Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Hvis det ikke kommer et skikkelig punch gjennom 16, så er det lett å se for seg et pusterom.

Men jeg synes opptrenden vår ser robust ut.

4 Likes

Opptrenden ser Robur ut :smiley:

3 Likes

Ja, enig. Volumet virker nok litt lite til at det bryter opp akkurat i dag. Det er jo også en del rom ned til bunnen av den korte opptrenden (ca 13,2 nå) så jeg har gamblet på et lite salg her i tilfellet vi skal ned igjen en liten tur. Samtidig er man jo ikke blind for de fundamentale tegn i tiden, og de tilsier brudd opp før linjene møtes :grinning:

Forrige uke var første volumuke siden Q2 2018 rapporten slik jeg ser det:

Denne uken begynner i grønt så langt. Er det close ett stykke over 15 på fredag, så vil jeg påstå trenden ser ut til å bli brutt (krever i så fall ett fall neste uke igjen for at det ikke skal være sant). Men på lang sikt er også 15.8 - 16 ett nivå som kan kreve litt krefter for å bryte gjennom. Blir veldig spennende om det skjer nå.

Når jeg ser på det kortsiktige så syntes jeg to nivåer utmerker seg:

Brudd over 16 med volum tilsier i mine øyne at både 18 og 19.2 fort kan testes. Samtidig er det ikke unaturlig med fall ned mot området 13.8 - 14.5 for å teste om det er en skikkelig bunn igjen. Inntil det er avklart om det kommer brudd oppover ser jeg på det som tradingrange. Men volumet har tatt seg veldig fint opp nå siste uka, så jeg er langt mer positiv til at en ordentlig bunn på høyere nivå kan settes nå enn jeg har vært på en stund.

Det optimistiske scenarioet er at 16 blir satt som ny bunn (dvs, brudd opp, så test av 16, og så videre opptur). Det negative scenarioet er fall i makrobildet, og at folk vekter seg ned i risikoaksjer. En retur til 13 er ikke umulig i ett sånt bildet.

12 Likes

5 posts were merged into an existing topic: Er teknisk analyse verdt noenting?


Ikke akkurat et trist syn, blue skies! :smile:
Har stor tro på at vi kan bryte ut av stor stygg rød ila. en ukes tid.
Fikk omsider over pengene fra fondssparingen i dag (skulle gjerne kommet i går tidlig :tired_face:) og har fått snittet ned et par ører til, kursen er ikke langt unna snittet mitt nå :grin:

8 Likes

Er det brudd opp nå?

Stig gjerne på. Det er noe ledig på 16.47/50(økonomi-klasse).

Neste stopp 18.30?

2 Likes

Det er masse plass til å gjøre den grønne oppadgående trendkanalen større for å gi rom for en god bevegelse oppover, men nå testes det brudd opp fra nedtrenden. :smiley:

Edit:

Hvis en gjør trendkanalen oppover like bred som de har pleid å være på de siste leggene opp og ned, så er det potensiale for at den kan komme over 200 dagers snitt innen ikke så veldig lenge.

Edit2:

Men summa summarum, så skal det en del til for at den ikke puster ut bittelitt nå, for den begynner å bli godt kjøp.

9 Likes

Om man ser litt opp i tråden her så ble det omsatt mye aksjer mellom 17-19 kroner, så i mitt hode vil det være naturlig med det Funcom viser om dagen at neste steg opp rundt der ett sted og at det danner den nye bunnen. Rart hvis disse selger nå, med siste dagers og ukers nyheter og sist kvartalsrapport. Vil anta folk er interessert i å tjene penger når de handler aksjer.

Nå som vi har brudd opp, så er vel 17. 30 og 18.30 de neste nivåene å følge med på?

Hadde vi ikke brudd opp for to topper siden også, uten at det hjalp stort? Altså ikke forrige topp, men den før…

Bare vent til det kommer en en liten nedgang, da blir det om å gjøre å finne den laveste støtten kursmessig :wink:

2 Likes

13,5 :slightly_smiling_face::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

Det er rimelig stille når man spør om tekniske grunner til at kursen er på vei opp. De fleste melder seg når det finnes grunner til at vi kanskje skal ned. Er min erfaring her da.

Savepig er hederlig untak som har kommentert litt om disse mulighetene, til tross for at han har solgt selv =)

@Onns er det noe forskjell på volum og forhold Bid/Ask på dette bruddet og de to bruddene du refererer til?

Jeg har ikke peil, jeg bare ser at hvis jeg trekker en strek mellom tidligere topper, så er det brått en som stikker høyere enn resten. Men den kollapset jo den også. Hvorfor skal det være annerledes denne gangen?

Hovedsåken til at bildet er annerledes nå er todelt:

  1. Økt kjøpsinteresse etter Q4
  2. Kraftig redusert freefloat
2 Likes

Skal sies at det var bare en liten tradepot jeg prøvde meg på fra fun til pho fordi pho var i toppen av min trendkanal mens pho var i bunnen av min trendkanal. sitter på flesteparten av fun-aksjene

Ok, vi ser sikkert på forskjellige grafer. Jeg ser på Savepig og Jcp sine.

Må legge til at dette kan jeg lite om, så spørmålene mine er ikke ment som noe stikk eller sarkasme/Ironi. De er legit, selv om de kanskje ser dumme ut.

:+1::slightly_smiling_face::poop::poop::poop:

1 Like