Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Det er formasjonen slik jeg tegner den også :+1:

1 Like

MYZ-kollapsen må være noe av det sykeste som har skjedd på Oslo Børs.

3 Likes

Siden 7 aug. har volumbalansen svingt rundt 0 og samtidig har kursstigningen vært relativ høy. Med dette forstår jeg at færre ønsker å selge seg videre nedover. Kan ikke skjønne noe annet enn at stor interesse med høyt volum må til for at kursen skal stige videre over 14 for å bryte denne volum trenden. Dette vil gi et viktig brudd oppover. Tror vi får et svar på dette ved Q2 på mandag?

1 Like

Et brudd opp gjennom 50 dagers på 14,2 hadde vært finfint.

Tror vi kan få det - altså; først en opptur/test av 15ish kr - gjerne over, så ned og så opp.

Potensiell OHS hvis det blir opp i morgen… :slight_smile:

3 Likes

Erfaringsmessig blir det ned. Hvor er støtte å tenke på?

Jeg oppfatter interessen for Funcom som lunken og tror på mot normalt, dvs opp. (kombinert med liten gevinst ved å selge nå).

1 Like

Tror og det blir litt ned, bare på pur tradisjon.

13 har vist seg å være et godt betongulv med et lite hull i. Det var en trampoline i hullet, heldigvis.

1 Like

12,7 - 13 virker jo logisk.

Jeg bare tror ikke nødvendigvis interessen hverken for å kjøpe eller selge er helt enorm, men at litt makrosvingninger og folk som bare var innom kortsiktig gir en liten tur ned.

Med forbehold om at det kommer nyheter eller rapporten overrasker vesentlig på oppsiden.

Så da legger iallefall jeg noen kjøp på 13.03😋

Dagen i morgen er 1 dag nærmere enn i dag for en fundamental nyhet som kan sette i gang en pen teknisk trend opp neste halvår :wink:

5 Likes

Enig at det fort kan falle til 13 og under, men vi så salgsviljen var lav under 13 så vil anta man kan få litt på billigsalg der om man er heldig.

Håper selvfølgelig på opp men har ikke peiling på om rapporten vil svare til forventningene.

Kveldens spådom, ned ~25 øre på volum under 400k første 30 min, så slutt over 14 kroner, ala @Nocturne figur over her

2 Likes

Spennende å følge med om det kommer en bunn på 11 tallet her etterhvert. Nå skal vel de kortsiktige ristes løs.

1 Like

Kommer til å bli sidelengs pining / låst kurs fremover, mens kortene som kases tas imot før ny runde pump-dump. Unntaket blir dersom en større aktør synes det er såpass billig nå at det plukkes volum over børs.

I mellomtiden er det kjekt at Rui og Co. vurderer hvorvidt “this is a good home” for aksjen.

2 Likes

Trenger ikke være så kortsiktig for å redusere i dag?

Er det ikke et bearflag?

Er det ikke et bullflagg?
Hadde candels gått opp hadde jeg tolket det som et tydelig bearflagg.

Bullflag skal ha stang opp - ikke ned. Jeg tolker den slik:

Edit: vil selvfølgelig ikke falle rett ned slik da :smile:

2 Likes

Blir litt offtopic her, men mener ledelsen har gjort et valg som er kortsiktig negativt for kursen, men gir bedre risk/reward for investeringene på sikt.

5 Likes