Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

v

Har benyttet den en liten stund, så ikke all verden av erfaring så langt. Benyttet den første gang da Funcom var nede under 12 kr ved årsskiftet. Også benyttet den på småtrader i andre selskaper med ok resultat.

Nå er jo det gap som oppsto da Robur kom inn i aksjen tettet. Hadde faktisk ikke trodd vi skulle helt dit ned. Men da fallet passerte fib 61,8 solgte jeg ut en del. Det var et signal om at aksjen skulle ned til 12, kanskje lengre ned. Men må lese meg opp mer her.

Meldte meg på et kurs i TA for en tid tilbake, men det ble dessverre avlyst.

2 Likes

Men det er tydelig at vi kan forvente at motstand starter rundt 18.69 og det kan ligge en del motstand opp til 20.90 ca.

1 Like

gcross

Antydning til interessant gitt at kvartalsrapport og spillslipp er (veldig) nært forestående.

4 Likes

Nå må vi bryte opp snart… begynner å bli lei denne sidelengse seigpiningen :smile:

NB! De siste to HH er egentlig en dobbeltopp om vi ikke bryter opp snart.

You were saying? :genie:

1 Like

Pen liten tendens, årschartet til Funcom sier noe om at det er veldig relevant terreng vi er i:

2 Likes

Jeg håpte det ville få noen til å våkne litt :slight_smile:

Oppdatert:

1 Like

Kan få brudd opp fra både OHS og SMA 55 i ukeschart om dette holder ut uka

36

6 Likes

Støtter den! Potensiale opp i området 24ish der toppen i mai for ett år siden var :slight_smile:

2 Likes

Onkel savepig to the rescue, ingen grunn til panikk

8 Likes

@Cirmes var motstand denne gangen også :man_shrugging: Over 18kr blir kanskje desember ?

Tror vi han har solgt nå? Jeg tror heller han har økt.

1 Like

Jeg er ikke helt enig med deg @Savepig , og satte en SL i morges og ble ristet ut ila. dagen. Trodde jeg satte den lavt men ble ganske høyt ifht. sluttkurs så jeg er ganske fornøyd. Jeg synes chartet endret karakter på lavere timeframes i dag, og morgendagen blir litt avgjørende ifht. retning.

Likegreit å være utenfor og kaste meg inn igjen dersom det går veien.

(Siste to lows i 4 hr chart er identiske. Så enten får vi dobbelbunn eller brudd på opptrend på 4 hr).

Tror dere har litt ulikt tidsperspektiv. Trenden er jo intakt om du ser litt mer langsiktig.

Beklager, du har helt rett. @Savepig ser nok på en litt lengre trend enn det jeg gjør :slight_smile:

1 Like

Er det ingen som har kommentert at i går closet sma50 over sma200, og kursen closet over sma50?

Det er jo sweetspoten det, om enn med minst mulig margin akkurat nå

5 Likes

Du skjønner vel grunnene til at dette blir “oversett”? Det er lite hensiktsmessig for mange at det eventuelt skulle snu opp i dag før rapporten, da blit det oppstandelse og folk kommer til å stå å måpe i flere dager etterpå :wink:

Plutselig så blir gode tall tatt pent i mot, og nå har kursen gått marginalt opp og ned siden litt ut i mars med konsolidering på rundt og litt under disse nivå. Er det slik at man absolutt må ut før rapport så er det isåfall mange som selger i 0 og kanskje tap basert på siste tida kurser. Jeg fortsetter å heie på Funcom så får vi se hvor det bærer. Får jo nesten 100k til uka så det spiller liten rolle, som sagt tidligere så tror jeg det handler om å få fatt på mest mulig aksjer nå i 2019 før vi får vite mer om prosjektene i 2020.

2 Likes

Mener du å kaste seg inn som på forrige brudd på 18, ett teknisk flott signal?

I teorien så skulle brudd på 18 kr gitt et rally, men det var ikke et bekreftet brudd, men en fakeout. Teknisk analyse er sannsynlighet - ingen fasit. Aner ikke hvor mange ganger det må gjentas?

Tabben min var at jeg ikke brukte SL, så jeg ble med hele veien til 16 og fikk snittet ned litt. Nå som vi kom opp igjen, så var det veldig naturlig å bruke SL just in case vi ikke klarte å ta ut 18 denne gangen heller, noe vi ikke gjorde. Denne gangen tenker jeg å vente og se om vi klarer å etablere oss over 18 (close 1-2 dager over forrige high), og så gå inn da heller, med SL i underkant av 18.

Men momentum indikatorene peker nedover så har ikke så dårlig tid :wink:

1 Like

Hmm, har ikke det vært tilfellet en god stund nå? :thinking:

2 Likes