Det ser ut som det bygger opp til videre kurs-stigning frem mot Half-Year Report om en uke, dersom kortsiktig brudd opp den 16/8 legges til grunn. Neste trendbrudd ser ut for å bli rundt CCC launch den 3/9, dersom trendutviklingen fra 7/8 fortsetter? Samme og forrige brudd opp var den 11/2, så blir spennende å se om dette stemmer denne gangen også?
Daily Higher High confirmed! Vil nå se den høyere eller pullback for å lage higher low og bekrefte trendendring. Jo høyere den går før pullback, jo større sannsynlighet for en lengre trendendring.
Legg merke til 30-day EMA da folkens!
I mot normalt?!
TA ser jo ut til å fungere greit til å vurdere risiko, om ikke så lett å trade etter.
Like clockwork. Må smile litt av folk som mener TA ikke fungerer på Funcom. Makro er opp i dag men funcom er ned. Merkelig ikke sant?
Anyway, benytter anledningen til å fylle på. Higher low må etableres og da må vi kjøpe folkens
Såpass kortsiktig finnes det vel ingen scenarioer som ikke hadde passet inn i den konklusjonen?
Altså formasjonen må vel bekreftes med higher low og videre oppgang før vi kan si at den traff?
Selvoppfyllende/massesuggesjon i de tilfeller hvor man snakker om definerte handlinger/mål når volum er pisslavt? Men ja, det funket
Altså, jeg mente pullback var mer sannsynlig enn oppgang. Var for mye i mot som skulle tilsi videre opp, men man må alltid holde mulighetene åpne. Dersom man er bastant i sine konklusjoner kan man gå på en smell.
Det er nærliggende å tro det vil være en kortsiktig motstand, samtidig har stochastics nettopp snudd bullish og RSI er også på vei opp så den kan fint bryte over. Jeg forventer dog et pullback for å lage en higher low, så om den snur på 50-dagers vil ikke jeg si det var tilfeldig
teknisk analyse er jo nettopp det, analyse av hvordan folk oppfører seg ved gitte kursbevegelser.
Dagen er ung. Vi kan fortsatt klare en lower low isteden🐟
Jeg vet jo det, men jeg tenker mer på hvordan kursen ville respondert om volum hadde vært høyt. Man maler jo ett bilde som noen få liker og handler etter. På samme måte som oppgangen siste dager, ikke noe styrke i den mtp volum, så slik sett greit at det faller igjen og feks holder seg over 13 som viste noe høyere volum frem til noe mer fundamentalt sterke nyheter som skaper mer forventninger enn “det kommer snart noen større spill engang”. Om kursen da reagerer opp på høyt volum så kan det min verden tillegges mer signifikans ifht teknisk retning.
Det er bare trading fram til coop nyheter tenker jeg, så…
Enig, ikke noe forklaring ifht retning enda, før det tegnes ett mer tydelig mønster på høyere volum.
Hm, merkelig utsagn. Vi har en higher high og tegner nå en higher low. Det er pr. definisjon trendendring, så mye tilsier at retningen vil være opp. I tillegg kan man ane konturene av en OHS formasjon (vi tegner da høyre skulder nå), som har target litt over 15 kr.
Ja, volum mangler men det har det gjort hele sommeren så det er ikke noe nytt?
P.S - Jeg har fyllt på med mer i dag
Nei det er ikke noe nytt, men det faktum da volum uteblir er at det sier mindre om kvaliteten på opp eller nedganger. Opp og nedgangene kan være iscenesatt av enkeltpersoner med litt kapital (det har vi jo sett fra tid til annen ). Så det tekniske i seg selv blir i slike tilfeller mindre interessant for min del. Om en større aktør ønsker mer aksjer kan han vippe kursen under laveste lav og danne ett negativt teknisk bilde for å kunne handle mer aksjer hvis vedkommende har troen på det fundamentale litt lengre frem enn en trader tenker, som igjen kan føre til at stop loss ryker fordi “en trader vet jo å ta sine tap da han skal”! Voila, mer aksjer på luringen.
Jeg forventer at Funcom fortsetter den gode jobben og jeg har mer aksjer nå enn jeg har hatt tidligere, det jeg ønsker å se er en reaksjon med fundamental forankring i feks over forventede inntekter eller nyhet om nytt storspill eller storaksjonær som kjøper eller har solgt seg helt ut som skaper volum og interesse og derigjen forsterker oppgang med vesentlig høyere volum. Det forteller iallefall meg mer om sunnheten til både opp og nedgangen. Og det er vanskeligere å gå mot de store massene som mener noe om noe.
Kortsiktig teknisk i funcom er tegnet opp av de som vil. Helt enig. Man må se på lengre tidsperioder, gjerne uke, og prøve å finne områder der det har blitt omsatt større volum.
Det er i hvert fall min tekniske tolkning av funcom.
Enn så lenge ser jeg en aksje i nedtrend. Har den bunnet ut? Det får vi vite i september. For tidlig å konkludere nå. Kan fort gå videre opp pga kvartalsrapport, og jeg tipper sånn rent teknisk at det fundamentale i kvartalsrapporten fort avgjør.
Sånn, fornøyd nå?
Alltid fornøyd med deg Nocturne, mener fortsatt at det var for tidlig å si på det tidspunktet det ble sagt. Traff bra du igjen
Håper for all del neste ledd også følger av bekreftet brudd opp.
Det åpenbare:
Du kan tegne 15 varianter av disse strekene eller en trendkanal men hovedbildet blir det samme.
Det fundamentale:
Det kortsiktige:
Tolkning:
Langsiktig nedtrend med trading opp før/rundt kvartalsrapporter og lanseringer med påfølgende fall hvis det ikke kommer viktige fundamentale nyheter (som Dune avtale, lanseringsvindu coop shooter) som nåværende aksjonærer tror vil tiltrekke seg nye investorer i løpet av kort tid.
Kortsiktig krever det kjøpsvilje over 14kr for at ikke aksjen skal falle igjen. Dette testes nå av “noen.”
Ps: jeg står over å trade denne kvartalsrapporten, har børspause totalt så det at jeg ikke har aksjer har med markedet totalt å gjøre mer enn funcom spesifikt.