Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Vel, man kan stille spørsmål til den stigende trend kanalen du har tegnet opp, ser ikke veldig presis ut slik den er presentert over og kan gi et falskt inntrykk av at aksjekursen nå er i bunn av trend kanal.

Denne kan nok også forbedres noe, men den har 7 treff på bunn linje og 4/5 på topp linje.
Det er 12% ned til bunn linje fra dagens pris.

Vel, mens alle sammen og mora deres er negative er jeg på kjøperen. Er litt risky trade dette men jeg liker setupet siden jeg har konvergens i alle mine favoritt indikatorer, og det i min favoritt timeframe.

4HR hos meg viser:

• Descending wedge (bullish)
  • Dragonstone Doji candle (bullish - needs confirmation)
  • Bullish divergence i RSI
  • Stochastics på bunn med bullkryss (needs confirmation)

Litt prematurt å kjøpe før jeg har bekreftelse på candlesticken, og ei heller brudd opp av formasjonen, men jeg liker setupet og tenker nedsiden begrenser seg til rundt 12.80 (hvit linje) så er grei r/r for min del. SL nivået poster jeg ikke da jeg er forberedt på at noen kan forsøke å riste treet en siste gang før denne går opp.

4 Likes

Så lenge man ikke blir med langt nedover uten en gjennomtenkt strategi så er jo bunnen av en trendkanal et helt ok sted å kjøpe.

Men som du sier vil mange si det er prematurt når man ikke har fått noe særlig kjøpssignal.

1 Like

Trenger bare close over 13.40 for å ha brudd på wedge’n. Target for formasjonen er 15.10.
Som sagt, bruk SL og kjøp heller ved breakout - hvis man klarer å komme seg inn.

Er lite volum å hente større mengder aksjer på :wink:

Ingen ting går ned om ikke noen også handler. Nedsiden begrenser seg ikke betydelig før ca 5% ned slik jeg leser chartet, men ser ikke helt den store oppsiden pt heller, med mindre mann skal sitte til news.

I savepig sitt chart er det tydelig at majoriteten av investorene er under vann på disse nivåer, så lenge trump og XI holder seg rolige i båten er det trolig ikke stor risk. Men skulle de komme med noe mer her nå er det fort en del SL som slår inn/folk begrenser tap og tar ned risiko. Jeg tror ting roer seg, men setter ikke penger på det enda :chart_with_upwards_trend::chart_with_downwards_trend::grey_question:

Jeg er villig til å holde denne åpen inn mot Q2 tallene og Gamescon i slutten av august.
Du har helt rett i at enhver må se dette opp til hvor mye risiko man tåler. Oppsiden for formasjonen er rundt 15 kr - så for meg er det en god trade om den når target ved brudd opp. Risikoen anser jeg som ned mot 12.80 - noe særlig lavere enn dette vil gjøre caset ekstremt bearish for min del.

Klarer ikke holde meg unna nå, ble 3k på 13.13 :+1: og jeg bruker ikke SL så disse får ingen enda :yum:

2 Likes

Plukket litt mer på 13.13 jeg også. Har bekreftelse på candlesticken om vi closer over 13.10 + har confirmation i Stochs i morgen hvis den går opp. Stochs har bare krysset, ingen bekreftelse.

Det mest interessante her er bullish divergence i RSI som jeg håper vil spille seg ut.

2 Likes

Jeg ser det er en del TI ere som er på kjøperen i dag. Klarer man å sette en bunn her nå?
Chartet viser mer kjøpelyst i dag enn de foregående handels dagene forrige uke.

1 Like

Og der kom selgerne på banen :slight_smile:

Fortsatt inntakt sånn ca :slight_smile:

Er håpløst å prøve finne eksakt bunn. Det har jeg ingen ambisjoner om. Kjøper heller litt av gangen nedover og satser på OK snitt :slight_smile:

3 Likes

En meget pen “Morning Star” i 1D chartet. Textbook.
I laver timeframes var close i dag ganske bull.

Ikke noe å sprette :champagne: for enda, men legg den på is :wink:

Har ligget en stund allerede så er beinkald nå… :yum:

2 Likes

Definitivt en reversal candle. Trenger smelvfølgelig bekreftelse, candle i morgen blir viktig. Får litt drahjelp fra US ser jeg, så satser på oppgang :slight_smile:

2 Likes

Asia gir deg en smekk

Har dem drukket mr?
Asia er vel knapt ned 0,5%

Vel. Asia er ned så ikke mye drahjelp fra hva som skjedde i US

3 Likes

Penetrerte linjen, men ser at det ligger litt frykt i markedet enda.

1 Like