Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ja, jeg lurer veldig på om rallyet glemmer aksjen over helgen eller om det fører til sterkere kjøpslyst på mandag. Teknisk kom det vel ikke noe kjøpssignal på 2.40? Så mer ut som et salgssignal uten at den har reagert ned så veldig enda med min lille kunnskap. Blir lærerikt å se hvordan aksjen utvikler seg etter et slikt omsetningssjokk, har ikke sett noe som dette i Funcom på de 7mnd jeg har fulgt den nå. Ikke at så mye har skjedd da, det er jo nå snart ting bør begynne å skje om det skal bli et “drømmescenario”. Har en liten misstanke om at veldig mange kaster seg over rally-tendenser på børsen for tiden, som igjen førere disse aksjene høyere enn det de tåler på kort sikt.

5 Likes

Helt enig med deg. Vi har sett dette i en del aksjer nå. Det er likevel bare å ri disse bølgene når de oppstår :slight_smile:

1 Like

Ja hvertfall fram til nå. Det som følger er bare tanker fra min side, og jeg har ikke noe konkret bevis for dette: Konsekvensen av slike rallyer er at vi får en splittelse hver gang de oppstår. Noen får en god økning og tjener på det, men de som er sist til festen taper mye og blir mer desperate i sitt salgsmønster. Effekten blir derfor dempet for hver gang det skjer, og jo høyere omsetningen er, jo flere sitter med høye snitt når rallyet er over. Etter hvert dempes effekten av “top-5 intradags rally” enda mer når vi begynner å forvente at de skal komme uten at de kommer. Til slutt er vi tilbake i normaltilstanden som kan gå videre til et større “sell on news” press, som kan føre til fall selv på gode nyheter. Hva synes dere om denne måten å se det på? Vil gjerne at noen kan peke ut ting de tenker annerledes om.

Dette vil være i alle aksjer som trades nå, sitter nok mange fortvilte Qec , Axa , Nel osv tradere som kom inn sist så ja og nei, vil alltid være noen som er sist :slight_smile: JEG tror mye av det som skjedde på dette rallyet ble styrt av noen større som ville trigge ett rally, kan ikke forstå at meldingen om konverteringen her om dagen skulle trigge denne såpass? Funcom før release er voldsomt voliatilt uansett hvordan man vrir og vender på det :open_mouth: er nok noen her inne som kan gi en veldig god forklaring men @Irathi sin TA passet som ett skudd spør du meg!? Stoppet på 2,4 ish!

Jeg mistenker det samme og det lå vel i kortene at dette kom til å skje. Som Myrseth sa har det vært rally hver gang i forkant av release. Intet unntak der altså.

Jeg solgte pga. to ting: a). jeg klarer ikke å vurdere spillet godt nok til å anslå hvor mye det vil selge, og hva det vil si for kursen på kort og lang sikt. og b). TA, som tilsa 2.40ish som target som @Irathi påpekte.

Det som gjør det mer interessant er volumet. Har ikke sett slike volum i Funcom siden TSW (mener volumene var lavere ved LMO rally?). Det tolker jeg som at flere av de som har kjøpt nå har troen og vil sitte med aksjen, noe som gjør at tilbakefallet nok ikke blir så brutalt.

Men jeg er klar om den korrigerer ned 10-15% ila. denne uken.

1 Like

Les den store posten min, der har du svaret hvorfor kursen steg, Den perfekte storm for kursoppgang og noen utnyttet det for å få folk til å løpe etter. Mistenker at vi får et nytt rush hvor folk løper etter igjen :wink:

1 Like

Kan se ut som jeg solgte litt for tidlig ja. Men jeg er redd det er noen som kommer litt sent til grøten nå. Positivt moment likevel. Usikker på om den skal opp og teste 2.80ish på direkten i dag, eller om det blir en korreksjon ned for å finne ny bunn. Ser ut som ny bunn kan være sluttkurs fredag nå (2.35), fremfor sluttkurs torsdag (2.10). Kommer uansett ikke til å løpe etter på disse nivåene :slight_smile:

3 Likes

Dere som spår i kaffegrut og bedriver teknisk analyse, ser det ut som 2,5 blir ny bunn med solid støtte? ( utifra dagens omsetning så har 2,5 vært dønn solid.

4 Likes

Foreløpig, ja. Men det er sluttkurs som teller… men om denne bunnen blir testet i morgen eller om toppen blir testet i morgen er vanskelig å si. Jeg heller mot sistnevnte men liker ikke RSI - kan gå med på at denne kan forbli høy i noen dager, men ikke hele uken, så jeg venter tålmodig på en dupp :slight_smile:

2 Likes

Enig, tror ned mot slutten av uken, og neste uke da folk vil begynne å ta gevinst. Men mye kan skje i løpet av uka med høy volatilitet.

4 Likes

Funcom har brutt opp gjennom taket på den stigende trendkanalen, og signaliserer med dette enda sterkere stigningstakt. Den positive utviklingen åpner imidlertid for kortsiktige korreksjoner tilbake fra dagens nivå. Aksjen har støtte ved ca 1.40 kroner og motstand ved ca 2.75 kroner.

Interresant at vi stopped ved 2.73 :wink:

6 Likes

Folk tar gevinst fortløpende, kommer masse ferske aksjonærer inn med 2,5 som snitt

1 Like

Ja, litt som nano på toppen?

4 Likes

Mulig det, men er disse langsiktige? Eller vil de panikkselge om kursen dupper under 2.50?

1 Like

Det vet vi jo ikke, men ser du på ulike forum og sharewille ser man at det er mye nye aktører

1 Like

Den kan jo høres veldig banalt ut, men jeg følger faktisk med på hvor mange medlemmer på shareville som eier NANO, og ser det tallet litt opp mot andre poppisaksjer.

Ser selvfølgelig på aksjonærlister i tillegg. :slight_smile:

DRØYT legg opp når man tenker på hvor mange aksjer som er ute nå, men er helt enig at det har ligget i luften at noe skulle skje. Spesielt når man føyer til de fundamendale tingene.

@Evilfreud skal si noe helt baissisk her… Tror vi ender ned i dag.

1 Like

Det har du sagt siden torsdag, vi ender nok ned imorgen. Idag tror jeg ends på plus

1 Like

nei jeg har sagt jeg tror det er smart å gevinst sikre på vegen opp. Ja jeg tok det for tidlig, men fikk solgt siste rest på 2.63…

1 Like