Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Et chart for de som har perspektiv på måneder, ikke timer og dager. Nedgang, fulgt av en periode med relativt liten trading range og lavt volum sammenlignet med perioden før og etter, etterfulgt av sterk oppgang de to forrige gangene. Bunnene som disse periodene har representert har også blitt høyere for hver gang, henholdsvis 10, 12 og 14 kr.

Hvis man ser enda litt større på det, så ser man at Funcom er i et mønster med lavere og lavere topper og høyere og høyere bunner. Det er to stykk, ett kortsiktig, og ett langsiktig som strekker seg til 2020 når Funcom har guidet lansering av to nye egenutviklede spill (skravert område), for første gang siden mønsteret startet. Den første toppen er CE early access lansering, den andre toppen er CE full lansering. Volumet har også hatt lavere og lavere topper hele veien her.

11 Likes

Du mener høyere og høyere bunner i siste avsnitt

1 Like

Fin den spissen der ved det skraverte området :moneybag::blush::ok_hand:

Buy the rumor sell the news, og 15% ned?
Siste dagers candles tyder på usikkerhet, :chart_with_downwards_trend::chart_with_upwards_trend:.

Test av p…o hypotese

1 Like

Alternativt opp 13%

Test av hypotese 2

Jeg synes ikke det ser så galt ut. Jeg ser etter en lower high ifht. toppen på 16.90, tror ikke denne er satt enda og forventer denne vil settes i øvre sjikte av 15 (ifht. EQen i @vcp alternativ 2).

For å i det hele tatt få til det må insidebaren vi fikk i dag bryte bullish i morgen.
Nå er både S&P og Nasdaq ned så forventer OSE også skal litt ned i morgen.

For Funcom sin del så har både Stoch.RSI krysset positivt terreng og det er også en svak antydning til en stigende trend i vanlig RSI.

2 Likes

Jeg er vel litt mer på konsolidering og posisjonering ifht høsten og videre neste år. Jeg synes det virker ulogisk om kursen skulle falle herfra mtp hvordan den har responderte over 14 kroner. Makro kan selvfølgelig gi startkuddet for fall?! Kan kanskje spekuleres i det og gamble på at flere henger seg på en dump, men få kan dumpe nå med pluss i margen!? Om kursen stiger en krone fra dagens kurs så ser jeg på sannsynligheten for fall som større enn nå

1 Like

feil adresse

Viktigere at Asia er bredt opp midt på dagen

2 Likes

Starten på noe større eller bare fake out?

1 Like

Hvordan skal vi beskrive oppgang og volum i forkant av denne releasen? Der har du mye av svaret tror jeg

12,5 neste nå da ?

Tror ikke det skjer i dag, antar den finner støtte i bunn av tradingrange 14.15-14.3 Skulle den gi close under 14.21 en av dagene er 12,50 trolig neste, ja.

1 Like

Hmm, har kjøp på 13,86, 14,01, 14,15, 14,17 denne sommeren, er det ikke logisk at det er det som er støtten, ikke 14,21?

For å få en higher low, så må Funcom close over 14,45 :slight_smile:

2 Likes

Det er så mange variabler og kommer ann på øyet som ser. Jeg vurderer det dit henn at en close under tradingrange vil gi potensiale på nedsiden. Ved 14.21 ish brytes trend linjen.
Men du har et poeng, når jeg ser igjen her vil jeg flytte den til close under 14.10.

Det er vel bare å ha snøret ute​:ok_hand::blush:

Hvor har du trading range?

Range mellom de grønne og røde stiplede linjene i chartene over.

Ligger inne med bullish engulfing på 4hr + volum de siste 6 barene er helt klart større på kjøp enn salg. Potensiale for trekanten ved brudd opp er ca. 16.10 :slight_smile:

6 Likes

Kom seg en del her nå, men er ikke helt overbevist :slight_smile:

1 Like