Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Ble nesten slik :see_no_evil: (tegningen fra 20 juni)

2 Likes

Må gi deg cred ut den ja!

Helt klart bearflag på lavere timeframes, ser bare ikke helt for meg at vi når target på kort sikt mtp. wicken på daily. Kan likegodt gå sideslengs og opp :slight_smile:

Edit: pent spådd @Shadmar :slight_smile:

Edit II:

Som @anon80503862 var inne på ligger mesteparten av handelen i dag på rundt 14 kr. Mao. kan man argumentere for at close i dag var en overshoot og at vi rimelig sikkert skal over 14 igjen på kort sikt.

På lenge sikt er det ikke like pent, ser vi på daily chartet har vi brutt den sekundært stigende trendlinjen. Jeg regner med vi skal opp og teste dette bruddet ila. denne eller neste uke.

Da fikk vi test av bruddet (dagens high).

Hvis vi ser på volumregnskapet, så har 20 dagers glidende gjennomsnitt nylig brutt over 40 dagers snitt.
On-balance volume har steget med ca. 1.1mill fra 19.06. (kurs: 14,45).
Dette vil jeg tro vil føre til videre oppgang fra dagens kurs?

Volumet tilsvarer 2,44 ganger gjennomsnittlig dagsomsetning, men hadde volumet vært mer enn 4 ganger gjennomsnittlig dagsomsetning hadde dette vært et sterkt signal om videre nedgang. Dette minner mer om kursdump utløst av stopp-loss. Største andelen av volumet (578k) lå rundt kurs 14,02.

2 Likes

Blir TA mer usikker når aksjen er uoversiktlig som nå rett etter spill-slipp? Det ville vel vært logisk at sentimentet i markedet endres raskt nå som informasjonsstrømmen på salgstall, listeplasseringer, oppmerksomhet osv er såpass uoversiktlig?

1 Like

A post was merged into an existing topic: Er teknisk analyse verdt noenting?

Jeg ser på det med tanke på VSA, og Wyckoff prinsipper. Da ser man bare på prisbarene og volum og prøver å tolke markedet utifra dette, sammen med tidligere definerte motstand og støttenivåer.

Basert på dette så har man en meget negativ bar i seg selv, men som sagt. Intensjonen i denne omgang ble ikke oppfylt. Men pga volum som var bak denne bevegelsen skal dette testes igjen. Mulig det er den man ser idag på timechart. Men som regel kommer det en større test som blir gjeldene på dagschart. Ikke alltid. Vil da se etter 2 ting for å bekrefte et positiv test. Higher low, og mindre volum.

Når jeg sa rally/oppgang, tenkte jeg kortsiktig. Ettersom en slik bevegelse med et slikt volum ofte må testes. Feiler denne testen, kan man fort se 12 tallet innenfor rekkevidde. Noe jeg også bemerket en stund tilbake. Hvor jeg sa vi ville mest sannsynlig se 12-13 tallet før 17 tallet. Vi kom vel og merke tett opp mot 17, men vi var også langt nedpå 13-tallet i går. Fremdeles mye usikkerhet i denne på kort sikt.

2 Likes

Potensiell EQ på 4 hr - kan også være bearflag (fraktal av bearflagget @Christian nevnte i går på 15 min chartet). Stochastics RSI har krysset positivt på 4 hr men ingen bekreftelse enda.

Brudd ned igjen ser det ut som på ukeschartet

Kan noen bekrefte det @holmes sier

Ukeschartet bekrefter hva Holmes sier.

Dagschartet også i min verden.

Usikkerhetsmomentet er at børsene har vært ganske røde uka som var, så hvis børsene skulle snu opp så kan det vise seg at dette var ett falskt signal pga makro. Ignorerer man makro ser det stygt ut, med første stopp nede i området 12.6 - 13.1. Det er min tolkning i hvert fall.

Det som taler mot videre nedgang nå er snarlige triggere. Du har gamescom om 2 uker + ett par dager, deretter en uke senere er det kvartalsrapport, og så en uke til lansering av conan chop chop. Kanskje ikke alle ser på disse hendelsene som positive, men Funcom pleier ofte å gå opp til triggerevents (hvis man ser etter exitmulighet ville jeg enten kastet kortene mandag ved åpning, eller siktet meg inn på dagene før, eller dagen etter, gamescom eller kvartalsrapport). Uten gode nyheter på de to hendelsene så tror jeg på en ny stor dump før chop chop.

1 Like

Mye kan skje på 1 uke. Hvis noen på død og liv vil kjøre den ned til teknisk støtte under 13 så benytter de seg nok av makro sit for tiden.

På alle tids chart så ligger også kursen under skyen

Har lagt ut snøret på litt over 13 og nedover @anon80503862. Det er nå man kan gjøre kupp synes jeg. Omregnet til kurs før spleisen så ligger vi ved 12.75 på 2.55 kr. Altså kursen før CE launch.

Mange har ropt om at Fun var billig på 18, 17, 16, 15 og 14 kr så nå må den jo snart være gratis :slight_smile:

Når man ser på daily, dersom dette holder seg på mandag (jeg tror ikke det) så er det faktisk en HL.

Ukes chart ja :slight_smile: De mest tolmodige her inne opererer med swing på et par dager tror jeg.
“på trader potten” :smiley:

Ukes candles gir en fin oversikt og er noe enklere å finne “mønster” med.
Gjorde et forsøk:

Snittet gir forventet nedgang på 24% over 4 uker/28 dager.
Forrige ukes unormale spike opp gjør dette til en utfordrende øvelse imo. Derav har jeg lagt inn 2 alternativer. En som ikke hensyntas spiken og en som gjør det.

1 Like

Interessant. Jeg ser det ikke som en parallell trendkanal men at vi er inne i en symmetrisk trekant.
Synes det stemmer bedre med hvordan kursen oppfører seg og at man får flere tocuher ved trendtopp og bunn enn ved å tegne den parallelt (ser du har 1 touch på bunn og at din bunn av trendkanal er rundt 8.50 kr?)

Jeg regner med bruddet @holmes sikter til er brudd 2 indikert i mitt chart under. Jeg har sett etter inngang under 13 kr fordi det samsvarer greit med hvordan formasjonen har utviklet seg (merk - dette er weekly!) - og kjøre en SL her om den skulle gå stort lavere enn 11.50.

Man kan måle selv hvor target for formasjonen vil være ved brudd ned.
Personlig tror jeg vi vil være ganske nærme trendbunn på 11.50-12.50 - også tatt de fundamentale triggerne som kommer om kort tid.

3 Likes

Chartet viser både kanal og triangel. Stiplet linje på sistnevnte.
Kanalen er samme som investtech har markert i sine chart. Hva gjelder spørsmål om bunn i trendkanal, om du tenker innenfor 28dager er den rundt 9 kr.

Jeg tror triangelet holder, men med en god undershoot/falskt brudd. Nedsiden på brudd av triangel der, er så stor at det ikke harmonerer med annet enn krakk som følge av overordnet marked eller internt.

OK, så ikke den stiplede linjen :slight_smile:

Ja, measured move gir target som ikke er realistisk :wink:

15 min EQ. 13 blank eller 13.60.

1 Like

#roburemisjonsnivå

Sjokkerende å se hvor svak den er, hadde aldri trodd det.

Men slik jeg tegner chartet ser den akkurat nå ut som høyrisk til å bryte videre nedover hvis den ikke finner støtte over 13.

Da er neste støtte omtrent på 12, og deretter omtrent på 10.

Edit:
Ser nå at jeg slår inn @holmes sin vidåpne dør.

2 Likes