Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

image

7 Likes

Bare en liten oppdatering. Justerte pennant litt men den er tydeligere nå. Ligger inne med en lower higher og higher low. Trenger en higher high for å snu trenden. Får vi en ny lower low, så er nedtrenden et faktum.

2 Likes

Bare et spørsmål, hvis nedtrend er et faktum, kan kursen gå opp?

Hva mener du? Det vil alltid være mindre korreksjoner opp i en nedtrend, det samme som det vil være mindre korreksjoner ned i en opptrend. Troller du eller? :smile:

I en nedtrend vil vel kursen falle, men nedtrenden kan selvsagt brytes like fort som den oppstod👍. Da vil kursen gå opp, men da er det ikke en nedtrend lenger!

Ja jeg tullet litt. Jeg vet dere alle er enig i at en kurs kan gå opp selv om tegnene sier ned.

2 Likes

Oppdaterer på nytt her. Stoppet nøyaktig på den grønne linjen i mitt chart. Ligger inne med en ny lower high som forventet. Spent på om den bryter ut av formasjonen allerede nå, eller om vi skal ned og lage en ny higher low.

7 Likes

HS i utvikling i Funcom, noe uklar halslinje dog, men tenker den er rundt 16,4. Target ca 16 kr. Volum er høyere i venstre skulder enn i høyre og høyest i hodet.
image

Formasjonen er først bekreftet i det man får brudd på halslinjen. Det er ikke uvanlig at det som ser ut som en HS går over til å bli en oppgadgående trend.

Stemmer vel noenlunde med bunnen av pennanten til @Nocturne

1 Like

Vel, da avlyser jeg den mulige HS-en :stuck_out_tongue:

Med dagens volum kan vel det meste avlyses…

Muligens OHS på weekly

07

7 Likes

Synes selv chartet er nøytralt / bullish. Pennant som er omtalt ser nå slik ut (brudd opp):

Higher high og higher low = opptrend.

Avslutter uken med å si vi fremdeles er i det trianglet vi håpte ville bryte 18 (men som var en fakeout) hvis man tegner den slik:

Ved neste test tror jeg vi får skikkelig brudd opp. Håper i allefall det :slight_smile:

Til slutt en langsiktig (litt useriøs) analyse av et større triangel som gir target på… 48 kr :smile:

8 Likes

Ja hvorfor ikke. Med Coop og Dune foran oss så kan alt skje i det tekniske.

2 Likes

Enig, luftet denne såvidt forrige uke, innlegg #7109 synest den utvikler seg fint. Teknisk sett er potensialet meget bra, men det dumpes i stor stil på TA som luftes her inne.

2 Likes

Om TA skulle sammenfaller med en fundamental nyhet så tror jeg det blir bra nok volum til en skikkelig tur, men uten volum er det lett at det motarbeides om noen tjener på det.

Kanskje er det en god idé med «radiosilence» her da.

1 Like

Brudd opp og anbefaling fra norske bull bør finne fram salgsviljen til sjefsdumperen fra Bergen :wink:

1 Like

Ja, det er en fin balansegang det der. Man ønsker jo å dele kunnskap (det forumet er til, ikke?) og det er gøy å se ulike synspunkter på TA synes jeg. Man bør uansett ikke ta en analyse for god fisk, det er tross alt bare en sannsynlighetsberegning basert på tekniske indikatorer. Ingen fasit.

Case in point: mange har ropt på en korreksjon i Bitcoin siden den brøt $5000, den testet $7000 i natt.

2 Likes

Pennant update. 4 HR trend change (bullish). Regner med en ny HL før vi bryter opp ila. uken.

5 Likes