Diskusjon Triggere Porteføljer

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

funcom_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007f36766add18>

Hvem gir etter først? : X9 (rød) , eller bunnen av skyen (grønn)

Jeg er helt fersk på TA, og sitter med timeschartet for å følge med og lære litt.

Men ser det ikke rimelig bra ut, sånn på helt kort sikt? Støtte på trend fra forrige lav, økende positivt volum og brudd på motstand rundt 15?

Toppen av skyen er 15.52, og volumet er ikke høyt…
Satser på Q4 sparker oss igjennom :pray:

image

50 dagers snur oppover.

Spørs om vi kan teste topplinjen i alternativ 2 i dag da? Bare skarve 4% opp dit fra der vi er nå. Går vi over 16 vil det bryte både nedadgående trend siden mai og ta oss på oversiden av kortsiktig oppadgående for 2019.

Et alternativ er å legge topplinjen i opptrenden et hakk høyere:

Da blir topplinjen på 16,8 i dag, men verdt å huske på at vi allerede har hatt ganske bratt kurve siden 12,5 denne måneden.

Boom shakalaka!

1 mill volum, på 25 min er bra :slight_smile:
Bare den holder seg over nå.

Sliter fremdeles med den jævla skyen.

Flott chart, enhver test av 15+ fremover gir et mye mer robust bilde for videre stigning.

Alt over 14 er jo i og for seg også innafor, det gir grei margin ned til 50 dagers snittet som vi ønsker å se bryte over 200 dagers innen høsten.

Trengs jo mye mer volum for å hamre det hjem, men vi er godt i gang når man sammenligner med i går.

Da var gap fra gårsdagen også lukket.

Enig, holder den seg blå og/eller over 15 på høyt volum mener jeg det er det største styrketegnet aksjen har vist siden våren 2018.

Ref. forrige gang aksjen brøt opp gjennom skytaket.

Volum nok nå eller? :wink:

Det er bra volum nå, det dumpes aksjer i stor stil her i dag…
Sist sett august 2018, men alt er avhengig av hvordan man leser volum selvsagt.

Omsettes? Vi er da ikke i rødt (akkurat nå).

Da ble det faktisk close over skyen :raised_hands::raised_hands::raised_hands:

Men må se an noen dager til før jeg friskmelder aksjen teknisk sett.

Volumet i dag har vel først og fremst vært på oppgang, så har aksjen falt tilbake på lavt volum:
image

Brudd opp over skyen på veldig høyt volum, så bevegelsen i dag var vel rimelig signifikant?

Helt enig, men hvis man ser samme mønster som her, hvor det høye volumet er på oppgangene, så synes jeg det ser bra ut.

Just presis.

Mest signifikante tekniske signalet siden aksjen brøt ut av skyen sist. Volumet setter bare punktum etter observasjonen. Funcom aksjer for 60 MNOK byttet hender i dag.

Så gjenstår det selvsagt jo å se, da. Men teknisk er jo dette (lille) julaften.

Skyen bare:

Ja, alt etter hvordan man ser på det. Sell on news imo.
Vi får se om nissen kommer i morgen @h3nk1