Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

I wonder why.

Om dette er Atle har han enten baller av stål og elsker å rævkjøre «wink» gutta her inne.

Alternativt har han fått en juridisk vurdering av metodene hans, i lys av diskusjonene og rapporteringen her inne… og… fått “grønt lys”

4 Likes

Det skjer jo hver gang, så ville kanskje vært «morsommere» å lure ut folk andre veien for en gangs skyld - men why change a winning strategy.

Skal se dere får aksjer på 12-tallet når det samme skjer etter Gamescon :slight_smile:

Ikke alltid det er hyggelig å vurdere riktig må jeg innrømme. Man skal være bra kynisk for å holde på, på denne måten her og det kan umulig smake så godt å tjene sine penger ved å manipulere andre.

Om ikke Ose, Finanstilsynet eller Økokrim gjør noe her tror jeg vedkommende kommer til å få smake på den mer folkelige justisen.

7 Likes

6 posts were merged into an existing topic: Funcom småprat 2019

Veldig nær volumbunnen nå, så kursen burde begynne å stige ganske snart.

2 Likes

2 posts were merged into an existing topic: Funcom småprat 2019

Mulig bear flagg

b

2 Likes

Ser ikke bra ut nei, fall på ganske høyt volum. Potensielt brudd på trekant også… :frowning:

Det begynner å tjukne med kjøpsordre rundt 14 kr nå, snur den nesen opp, eller kommer neste dump?

Volumbalansen sirkler rundt bunn, så mye tyder på at ingen ønsker å selge seg ut på dette kursnivået?

1 Like

Hvor mange salgsordre ligger bak dette fallet? Interessant å vite om det er en eller mange aktører. Var det stop loss som sto for volumet?

60k tok Funcom fra 14,98 til 14,00, nesten hele volumet var fra 14,24 - 14,61. Det var ikke noen handler mellom 14,98 og 14,61

2 Likes

Brøt “fint” ned fra bear flagget med overbevisende volum.
Pt; 2,77kr for oss som har fulgt denne en stund :partying_face: Setter ting i perspektiv.

Ser for meg å fylle opp med litt på 2,45-2,55 ish :ok_hand:

4 Likes

Intensjonen bak bevegelsen ble ikke oppfylt. Å lukke under laveste punkt i den lokale tradingrangen som var 1. Juli. Så til tross for meget bearish utseende på baren, feilet den på intensjonen. Ser man historisk tilbake både på ukentlig og daglig chart ved lignende bevegelser, så kan man forvente et lite rally i nærmeste fremtid.

5 Likes

Ikke helt enig.

Jeg fulgte med i sluttauksjonen, og aksjen var i ferd med å bryte nedover de siste minuttene før sluttauksjonen. I auksjonen de siste sekundene var det to roboter som lekte med hverandre for å prøve å få kursen så høyt som mulig under 14kr men med færrest mulig aksjer.

Jeg tror intensjonen i dag var å låse kursen rundt 14kr.

3 Likes

Vel det var en spenstig påstand. Tror nok at man enkelt kunne fått denne lavere i dag, om man enten har beholdning eller nok lånte aksjer å selge.

Min vurdering:
Når det gjelder dagens candle er det nok av eksempler på at dette ikke trenger å være siste lange svarte candle. Meget mulig vi ser noen byks opp, men inntil det kommer noe fra selskapet tror jeg mange vil benytte anledningen til å ta ned risiko og satse på å få kjøpe på lavere kurs. De fleste virker å se fram mot 2020, og høsten pleier å gi mange gode muligheter for å plukke lavt og selge høyere etter nyttår.

2 Likes

Om den ikke faller videre, så ser jeg bare at dagens stygge candlestick (det tredje på kort tid) bare ble litt overdone pga noen stoplosser satt redd ved 14.

Det er jo at aksjen kom over 15 nylig uten noen ekte etterspørsel som er feilen i chartet.

3 Likes

Tror uenigheten i de siste innleggene godt representerer videre retning på kort sikt.
Her er min vurdering –

15 min – avsluttet med en grønn candle, og volumet var høyere enn foregående 30 min, så uten å ha sett på antall aksjer var det positivt.

Ser vi på den massivt røde candlen er det også mye som tyder på at salget (dumpen) ble utført på kort tid (15 min) for å skape en cascade effekt. Om målet ble oppnådd? Nei. Som @rosk er inne på så ser vi en enormt lang wick ned til 13.50 som tyder på at dette ble ganske kjapt absorbert av markedet.

Som @anon80503862 var inne på ligger mesteparten av handelen i dag på rundt 14 kr. Mao. kan man argumentere for at close i dag var en overshoot og at vi rimelig sikkert skal over 14 igjen på kort sikt.

På lenge sikt er det ikke like pent, ser vi på daily chartet har vi brutt den sekundært stigende trendlinjen. Jeg regner med vi skal opp og teste dette bruddet ila. denne eller neste uke.

Ved rejection har jeg tegnet inn en potensielt tredje stigende trendlinje, men denne har foreløpig bare 2 toucher (start og dagens wick). Om den er reell eller ikke får vi svar på dersom den holder igjen ved brudd ned mot 13.50.

Summa sumarum er jeg optimist på kort sikt og nøytral på lengre sikt. Forrige high på daily ligger på 15.10-ish og jeg regner med vi lager en lower high et sted under der, mest sannsynlig rundt 14.50 opp mot 15 kr.

P.S - Setter pris på alle deres bidrag, veldig nyttig :slight_smile:

6 Likes

Jeg tenker at det var et bearflagg med brudd ned og target på ca 13.

2 Likes