Like

Endelig noen som ser det samme som meg :smile:

Samme formasjon med 30min candlesticks
Helt ok i min bok.

1 Like

For meg som ikke er noen ekspert på TA. Er dette vinn vinn uansett ?

Jeg kan være enig i at venstre skulder ikke er en “skulder” i tradisjonell forstand. Men skjønner ikke dette med nakke som du snakker om. En OHS formasjon består av en skulder, hode, og en ny skulder.

Vi mangler litt venstre skulder ja, men at det er noe som skjer nå ved ny test av 1.65 og breakout opp, over 1.75, det er sikkert.

Kursmål 2.03 står jeg fast på, før nyttår, eller senest 1 uken i januar.

Dette er bare en vanlig julekurv

11 Likes

Det kan se ut til at dette er en OHS om vi ender på slutten av dagen eller i morgen.

1 Like