Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Helst skal sma200 også være stigende så ser det bra ut.

2 Likes

Synes det er merkelig at vi ikke har fått brudd opp av denne formasjonen enda. Den er jo veldig tydelig. Stadig høyere bunner, men helt definert toppområde den ikke klarer å bryte gjennom.

Det eneste negative er at RSI divergerer ned ifht. kurs, og stochastics er også ned.

1 Like

Min FA til din TA er at markedet er ikke enige om hvor bra CU kommer til å gjøre det, men at CE+MYZ gjør det såpass bra at det blir mindre og mindre grunn til å selge ut i 2019 for å kjøpe igjen billigere når det kommer dårlige kvartalstall. Rett og slett fordi det ikke ser ut til å bli dårlige kvartalstall.

Min TA ser slik ut:
image
Mao en svakt stigende kanal. Jeg ser jo at jeg har tegnet den gjennom et par wicks osv, men jeg er rimelig sikker på at hvis jeg hadde kjørt den gjennom en linear regression, så hadde vi endt opp ca her. :slight_smile:

Pen bullish divergence i RSI?
Stygg bearish divergence i RSI?

3 Likes

Det har vært skummelt med TA i Funcom, spesielt på avgjørende områder som er lett definerbare, se bare på motstand og “falskt” brudd på 18. Det eneste falske med det er at det har sittet store aksjonærer med handler som overgår normal omsetning og styrer kursen dit de vil.

Fortsett gjerne med TA i Funcom, det er interessant på generelt grunnlag, og kunnskapen kan tas med i aksjer med mer stabil høy omsetning hvor samme grad av manipulasjon ikke er mulig.
Derfor savner jeg kanskje at man fokuserer i større grad på å vektlegge omsetning i opp og nedtrender, noe som kan beskrive i større grad hvor sterk en trend er og hvor godt det slik sett representerer også markedet.

I Funcoms tilfelle har det vært vanskelig å bruke både fundament og TA, da fundamentalt sterke nyheter har blitt omsatt i fallende kurs. Og hvor sterke tekniske signaler blir slått i bakken av det vi kaller manipulasjon, storstilt dumping av aksjer over sekunder som har resultert i såkalte falske brudd, generert av i stor grad enkeltaksjonærer med overlegen kjøpekraft.

Det fundamentale danner fundamentet i oppgang og derigjen tekniske signaler, ikke motsatt. (helst, ellers snakker vi fort bobler som sprekker).

2 Likes

Samt avtakende volum og ASP beholdning

1 Like

Så jeg har faktisk røret over her, RSI ned, kurs flat = bearish divergence?

1 Like

Det var litt det jeg prøvde å si uten å si det :blush:

Her har vi fått en liten rektangel formasjon. Som ved brudd opp gjennom motstand ved 18,2-3. Har et potensiale på ca. 21 kr.

5 Likes

Tester ut et nytt hjelpemiddel.
Ser etter ny inngang i området rundt bunn av trading range.
Gitt brudd på kortsiktig trend samt LH fra toppen 25.04 og LH fra denne ukens H på 19.05 sier noe meg at vi kan få en spring, lave 15. Før vending.

2 Likes

3 Likes

2 Likes

Du tror på brudd ned fra denne mao?

29

1 Like

Om det vi ser her er en Bull Ascending Triangle så kan vi fort komme opp på ca 21,5.

image

Edit: Kan også være en Bear ascending triangle og da er det rykk tilbake til års-start

4 posts were merged into an existing topic: Er teknisk analyse verdt noenting?

Noen tanker rundt påvirkingsgraden på 52W high som nå er i en nedtrend?

Dette forumet ER markedet for funcom…

Jeg ser en svakt oppadgående trend med trading innafor trend framover.

6 Likes

Er det umusikalsk å poengtere at TI etter alle meningsfulle mål utgjør markedet for Funcom? Er vel relevant å være oppmerksom på, også i TA-sammenheng.

Snakk om lavterskel - ha en fin dag videre :v:

8 Likes

Så, de som driver med TA har spurt om en tråd kun for å diskutere TA, og ingenting annet.

Dette er den tråden. Derfor skjules omtrent alt som blir rapport som ikke er TA.

For de som vil diskutere hvor lolz eller bra TA er så finnes denne tråden.

https://beta.tekinvestor.no/t/er-teknisk-analyse-verdt-noenting

Tenker det er greit å respektere det, uten at man trenger å lage en stor sak av at man ikke får poste andre ting her.

13 Likes

Vel, det får være dine egne ord @holmes Er ikke overbevist om hvilken retning det bærer. Ligger mye usikkerhet i chartet pt.

CU flopp/suksess er ikke priset inn imo, så alt avhenger av resultatet av lanseringen.

Siden du nevner noe fundamentalt, så regner jeg med at det er innafor å svare, selv her.

Tror mange vil hevde at det ikke er mye salg priset inn. Det er vel de andre suksessene som bærer kursen nå.

1 Like