Neeei, definitivt ikke. Så på RSI 1w f.eks. det er hinsides stor nedside i det den bikker 30 pånedsiden
Så den nederste grafen kan man med fordel snu oppned? Jeg trodde det var RSI. Så vidt jeg kan se har Funcom aldri vært et dårlig kjøp når den har ligget rundt 30, hvis man har lenger tidshorisont enn til neste uke vel å merke.
Man ser tydeligvis hva man vil se og heldig vis
Det må du gjerne utdype. Er det noe som ikke stemmer overens med at bunnene i RSI også er bunner i aksjekursen i den oversikten der? Jeg har aldri gjort et bomkjøp i Funcom de gangene jeg har kjøpt i nærheten av den nederste røde streken. Så hva er det jeg ikke ser, eller ser feil da?
Det er jo ikke noe å utdype, det er smart å kjøpe på lav RSI om man ikke har noe tidspress på seg å selge,det har det alltid vært, MEN kursen kan jo falle mye etter en tilsynelatende fin RSI?!
Ja, som du ser over der så er det jo en no-brainer å selge når vi bryter gjennom 70 og oppover…
Alt kommer ann på perspektiv. RSI 30/70 kan benyttes som kjøp og selg indikator. Men etter hva jeg har erfart selv, er det stor foskjell mellom forskjellige timeframes. Jo lavere timeframe desto bedre er rsi 30 som kjøp og 70 som salgsindikator. Ser man på 1W er det veldig anderledes.
Altså, bare for å være helt sikker, da mener du en uke?
Ja,
Det finnes en del studier på RSI, MACD osv hvor de ser på hvor treffsikre indikatorene er.
Resultatet er blandet og avhenger også av hvilken børs / marked man tester.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4583561/
Noticeably, unprofitable strategies like RSI and STOCH still perform worse than a simple Buy-and-Hold strategy (BH) even with optimized parameters except in the Singaporean market, where they manage to beat a BH with the long-only strategies.
En annen studie;
jrfm-07-00001.pdf (339,3 KB)
This study finds that the centerline crossover of the RSI has predictive ability in the Italian and Canadian stock markets. In particular, the RSI(21,50) rule performs well in the Milan Comit General Index. The RSI(14,30/70) rule is also profitable in the Dow Jones Industrials Index. The profits are sustainable in the presence of a 1% round-trip transaction cost. These findings are in line with Chong and Ng [10] that the MACD and RSI rules can generate significant profit for FT30. However, for the Nikkei 225 Stock Average, none of the rules can beat the buy-and-hold strategy. When the two rules of RSI are compared, it is found that the performance of centerline crossover is better
Greia er vel at å selge på TA nå er ikke nødvendigvis god risk/reward? Jeg er helt enig at når vi startet fallet fra 17-18 og spesielt når vi bikket under 16, så begynte det å se veldig bearish ut, men det er jo en forskjell på å selge på 16 og 14.
Når det kommer til volum, så er det ca 40% av det volumet var under forrige store nedgang, som varte i 4 uker. Vi er nå i 5. uke med nedgang. De siste årene har det vært en gang hvor fallet har vart i 6uker, ellers har det vært et par med 5 uker, men de det største fallet har skjedd på 4uker eller mindre. Fallet som kom når det varte i 6 uker var ikke av det bratteste, kanskje 50 øre i uka.
Volum på forrige ned gang: 14,4m
Volum på denne nedgangen: 6,3m
Jeg klarer ikke helt få til å kjøpe/selge på TA i Funcom, så jeg prøver bare å kjøpe på det jeg ser på som dipper, sånn som nå og selge på topper, gjør det med ca 50% av beholdningen. Det er jo litt TA inne i bildet, men også en god del FA hvor jeg prøver å se hvordan selskapet gjør det fundamentalt, så jeg vet om jeg kjøper på en dipp som er fundert i frykt eller fordi Funcom faktisk er drevet dårlig.
Har økt fra ca 11k til ca 18k , mesteparten på <15. Det tekniske er langt fra klart for meg. Er bunnen på 14? 13? 12,5? Jeg vet ikke, men toppene man kan forvente er langt høyere enn dette, så jeg har bare kjøp hele veien nedover.
Kan jo se ut som det kan komme en kortsiktig bounce her, uten at det snur trenden på større timeframes. En test av 15 kr før den går videre ned?
Er forøvrig enig i at r/r ikke er likebra ifht. å prøve time salg / tilbakekjøp på disse nivåene med RSI så lav. Heller da prøve evt. salg på en bounce og kjøpe på pullback.
Det skulle ikke forundre meg om vi så noe slikt, jeg forventer i hvert fall en pen bounce opp, som når kursen falt til 11,5 sist gang. Jeg vet bare ikke hvor bouncen kommer.
Bouncen kommer da et par uker i forveien av Switch, retail og DLC lanseringen for MYZ. Potensialet til CU var kanskje 100k, potensialet til MYZ er vel kanskje 250k, det er mao en mye mer signifikant lansering. Sjansen for at det faktisk blir en suksess, med utgangspunktet i et spill med 87% positive reviews? Vel, den er stor.
Nedgang i høst/vinter var frykt som følge av overordnet marked. Derav volumet. Det vi ser nå er vel mer en reaksjon på presentert “FA”, tørketid og en del usikkerhet tilknyttet overordnet marked. Kommer det en større korreksjon som flere storbanker har possisjonert seg for/mot. Blir det stygt i mange aksjer. Uavhengig av FA.
Hvorhvidt Funcom er lavt eller høyt priset pt blir subjektivt. Pipen ser bra ut, men det må leveres spill som selger godt både for å forsvare dagens pris og skape momentum og oppgang. Fasit har man ikke før etter release. Aksjen kan gå på øye salgstall i sommer men jeg tror MYZ allerede er priset inn og således old news.
Ser man på kursutvikling i denne perioden siste år, er det mye som tyder på at trenden jeg linket til over er gjeldende.
Med mindre vi ser tall som du nå presanterte 250k. Da blir det god stemning i TA tråden igjen
MYZ gjorde det dårligere enn forventet, det ville normalt ha sendt aksjen til 14-15, mens negativ makro og jul sendte den til kjelleren.
Du prater mot deg selv her, du sier at fasit har man ikke før release og at man er enige om at MYZ gjør det bra til sommeren. Det sier seg selv at begge deler ikke kan stemme. 90% av de som sitter i Funcom har ikke estimert hvor mye MYZ kommer til å selge i sommer, og definert hva de ser på som “bra” eller “dårlig”.
Åja, du tenker på f.eks:
Hvis man tror på virkelig lange trender, så har man jo denne, hvor Funcom i så fall har bunnet ut.
(Månedschart)
EDIT: ninja redigerte inn en endring av topplinjen, den nye treffer bunnlinjen i april 2020, innen da burde nok forventningene til coop shooter enten ha sendt kursen opp - eller ned.