Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

7 Likes

Ååååhhhh, jeg har hatt noen utrolig bra handler i aksjer som har slike vimpler! :stuck_out_tongue:

Jeg ser at formasjonen som du har tegnet opp ender ca 15. januar, så iflg den, så skal vi se et forventingsrally før launch på rundt 50-70 øre, så det skal i så fall ta oss opp til 2,10 - 2,30.

Sjekket definisjonen av “pennant” her, og volumet stemte bra det, kraftig opp ved oppgangen, og så avtagende. http://stockcharts.com/school/doku.php?id=chart_school:chart_analysis:chart_patterns:flag_pennant_continuation

8 Likes

Fremdeles for lavt prelaunch men tror du får rett. Jeg håpte på mellom 2.40 og 3 kr (ja, det er stort spenn men vanskelig å se hva som skal få den opp til 3 kr nå da det virker som de som vil være inne, er inne). Men er fornøyd med 2.30 pre launch :wink:

Reprisingen når Q4 tallene kommer og salgstallene til CE som er det som teller, prel aunch har nada å si med mindre du MÅ ut før launch.

1 Like

Kursen før launch er jo veldig interessant. Hvis den er høy nok er det liten grunn til å ta risikoen over launch. Da kan det være lurt å gevinstsikre en god del.

3 Likes

Det han sa… :slight_smile:

Det kan også ikke være lurt. Status p.t. er at markedet i større grad enn ved tidligere spill priser inn “fail”.

Viser de første indikasjoner etter lansering at spillet blir godt mottatt vil dette kunne trigge kursen vesentlig.

Jeg selger ikke før lansering med mindre kursen minst dobles da jeg har vanskelig for å se at dette spillet skal feile helt. Tror vi i det minste får salgstall nok til å kunne forsvare en kurs langt høyere enn dagens.

Frem mot lansering er kursen nå svært vanskelig å spå, slik jeg ser det og slik det ser ut nå, vil det kunne bli en “kursfest” om spillet ikke feiler helt. Og det gjør det neppe.

1 Like

Men det er dette som er vanskelig. Noen leser 300k solgte er break even. Hva er Funcom da verdt? Hvis de selger 200k over dette (500k totalt) - skal aksjen reprises helt? Jeg vet ikke. 10 fugler i hånden osv.

1 Like

Det er dette det handler om hele veien, noen selger NAS i dag fordi de mener den er er dyr, den andre parten har hørt den skal i 1000 og kjøper. Noen er redde for at Funcom failer igjen og holder seg unna før det motsatte er bevist, andre mener at de enkelt selger det de har prognosert som ett minimum mens andre igjen ser ett potensiale av å bli best i sjangeren, hvor da dagens kurs fremstår som småpiss.
Jeg er en av de “andre igjen” - Funcom trenger nok til å kunne gi ut ett nytt storspill, og fortsette å dra inn kroner i sine eksisterende spill, selger de nok til å finansiere ett nytt spill til 5-6m dollar, så kommer ett nytt tog med forventninger som vil kjøre kursen på nytt, og slik går det til det enten er kroken på døra eller en innertier.

Med påfyll av småspill som koster “slik og ingenting” å utvikle så vil porteføljen bli større og dryppene ved salg blir til større dråper glasset fylles. De er inne i en spennende periode nå, men det kan ta tid.

3 Likes

Får si som Myrseth sa … “før eller siden så vil de jo treffe med et spill”

Odds nå er bedre enn tidligere. Kjent ip. Ikke for mange bra spill i segmentet i dag. Ser bra ut så langt hva videoer angår. Lavere utviklingskostnader. Synergi effekter AOC/TSW osv.

4 Likes

Tendenser til brudd opp

3 Likes

bensinen er helt på så får vi satse på at det dukker opp en fyrstikk snart. Stream og potensiale for AO melding gir vel i det minste en gnist

Håper på close over 1.80 i dag…

Kjøpte du? Var jo ganske opplagt rent teknisk…

Brudd opp av vimpelen min + golden cross 50/200 +

Tester motstand 1.80 og topp av fibonacci. -

Dobbel bunn RSI +

16 Likes

Traff greit med den, kursmål før helgen = 1.99 / 2 kr.

Neste motstand ca 2.40…

Potensialet fra en vimpel formasjon er ofte tilsvarende høyden på den forutgående kursbevegelsen før formasjonen ble etablert

= 1,85-1,20 = 0,65

0,65+1,80 = 2.45

Passer meget bra!

9 Likes

Nedre og Øvre motstand + grått område for hvor jeg tror kursen står i neste uke :slight_smile:

8 Likes

Brudd opp gjennom 2.45 vil gi forrige topp som motstand? 2.80ish?

Helt eksemplarisk. Farvel toooooooog:

4 Likes

@Savepig skjønner ikke du ikke kjøpte når du pratet om golden cross? :slight_smile:

1 Like