Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ikke verst å få testa både topp og bunn av en trendkanal på samme dag :man_shrugging:
Re-test av topp da i morgen? :joy:

2 Likes

Eller ned til 13.70ish? Oooooh, spennende

Ikke det dummeste bettet det.

Jeg synes kanskje det er en smule mye grining her ift hvordan utviklingen har vært de siste dagene.

5 Likes

Det er jo bare å kjøpe eller holde nedover det er styrket masse med handlingen i går og i dag ifht volum, og det var ikke noe småposter som gikk heller. Så at det fortsetter opp frmeover er jeg sikker på :+1:litt jukking blir det jo

1 Like

Ut i fra volum er det lite støtte på nedsiden før 13kr her.

1 Like

Mm, raser den først herfra så kan den synke litt.

Men so far so good!

Liker acc/dist, og at den har større volum på vei opp enn på vei ned.

Jeg har magefølelse på at det skjer ekte kjøping i aksjen denne uken ut i fra chartet de siste måneder.

2 Likes

Stemmer fint med pullback fra forrige topp også, ~1 krone ser ut til å være et punkt folk starter å kjøpe tilbake kortsiktige aksjer.

2 Likes

Kan være fint å zoome ut litt – på daily ser du volumet er lavere på vei opp enn ned. Veldig høyt volum på den røde nedgangs candle’n fra onsdag. Spent på om RSI holder her nå, eller om den også er i ferd med å bryte den stigende trenden etter å ha satt en dobbeltopp (negativ divergens).

Det positive er at det er et tydelig HL / HH mønster.

Klart kjøp om den bryter gjennom motstand på 16.20 ish.

6 Likes

Den siste der er jeg veldig enig i, men blir du ikke en smule lurt av candlesticks på dagchartet her?

Edit:
Eller godt mulig jeg er helt på jordet. :stuck_out_tongue: Alt volumet blir jo utløst på toppen.

Den nederste streken, hva viser den?

RSI, enkel indikator for å antyde sentiment i aksjen, og om den kan være overkjøpt eller oversolgt.

1 Like

Om volumet på toppene tilfaller de som venter på hva de får til i 2020 og videre så er det bare å plukke aksjer på nivåene vi er på nå om dagen :+1:

Yesyes, I am doing it😎. The waiting game

1 Like

VPVR viser vel volum over tid mens vanlig volum viser volum pr. candle? Slik har jeg lest det, men kan ta feil. Synes bare volum pr. candle på daily viser at det var en del som dumpet på onsdag, uten at det virker panisk i det store bildet. Er mulig bare en korreksjon i en videre opptrend, RSI vil vel gi svar på det rimelig snart :blush:

2 Likes

Det jeg la merke til som er bull på sikt var de enkeltpostene på titallstusen som gik i jafs på jafs, det er “feite” aksjonærer som mener kursen er for lav, som har kjøpt nå for å se høyere kurser. Vi snakker om insidere andre som kjøper på 15-16btallet, det bør vektlegges signifikans i ett teknisk perspektiv?

4 Likes

Siden det ble omsatt mange aksjer i en tight range etter rapportdagen er det viktig at kursen ikke faller for langt ned så alle som kjøpte da havner for mye i minus og kaster kortene.

Kortsiktig så er det viktig at kursen kommer inn i trenden igjen - alternativt blir trendbruddet bekreftet og vi har testen av bruddet ned nå:

7 Likes

Når går kursen opp? Jo, på høyt volum når noen vil ha aksjer.
image

9 Likes

Langt over skyen på høyt volum. Nå begynner det å ligne på noe.

image

5 Likes

Det likner absolutt på noe nå :grinning: …men 15,80 er toppen på den lange nedadgående trenden som mange av oss her har postet i lange tider. Akkurat nå ligger vi og stanger i den…

1 Like