Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ikke veldig overraskende ble det brudd ned…

1 Like

Burde man ikke vente litt mer en 30 minutter før man konkluderer?

Vi var jo over 18 i perioder også, uten at det ble noe brudd oppover.

3 Likes

Den nederste linjen består vel strengt tatt bare av to punker og kunne vel vært tegnet opp et par ganger tidligere? Så jeg vet ikke heeeelt hvor mye jeg ville vektet det bruddet? Forrige gang en av de blå støttene ble brutt gikk kursen ned ca en krone etter bruddet før det ble rekyl opp. Ikke akkurat dommedag, og de som solgte på bruddet og ikke kjøpte igjen like etterpå gikk jo på en smell. :slight_smile:

(mine streker er blå)
image

4 punkter her, vanskelig å se når zooomet ut.

1 Like

Jeg får også 4 punkter, men ville ventet ut dagen med å konkludere noe.

1 Like

Gidder du å ta et stort screenshot og legge det inn?

EDIT, ser hva du mener, men måtte bytte til ranges, ikke candles for å se det. Den siste blå streken jeg har tegnet har da tre touches den også :stuck_out_tongue:

Ja, ikke uenig. Close veier tyngre, men brudd ned er uansett et klart svakhetstegn i min bok. @Christian bedre med 1d på så lang timeframe. Teller også flere punkter.
:

2 Likes

Her er mitt chart

24

6 Likes

Kjip timing å få en større børskorreksjon på.

2 Likes

Man skal ikke kjimse av streker i chartet.
Spennende å se nå om det er kjøpere nok til å holde tradingrangen inntakt, om ikke er det potensialet i rektangelet som er i spill.

2 Likes

Hadde lønnet seg å følge streken på onsdag.

1 Like

Minner igjen om denne, for de som ønsker å diskutere om TA er greia.

https://beta.tekinvestor.no/t/er-teknisk-analyse-verdt-noenting/

EDIT : Seriøst, det finnes en egent tråd for å disse og klage på TA, ta det der, ikke her. La TA folket få ha en tråd hvor de kan tegne streker.

1 Like

Du kommer deg nå, @Fibo

En gammel TA som jeg ikke trodde ville ha noen verdi. Den ble plutselig veldig aktuell i dag.

3 Likes

Tror du den klarer å holde av?
Jeg tror den vi reagere litt opp for så å fortsette ned.

1 Like

Aldri undervurder skyen.

RSI på 37, laveste siden 2. januar - ved forrige pullback snudde den opp på 40. Kombinert med at 15,60 området har vært bunn de siste 3 månedene, så er det jo interessant.

Skyen til @Christian er vel seriøst den som best har vist motstanden i Aksjen.

Bunnen på skyen har ikke vært testet så ofte, så ikke så godt å si, men jeg kjøpte nå litt her. Det er langt fra noe sted jeg går all-in, men helt ok å øke her med 12 måneders perspektiv.

Dagens kursras er jo en kombinasjon av at CU selger så ræva som jeg hadde trodd, men dårligere enn en god del, og at makro er negativ og at folk er redde. Tenker at det er et godt tidspunkt å kjøpe på. Nå kan jo makro forsures enda mer, og da er det dumt å kjøpe nå, men det får være. :stuck_out_tongue:

Har en lignende analyse fra en stund tilbake, som indikerer at vi er i et veldig interessant område.

2 Likes