I mine øyne ingen overraskelse at kursen har gått ned.
- Rangen hadde ikke testet laveste punkt.
- Siste del hadde gap ned med et forsøk på rally på høyeste volum siden 26. april, dette forsøket maktet bare å hente inn nedgangen for dagen.
- Nedgang ser ut til å komme på lavere volum og større spread
- Volum på forrige nedgang tilsa at prisen måtte testes igjen
Det som er viktig å se på nå er hvordan den oppfører seg rundt dette punktet nå. Intensjonen bak denne bevegelsen ble oppfylt, som var å bryte under laveste punkt satt i slutten av mars. Samtidig trengte den ikke store volumet på dette. Dette i seg selv er negativt. Mulig reverseringpunkt kan bli toppen av tidligere range. Hvis volum blir utløst på tur ned, må dette testes igjen. Skal den inn igjen i rangen bør det skje med overbevisning. Eventuel retest bør komme på higher low og lavere volum.
Hvis man går over å ser på ukeschart så ligger potensialet for en nedgang helt ned til 12-tallet.
“Spiken” i begynnelsen der er noe som blir kalt en hypodermic top etterfulgt av hypodermic distribusjon. Men selv om den starter som en distribusjon, så kan dette endre seg i løpet av rangen.
Får man en tur ned i forhold til hele denne rangen kan dette væer en test av tidligere bunn i desember. Vi vil da at denne utspiller seg med higher low og lavere volum.
Ser man på månedschart er det enda tydligere.
For min del ser jeg ingen potensiell inngang per dags dato. Fremdeles litt som gjenstår før markedet viser hvilke vei prisen vil gå med høy sannsynlighet.
Potensielle innganger på dagskart ville vært umiddelbar reversering med godt volum og close over halveis av “last significant bar”, hvis volum kommer på en dypere dykk under TR, ville jeg ventet på en retest. Men dette blir litt personlige referanser hva man definerer som volum. Stoploss satt i henhold til risk osv.
Ved betydelig fall under range kunne jeg kikket på den større rangen. Så ventet på en mindre TR å utvikle seg for å finne potensielt entringspunkt.