Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Det er som i trafikken, de helmarkerte linjene kan ikke krysses. Stiplede linjer, der kan du fint krysse og kjøre forbi. :wink:

Jeg ville nok tegnet strekene enda litt brattere nedover, da det er lenge å vente til 2020 på 6.6kr. Kan vi tegne så vi får det dette året isteden?

Jeg tror det er noen nye streker som peker helt motsatt om bare noen dager. Men først vil vi få noen streker som peker sidelengs med enormt slingringsmonn.

Den som trader Funcom basert på TA vil jo nødvendigvis korrelere beholdningen med sin analyse

4 Likes

Precis det jag menar. Är du utanför gör du allt för att rita negativa streck och när du är inne så ritar du alla möjliga streck uppåt. Tråden fallerar i sitt syfte. Dock finns det ett par duktiga objektiva TA nissarhär som jag följer.

Det er nok korrekt med denne tråden som, de fleste andre tråder og innlegg her inne antz. Om det har noe å si for integriteten så har jeg pt ingen funcom aksjer, og basert på chartet blir det en stund til.

1 Like

Det er vel mulig at det er motsatt at når man ser en negativ trend eller formasjon så selger vedkommende på den? Dessverre så er det nok også en del som blander fundamentalt syn inn, og da kan man få den effekten du tar opp at “aksjen skal opp” eller “aksjen skal ned” basert på fundamentalt syn og så leter man etter mønstre og streker som støtter det fundamentale synet. Tror det er der mange gjør feil når de prøver å kombinere TA og FA.

2 Likes

Precis vad jag menar @holmes. De du skriver passar exempelvis in på @vcp som blandar ihop FA och TA och sitt eget innehav. Blir inte objektivt.

Så ut ifra to faktorer; chartet med strekene og at du skriver det blir lenge til du skal inn, så tolker jeg det som om du ser det mer sannsynlig at kursen står i 9.xx når vi bikker september i år enn at den står i 16.xx? Tolker jeg det riktig da?

Historisk sett ja, mai - okt 2018 - 40%.
Året før det, kom fallet et par mnd før, etter CE release -65%

16

Selvsagt er det subjektive vinklinger på både TA og FA avhengig av egen posisjon… Antall innlegg, likes og hva man gidder lete opp av informasjon avhenger selvsagt også av om man er lastet eller ikke…

Antzzo, du synes jo det var latterlig av meg å påstå det for noen uker siden…?

Nå tar du det opp selv?

Ps! Ikke enig med vcp i det hele tatt, bare for å kommentere på det. Tror det bryter opp på MYZ switch launch, evt Q2 tall.

RSI blir vel snart Funcom 2.0 rekordlav🙂

1 Like

De som handler kun på TA driter i hvilket selskap de kjøper i fordi de kjenner ikke noen av de uansett, det er en grunn til at man bruker TA og de følger så mange. Det er en lettvinn snarvei for å få all info du trenger basert på historikk og diverse egne formasjoner å baserer kjøp og salg på. Det er også en god grunn til å de fleste som handle på TA bruker stop loss, de må jo det fordi de vet jo ikke om selskapet de handler er bra eller ikke? :wink:

1 Like

Tenk om dere også hadde hatt sl i bruk, samt evnen/ ønsket om å vurdere investeringen bredere.
Ta nå å drit i TA som prinsipp og se på hvordan Funcom historisk har utviklet seg ifm div. @anon80503862 har laget noen meget flotte presentasjoner på dette.

2 Likes

Hvordan skulle det blitt om alle brukte stop loss, det hadde jo vært fint. Alle tradet da? Smart :+1:

Du kan nok telle på 1 hånd hvor mange % her inne som sitter long og ikke trader. Enten det er på 15m, 1h,1d,1w osv… For ikke glem de som trader på mitt forrige innlegg. Tørketid i Funcom er godt kjent blant fundamentalistene :wink:

1 Like

Sist den var lavere var i mai 2016.

1 Like

Jo, men når du bruker stop loss, går du ut med 10% av beholdningen da?

Nå har dere jazzet om historisk lav RSI i 2 uker, uten det helt store resultatet. Se her https://youtu.be/3pVbbeRUPpA

RSI skal helst ha stigende bunner før det brukes som et kjøpsargument.

1 Like

Varierer bassert på hvor kursen er i forhold til inngang.

1 Like

Det der må jo være omvendt? Selg om RSI bikker 70, kjøp om den er under 30. Uansett hvor langt tilbake jeg sammenligner RSI med Funcom-kursen så er det jo totalt motsatt. Joda, idet den bikker under 30 så har den falt bittelitt ned etterpå, men så skyter den jo i taket igjen. Og ja, der den har gått gjennom 70 oppover har den fått en topp. Men det er jo bare småtteri sammenlignet med kursbevegelsene fra bunnen til topp og omvendt.

2 Likes

Eller divergere mot kursen slik den gjorde i Nano, så får du et reaction rally uten noe substans.
(Ikke for å blande, men etter mye nedgang blir folk smått euforiske når de ser +10%. Trenden er snudd osv - uten å hensynta større timeframes).

1 Like