Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Her er samme på weekly, hvorfor ikke tegne den slik heller?

Evt. på monthly, kan den tegnes slik?

Lurer du på hvorfor jeg har brukt logaritmisk skala? Vel, det er fordi jeg får kjeft av @anon80503862 når jeg ikke gjør det på langsiktige diagrammer. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Endrer ikke formasjonen nevneverdig. Den wick’en på topp 2 kan man si var en fake out.

Men egentlig synes jeg man skal se på de siste 6-7 mnd. candles og ignorere bunn fra 2016.

Jeg ville sett formasjonen slik heller:

Topplinjen kan man justere som man vil, den er ikke så relevant når vi trender nedover. Slik denne formasjonen ser ut ville jeg antatt en ny touch av bunnlinjen der, og så brudd opp eller ned.

1 Like

Jeg kan tenke meg en grunn til :wink:

Kan fint tegne som man vil men jeg mener at ikke-logaritmisk skala blir helt feil på lang sikt. Det er veldig stor forskjell mellom 11 og 14, ikke like mye mellom 21 og 24.

Kanskje noe sånt?

Jeg tror det korte bildet er mer interessant for funcom.

Videre opp i morgen, og deretter så får man se om aksjonærene ønsker å dytte mer penger inn i funcom langsiktig gitt presseomtalen som kommer + makro. Kursen kan godt stabilisere seg over 15 igjen for alt jeg vet. Men hvis ikke ser jeg fram mot midten av juli som fornuftig kjøpspunkt.

1 Like

Dyster TA fra investtech

NÅR DET ER SAGT SÅ TROR JEG IKKE PÅ AT VI SKAL TIL 11.60!

3 Likes

Target er vel rundt 12.5?

52

1 Like

Momentum i aksjen er sterkt negativ. Tss! De vil bare baise og få folk til å selge 50 øre lavere, slik at de kan få kjøpt billigere selv. Funcom er billig på 14 og 18 kr.

I rest my case…

3 Likes

Altså… jeg er klar til å ta imot jeg…

2 Likes

Det stemmer! Sammenligner man med tilsvarende selskaper så er 2 milliarder heller ikke dyrt for Funcom. Kursen er opp mer enn 20% så langt i år.

1 Like

De sier jo 13.51 før 11.60? Ser heller ikke den duppe så lavt men man vet aldri slik makro er nå. Virker som shorterne koser seg i alle aksjene :frowning_face:

Tiåringen er i 0…

Opp 2 kroner
Ned 2 kroner
Opp 2 kroner
Ned 2 kroner
Opp 2 kroner
Ned 4 kroner
Opp 4 kroner?

Felles for toppene har vært at ASP har vært fullastet i følge aksjonærlister på TI.

Felles for bunnene har vært at ASP i følge aksjonærlister har vært under 500k beholdning.

Nå spør folk etter liste på fredag. Det er det god grunn til.

5 Likes

En topp 200 liste på Fredag hadde vært meget spennende tror jeg!

3 Likes

Satt å så litt på FUN og la merke til følgende. Se hvor target for formasjonen er (measured move).

image

Jeg tror ikke vi ser dette snarlig da RSI er oversolgt og stochastics er i ferd med å bli bullish.

Da tror jeg Funcom er i uavklart territoriet. Meget mulig dette blir range på kortere sikt. Vi som trader rundt triggerhendelser er ute, de som trader 50 øringer koser seg, og de langsiktige kan vel laste videre (dvs, ikke mye spor av det nå).

Fikk en liten bounce nå, og så er det helt opp til de som fortsatt er inne å trade seg fram til en fornuftig range. Jeg kommer tilbake som supertrofast funcom aksjonær i midten av juli sannsynligvis :slight_smile:

Min primære hypotese er at aksjen stort sett holder seg mellom 13.8 og 15.3 neste måned, men jeg vedder ikke på det. Og det spiller heller ikke veldig stor rolle for meg, jeg forsøker heller å trade rundt neste event av betydning. Det blir da MYZ, Q2, Conan Chop Chop, og Moons of Madness.

Jeg forventer en periode hvor aksjen rett og slett er uinteressant (med mindre det kommer fundamentale nyheter), som i januar/februar 2019 og juli 2018. Det vil si relativt sidelengs på veldig lavt volum inntil det kommer nyheter eller sterke svingninger i makro (evnt nye større eiere, eller eksisterende eiere selger seg ut).

4 Likes

Her er også en abcd bevegelse som er mulig. Ellers er dette nivåer verdt å følge med på

3 Likes

3 Likes

Syng med nå! Omvendt…hoooode skulder…

See I can do it too!

1 Like

Skal ikke se bort fra at det er en in the making, en del som mangler enda men :yum:

1 Like