Helt korrekt, kun massiv papirgevinst i Funcom sålangt. Men pengene er heller ikke belånte så risikoen er lav.
Hvorfor i det hele tatt selge nå lurer jeg på
…
Fordi gevinstsikring er bra.
Lol, tror du pengene mine i Funcom er belånte? Så høy risiko vil jeg da aldri ta
Det er pengene i Nano som er belånte. Men nå er gevinsten i Funcom sikret og det betyr at dette lånet kan tilbakebetales enkelt, noe av grunnen til at jeg ogå solgte!
AKKURAT som jeg planla i fjor når jeg skrev om belåning. Easy.
Ja, jeg tok risiko, men jeg vant. Sitter nå med “kostnadsfrie” billige Nano aksjer finansiert av belåning som tilbakebetales med gevinst i Funcom.
Fordi vi allerede nå har nådd kursen mange mente vi skulle nå ved early access? Nå må spillet faktisk selge noe for å forsvare nåværende kurs.
@holmes har jo vært skeptisk hele veien opp og vil ikke kjøpe før spillet viser tegn til å selge bra. Jeg doblet i fjor og har 30% 5 dager inn i januar. Godt mulig jeg gjør som holmes nå…
Hva er greia med gevinstsikring? Har du mistet troa? Tror du det går til helvete?
Nei, jeg snakker generelt. Ikke deg.
Nei, jeg er alltid en forkjemper for gevinstsikring. Man har ikke tjent en krone før aksjene er solgt! ( noe som er lett å glemme når kontoen blinker 100% oppgang). Sitter forsatt rolig. Dagens topp er ikke nådd.
OK - virket bare som kommentaren var ment til meg. Men du må vel kommentere planen min? Den funket jo bra? Jeg skrev jo i fjor jeg bruker gevinsten til å betale tilbake lånet slik at aksjene blir “gratis”. Jeg personlig - rent teknisk, tror toppen er nådd for nå. Mulig det blir et rally til 3 kr før launch, men jeg vil heller sikre gevinst. Du har ikke tjent noe før du har sikret!
Veldig glad på dine vegne og gratulerer med kjempegevinst!
Oppgangen nå er helt sær, fordi det ikke er nyheter. Det er vel også vanskelig å forklare den teknisk. Det virker som at noen bestemte seg for å dra toget og alle som haded solgt måtte løpe etter. nyhetstrømmen er ikke igang og hypinga står enda på hold. Verste er at jeg tror aksjen har mer å gå på. Selv om den nok går ned på mandag.
Vi får se hva ettermiddagsrushet bringer.
@Evilfreud jeg er helt enig, oppgangen er litt sær. Enten var det en som posisjonerte seg, ellers var det pump and dump av DMN 2.7 mill aksjer som gjorde det.
Forstår ikke hvorfor konverteringen til KJG skal ha trigget en oppgang fra 1,7 til 2,47 = 45% oppgang…
Takk @anon91440261 - kjennes herlig. Tok en kalkulert risiko som betalte seg. Kommer nok ikke til å gjøre det igjen med det første, og anbefaler heller ingen andre å gjøre det med mindre du er 100% trygg på det du gjør (og kan betale tilbake alt om det går skeis )
Jeg har ikke vært skeptisk til kursutviklingen frem mot lansering, det er bare å bla oppover i tråden. Men skeptisk til hvordan de hentet inn kapital og delvis 20 usd per kunde har jeg også stilt spørsmål ved. Men dette kommer an på tidsrommet du ser på, det vil være lavere nå i 2017 spesielt på PC, men kan bli høyere i 2018. Når det er sagt synes jeg de har gjort mye bra rundt det operasjonelle.
Hvordan vil dere si det tekniske ser ut ? Vil den korrigere over helgen? Kan volumet opprettholdes ?
Mulig topp rundt her
Ja det var det jeg lurte litt på, forrige klarte den 3-4 dager på høy rsi før korreksjon! Men det kan jo virke som at kjøpersiden syns detta e dyrt nok i denne omgang !?
Etter perioder med høy RSI, hvor kursen har falt tilbake har som regel kursen fått et enormt momentum under de værste rally-periodene tidligere i aksjens historie. Den kan godt ta en pause og falle tilbake fra mandag-onsdag, RSI letter litt på seg, men så fyker kursen til værs igjen. Men den har også gått uker mot RSI på 90+ og stigende kurs tidligere.
Mao. Skummelt å lette for mye nå mens den “bor i rallyet”.
Lukker den på 2.40-ish i dag, åpner den garantert over 2.55-ish på mandag og vil raskt test første sperren på 2.75.