Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Vi er flinke å påpeke fundamentale faktorer når vi årsaksforklarer fall, men teknisk så så vi jo at det snudde på 18. Det var 4. forsøk hvor den ikke brøt gjennom og jeg gikk jo ut da som du vet. Men de som ikke tror på TA vil jo si “makro”. Ja, makro, men chartet tilsa også at dette ikke kom til å gå.

Som flere her påpeker er vi inne i et veldig interessant område, men det gjelder ikke bare FUN.
Jeg tror ikke man skal se vekk fra en deadcat bounce til uken og en bulltrap i flere aksjer :wink:

1 Like

Det er jo FA som skaper trenden? :wink:

1 Like

det er greit å huske at;

" In the short run, the market is a voting machine but in the long run, it is a weighing machine"

5 Likes

Når hele børsen og nesten alle spill aksjer er ned. Er det vanskelig å ikke gi FA noe av skylda, selv om TA for en enkelt aksje slo til.
Men at man feilet å bryte motstanden på 18 igjen sier ganske mye.

2 Likes

Den samme deadcat-bouncen som har vært siden Trump ble valgt?

#nåmåvelbørskrakketkommesnart

1 Like

Jeg sier ikke at dette fallet ikke skyldes FA, men bare at man kunne ha sett det komme om man tolket chartet riktig ifht. motstandsnivået på 18. Det var som sagt 4. gangen men ikke kom gjennom og da burde man tatt det som et faresignal.

At man faller så brutalt, og i alle aksjer - kunne man nok ikke ha forutsett dog :slight_smile:

RSI på timechartet skikkelig nedbanket på morgenkvisten:

Noe en del folk misforstår er: Ingen påstår at de med TA kunne si at det VILLE smelle i dag. Det er først og fremst oljen som har sparket oslo børs i balla, så kommer et litt mellow CU på toppen.

Det en derimot kunne si på forhånd var at om de glidende snittene 50/200 ikke holdt som støtte, så ville det ikke være veldig overraskende om det kom en negativ reaksjon på at de ble brutt. Bunnen av trendkanaler og bunner fra forrige bølgedaler er naturlige steder å se etter støtte.

Kursen har oscillert mellom 15+ og 18+ en god stund nå, da er det ikke veldig overraskende å se 15+ på nytt. De folkene som har hatt en trade gående på de punktene har kunne gjøre en pen liten penge på det.

2 Likes

Her er den mest relevante slik jeg ser det, sluttkurser gjelder.

1 Like

skyen fanget pent…

image

5 Likes

bullish hammer?

:boom::rocket:

Flere enn meg som knep igjen når de leste dette?

3 Likes

I allefall en bullish reversal candlestick. Sett den i et par aksjer nå, men sannsynlighet for lower high i de fleste assets har også økt pga. sentimentet. Blir et traders marked fremover slik jeg ser det… :slight_smile:

Edit:

Ganske tydelig hva man bør gjøre nå om dette mønsteret og denne rangen skal ivaretas?

3 Likes

rsi

1 Like

Så RSI skal ned til 25? :stuck_out_tongue:

Nei, jeg tror den heller snur opp igjen fra januarnivåene, hva tror du? Poenget var nå en gang at såpass lav RSI i all hovedsak gir gode innganger i Funcom.

3 Likes

Jeg tror ikke vi er langt fra bunnen, og det kan være dette er bunnen. Jeg blander gjerne inn litt FA i TA-en og de neste triggerne er E3 i midten av juni og MYZ lansering i slutten av juli. Uten forventninger til E3, så tror jeg kursen hadde falt mer nå, men pga E3, så er jeg usikker.

Skyen sier: :man_shrugging:

Bunnen på skyen har tradisjonelt sett vært like solid som pappmache ute en våt regnværsdag. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Kanskje, men personlig tror jeg inngangen til CNT og ditto volum på veien opp gjør at støtten på ~15,5-6 holder ut året i fraværet av 1929 versjon 2.0.

1 Like

Finnes det en bunn i FUN? :rofl:

Men en stram stoploss er faktisk dette et veldig pent entrypoint for en trade:

Sett stopploss på 15,3, og ta gevinst på 17,5.

3 Likes