Diskusjon Triggere Porteføljer

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

funcom_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007f365f4600b8>

Jepp, jeg har ofte den på heller enn 14 fordi den glatter ut mye støy på de lange chartene, men er jo ikke sånn at jeg ikke legger vekt på 14 for det om.

Er det en teknisk indikator som har fungert i funcom så er det nettopp ichimoku.

For eksempel har toppen av skyen vist seg å være et ekstremt motstandspunkt.

Det som ikke har fungert er å kjøpe når X9 krysser X26 og F26 er over kursen. Det har skjedd rundt samme tidspunkt som Funcom har kommet seg inn i skyen og så har aksjen falt en god del før det motsatte signalet kommer og i mellomtiden, så sitter man på et lite tap. Indikatoren er fortsatt brukbar da, gevinsten når den treffer har vært svært god og tapene mindre, men det finnes nok indikatorer som har truffet bedre.

EDIT: Jeg liker egentlig hvordan det tekniske ser ut i Funcom nå. Grunnen til at Ichimoku cloud har gitt utslag nå er ikke en dyp dip med recovery som de andre gangene, men en positiv trend som har vart i 7 uker. Samtidig, toppen av skyen har vært en sterk motstand, så risk/reward på å sitte på aksjen rundt toppen av skyen? Ser jo på sjansene for en reversal som stor, men samtidig, et bekreftet brudd opp blir fort opp til 17-20 kr.

Du finner jo indikatorer som treffer bedre, men ikke samme som treffer bedre hver gang, si i fra i såfall når du har funnet den

Ser ingen substansiell motstand før noe i 17-18 området.

Omformulert, er Q4-rapporten god (det er den) og vi får litt nyheter (det får vi) så er toppen av skyen silkepapir med litt volum.

Sånn sett er det alright at kursen allerede nå er i skyland.

Vi er ved et motstandspunkt på det runde tallet 15 akkurat nå, og det er lett å se for seg at man skal teste SMA50 for støtte på 13,5 innen ikke så lenge.

Om den plutselig skulle finne på å guffe forbi 15 på volum så endres bildet litt, for en aksje som akkumuleres kan fint fremstå overkjøpt over en tidsperiode.

image

pen rsi… 90 …

Bare litt overkjøpt.

De tidligere gangene hvor toppen av skyen har blitt testet, så har ikke RSI kommet seg over 70, det har den denne gangen så styrken på denne oppgangen ser sterkere ut enn tidligere. Litt FA er jo på sin plass her og det er jo at et fond* er på vei inn, heller har vært på vei inn og hadde 600k aksjer på sist liste som ble tatt ut. Det er jo årsaken til oppgangen.

*Det er såvidt jeg har fått med meg konsensus i hvert fall.

RSI er alltid laaaangt over 70 når en aksje skal korrigere.

Her er rasjonalet mitt for å bruke 21 når jeg zoomer ut:

image

Fremdeles veldig sterkt momentum akkurat nå, og alle vi på insiderforumet vet jo hvorfor.

Hvordan i all verden havner dere på RSI 90?

Unsmoothed tenker jeg :stuck_out_tongue:

Avtagande volum på stigande prisar… Kan tyda den muligens skal ein tur ned igjen. Men dagen er ikkje over endå.

15,50 så er han ute av skyen. Mulig endel motstand som tidligere

På undersiden av skyen igjen? Hvor har vi noen støtte å snakke om?

Skyer og skyer, her skinner sola :sunny: :rofl:

Jeg er støtte midt på 12 tallet😀

Det er en liten intradag støtte på 13,7 ish etter en intradag HS. Irriterende å ikke ha handlet etter det. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

So far so good, hvis det viser seg at ti dagers snittet holder er det M+ og smilefjes i margen

image

Første stopp er 15, men 16,5 og oppover må til for at det skal bli smil og glede igjen.

mcap 15 = 1,16 milliarder
mcap 16,5 = 1,27 milliarder
mcap 25 = 1, 937 milliarder