Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Vel, hvis dere ikke kan finne volumet selv…

https://www.tradingview.com/x/R7wpV5YY/

1 Like

Jojo, barene for dagsvolum er jo kjernen i det hele, men han lurte vel på prisvolumet regner jeg med.

Her er litt mer zoomet inn, så en ser dagsvolumet fraregnet crazytilstanden rundt Early Accesss launch

2 Likes

Vinteren 2017 ble det omsatt ~10-25 millioner aksjer daglig på kurser langt over 20.

Jeg syns det er merkverdig at noen som er så opptatt av teknisk analyse ikke ser på hvilken kurs flest aksjer er omsatt på. Og helt enkelt feilanalyserer noe så enkelt som å se hvilke nivåer kurser er historisk blitt omsatt på. Det er noe av det enkleste man kan gjøre innen teknisk analyse fordi det er ikke krever annet enn å kunne lese et stoplediagram.

Neste volum motstand kan godt bli 22 kroner, men skal man se på historisk omsetning så må man ikke glemme 18.69. Hvorfor ikke ta med i beregningen det nivået det er omsatt mest aksjer på siste 2 år?

Ja det høyeste volumet vi har sett i Funcom noen gang. Vi var oppe med Statoil den gang. Det var et manipulert volum, fordi det var få endringer på topp 20. Jeg mistenker at noen kjøpte og solgte frem og tilbake i høy hastighet. Kan ikke forstå at det var noe snakk om nettokjøp eller nettosalg med så stort volum i den uka der.

Ikke uenig i at det kan ligge noe motstand på 18,69ish, men da mest pga tidligere topper/bunner. Skjønner ikke helt logikken din vedrørende volum. Du viser til nivå for close 29.08.18, men mye av volumet denne dagen gikk jo antakelig på helt andre nivåer i og med at high den dagen var 20,86… @Savepig viser til et Chart som summerer volumet på ulike nivåer over tid. Jeg kan ikke helt skjønne annet enn at det gir et riktigere bilde en ditt snapshot hvis du skal angi motstand basert på volum?

1 Like

Herlig, takk :ok_hand: : Bra volummessig støtte like under dagens nivå.

For min del ser jeg forøvrig på 19,4ish som en aktuell motstand fremover.

1 Like

Tonen du tar her inne kan du spare deg for. Den er både frekk og upassende.
Ellers treffer du ikke helt på ballen som @Aksjesnila beskriver over.
Utover det påpekte var var aksjen da i en etablert nedtrend og andre forhold må da taes i betraktning.

TA er ikke enkelt. Det er mange variabler og ikke minst mange forskjellige tidsaspekter. Ingen her inne er vel eksperter på TA, men vi lager våre hypoteser og deler den med fellesskapet for innspill og inspirasjon. Ta gjerne del på en konstruktiv måte og med en mer høflig tone.

4 Likes

Den aller mest relevante tidsperioden er etter min mening fra 18. desember 2017 og fram til i dag.

Alle de som spekulerte rundt Conan Exiles early access, og eventuelt Secret World Legends hadde mulighet til å komme seg ut på veien opp og ned rundt Conan Exiles lansering. Og hvis man ikke tok den muligheten, eller har gitt opp i panikk siden den gang, så kan man vel like gjerne vente på neste år … helt til det går veien? :slight_smile:

Mens alle de som kjøpte på veien oppover ikke nødvendigvis tok muligheten til å komme seg ut med gevinst / minimalt med tap hvis de ble sittende og tenkte “det snur snart.”

Det er sånn jeg ser på det tekniske per dags dato. Jeg vektlegger da stort volum + der hvor kursen tidligere har “stanget” og snudd mest.

Det var stort volum i forbindelse med Q2 2018 rapporten, og siden den gang har 19.2 vært ett “tak” for kursen. Brytes 19.2 tror jeg turen kan gå raskt til ca 21, men jeg er ikke like optimistisk som en del andre her om at det skal gå veldig lett.

9 Likes

@savepig, gidder du poste samme oversikt/volumdiagram med EA lansering av Conan Exiles som start på tidshorisont?

@Nocturne @Savepig @vcp @anon80503862 mfl…

Noen av dere som benytter/har benyttet seg av fibbonachi for å finne støtte og motstands nivåer?

1 Like

Brukte det en del tidligere, noe å lese seg opp igjen på👌 Fib. I seg selv som matematisk «tallrekke» er hinsides fascinerende!

Bruker du den i dine analyser?

1 Like

Det var ikke så mye som hintet til hypotese. Noen ville kanskje latt sin usikkerhet komme noe mer til syne dersom man ville ha innspill til noe man lurte på om kunne stemme?

Mitt innspill er i hvertfall at det er ventet en del motstand lenge før vi treffer 22 kroner og turen opp dit vil være volatil, men jeg personlig tror at dersom vi bryter det nivået rundt 22-24 kroner så kan det gå raskt opp videre derfra.

Ja, bruker litt forskjellige ting. Kommer an på aksjen egentlig og hva som ser ut til å passe best. Jeg bruker det som oftest når jeg trader aktivt på mindre tidsintervaller for å time inngang og utgang mens jeg forsøker å trade en aksje som er i positiv trend, og det gjør jeg ikke i Funcom akkurat nå.

Jeg bruker både volum og trend, men bare når jeg er inne i en aksje og vil aktivt trade meg inn og ut fordi den er volatil (innenfor oppadgående trend).

For min del er det ett fint supplement, men det jeg har mest tro på personlig er at støtte og motstand primært lages av høy volumomsetning.

2 Likes

Jeg har sett på den litt for å se om noen handler på fibbonachi-indikatoren. Var en støtte for ca 2 uker siden jeg ikke helt forstod, som maket mye mer sense når jeg tegnet opp fibonnachi (landet bra med 38,2% retracement)

2 Likes

Den største motstanden er vell ASP.
Om han mot formodning ikke dumper når det ser ut til å bryte opp så kan dette bli morsomt.:see_no_evil:

4 Likes

Jeg bruker det av og til men må ærlig innrømme jeg sliter litt med det. Men jeg ser mange bruker det med stort hell så det er absolutt noe som er verdt å sette seg inn i, og ha med i verktøykassen :slight_smile:

1 Like