Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Vi er ved et motstandspunkt på det runde tallet 15 akkurat nå, og det er lett å se for seg at man skal teste SMA50 for støtte på 13,5 innen ikke så lenge.

Om den plutselig skulle finne på å guffe forbi 15 på volum så endres bildet litt, for en aksje som akkumuleres kan fint fremstå overkjøpt over en tidsperiode.

image

pen rsi… 90 …

Bare litt overkjøpt.

De tidligere gangene hvor toppen av skyen har blitt testet, så har ikke RSI kommet seg over 70, det har den denne gangen så styrken på denne oppgangen ser sterkere ut enn tidligere. Litt FA er jo på sin plass her og det er jo at et fond* er på vei inn, heller har vært på vei inn og hadde 600k aksjer på sist liste som ble tatt ut. Det er jo årsaken til oppgangen.

*Det er såvidt jeg har fått med meg konsensus i hvert fall.

RSI er alltid laaaangt over 70 når en aksje skal korrigere.

Her er rasjonalet mitt for å bruke 21 når jeg zoomer ut:

image

Fremdeles veldig sterkt momentum akkurat nå, og alle vi på insiderforumet vet jo hvorfor.

1 Like

Hvordan i all verden havner dere på RSI 90?

Unsmoothed tenker jeg :stuck_out_tongue:

2 Likes

Avtagande volum på stigande prisar… Kan tyda den muligens skal ein tur ned igjen. Men dagen er ikkje over endå.

15,50 så er han ute av skyen. Mulig endel motstand som tidligere

1 Like

På undersiden av skyen igjen? Hvor har vi noen støtte å snakke om?

Skyer og skyer, her skinner sola :sunny: :rofl:

Jeg er støtte midt på 12 tallet😀

1 Like

Det er en liten intradag støtte på 13,7 ish etter en intradag HS. Irriterende å ikke ha handlet etter det. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

So far so good, hvis det viser seg at ti dagers snittet holder er det M+ og smilefjes i margen

image

4 Likes

Første stopp er 15, men 16,5 og oppover må til for at det skal bli smil og glede igjen.

mcap 15 = 1,16 milliarder
mcap 16,5 = 1,27 milliarder
mcap 25 = 1, 937 milliarder

7 Likes

Hvem gir etter først? : X9 (rød) , eller bunnen av skyen (grønn)

1 Like

Jeg er helt fersk på TA, og sitter med timeschartet for å følge med og lære litt.

Men ser det ikke rimelig bra ut, sånn på helt kort sikt? Støtte på trend fra forrige lav, økende positivt volum og brudd på motstand rundt 15?

5 Likes

Toppen av skyen er 15.52, og volumet er ikke høyt…
Satser på Q4 sparker oss igjennom :pray:

image

4 Likes

50 dagers snur oppover.

12 Likes

Spørs om vi kan teste topplinjen i alternativ 2 i dag da? Bare skarve 4% opp dit fra der vi er nå. Går vi over 16 vil det bryte både nedadgående trend siden mai og ta oss på oversiden av kortsiktig oppadgående for 2019.

Et alternativ er å legge topplinjen i opptrenden et hakk høyere:

Da blir topplinjen på 16,8 i dag, men verdt å huske på at vi allerede har hatt ganske bratt kurve siden 12,5 denne måneden.

1 Like