Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Vi tegner det helt forskjellig og det er nok årsak til forskjellig oppfatning tror jeg.
Jeg har ikke hensyntatt spiken ned til 12.50, men hvor det ble etablert handel.

Nå har kursen ligget litt over en teknisk motstand den siste timen, så lurer på om dette nå vil brytes eller skal kursen videre nedover?

1 Like

Ser ikke så verst ut.

Spørs om støtte ryker nå, neste på 11.5 og deretter 10

2 Likes

3 posts were merged into an existing topic: Funcom småprat 2019

Stigende støtte, så den forflytter seg.

Venter på 11.50 - ser ut som vi kan få det - hvis dette ikke er en slags dobbelbunn da :slight_smile:

Plokke gjerne 20.000 aksjer der

4 Likes

Denne trendlinjen har vært ganske spot on til nå… dersom den ryker… :zipper_mouth_face:

Closer look - vi prøver å endre trenden…

1 Like

Sånn går no dagan

01

2 Likes

Jeg tolker bruddet opp over 12,96 som en fakeout og at vi nå skal teste motstanden på 12,45 igjen. Jeg har posisjonert meg ca 50/50 med den kortsiktige delen av funcom beholdningen min

2 Likes

Investtech:
Funcom presenterte siste kvartalstallene og markedet sendte kursen ned over åtte prosent. Aksjen ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Det viser at investorer over tid har solgt til stadig lavere kurser for å komme seg ut av aksjen, og indikerer en negativ utvikling for bedriften. Aksjen har nå gitt et nytt salgssignal etter å ha brutt et støttenivå på kort sikt. Neste støttenivå ligger ved cirka 11,60 kroner, mens det er motstand ved cirka 14,20 kroner. Negativ volumbalanse indikerer at volumet er høyt på nedgangsdager og lavt på oppgangsdager, noe som svekker aksjen ytterligere. Vurdering: Salgskandidat, avslutter Investtech.

3 Likes

Ser det ligger en liten teknisk motstand rundt 12,70 i dag, som er styrket litt i forhold til for 2 dager siden. Tror det avgjør om kursen skal ytterligere ned?

I serien “prøv deg fram til du finner noe som nesten passer” presenterer jeg “Meningsløs trendkanal #1.

I serien “prøv deg fram til du finner noe som nesten passer” presenterer jeg “Meningsløs formasjon #1.

Disse bygger begge på teorien som bør være 100% feil, nemlig at det som skjedde før Robur kom inn i funcom har betydning og at ikke alle har kjøpt og solgt i mellomtiden. Men gir neste sted som test av 12.0 - 12.2. Antagelsen er at hvis den faller under dette nivået kortsiktig, så blir det bare rekyl opp igjen.

Generelt føler jeg aksjen mangler en kraftig nedtur for å sette bunn og etablere en ny trendkanal. Alternativt at en storkjøper (CNT !) syntes aksjen er billig, og tar unna på dette nivået i en lengre tidsperiode i stedet for å kjøpe mye på kort tid og presse kursen opp. Jeg ser derfor for meg neste bevegelse som enten unødvendig langt ned, eller stabilt sideleie inntil folk skal hype twitchcon.

Kortsiktig er det viktig at 12.5-12.6 holder og gir rekyl oppover.

TLDR:

Kortsiktig tror jeg på sidelengs eller ned, og står derfor utenfor. På brudd ned har jeg ikke noe spesifikt target jeg tror på, og vil ikke forsøke å fange en eventuell kniv før aksjen blir veldig billig gitt min vurdering av fundamentale forhold.

Det er interessant å spekulere i inngang hvis aksjen ikke faller før midten av september, i forbindelse med potensiell twitchcon hype.

2 Likes

Ja, følger litt med her i dag.
12.65-12.83 ish vil jeg si, men ser at RSI tynger.

Interessant candle i dag, ligger inne med en dragonfly doji på daily. Dette er en litt unormal candle og representerer en reversal. Spørsmålet er om det blir til opp eller nedsiden. Siden trenden er litt sidelengs er det vanskelig å estimere om den vil bryte til opp eller nedsiden.

(Merk at candlen er knapt synlig i chartet!)

Candlen blir også andre inside bar på daily om den closer rundt dette nivået, og det på fallende volum. Jeg forventer derfor å se en klar retning i morgen, og blir litt overrasket om det blir nok en inside bar.

3 Likes

2 Likes

Denne uken velger analytikerne å inkludere Ocean Yield og Funcom i porteføljen. Samtidig kvitter Investtech seg med Magseis Fairfield og Aker.

Hold-deg-unna-porteføljen (torsdag):

• Ocean Yield
  • Funcom
  • Axactor
  • REC Silicon
  • ABG Sundal Collier
  • Nordic Nanovector
  • SeaBird Exploration

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/08/Advarer-mot-syv-aksjer4

Denne har jeg ventet på lenge. “vanligvis” når investtech kommer med kjøpsanbefalinger av funcom reagerer aksjen med å dundre ned tosifret, for eksempel ved tsw launch og tror det var noe rundt Black Thursday. Nå som den er på hold-deg-unna-porteføljen byrde det være mulighet for at den skal gå oppover

4 Likes

Tenkte å se litt på at Funcom her på TI er ansett/uttalt som billig både på 15,14,13 og nå på 12,5kr. Dette er ikke ment som argumentasjon mot dette, undertegnede er enig i sistnevnte, men er tenkt som en gjennomgang av hvor mye 1 krone til eller fra i dag, har å si for potensiell profitt når kursen begynner å gå som forventet ifm DUNE.

Samt hvor mye jeg forventer kursen å gå, om dette blir som vi alle håper. :chart_with_upwards_trend: :bomb:

Med utgangspunkt i følgende:

• Forventet vesentlig kursoppgang ifm DUNE med utgangspunkt i; DUNE filmer og serier kommer i ca samme tidsrom. Funcom mener / forventer DUNE å overgå CE og har lagt opp strategien sin der etter. Selskapets står i en finansielt sterk posisjon. Motsatt av hva som var tilfelle ved EA CE slipp.

• Ca: 2år fram i tid til lansering av DUNE

• Tidligere motstands/støtte områder til venstre i chartet vil være gjeldende, uavhengig av aksjekurs den dagen trenden snur opp/ hypen begynner. Samt uavhengig av antall aksjer Funcom hadde ved ATH ifm CE vs dd og antall ved DUNE ATH.

Så til chartet jeg har satt opp og tatt utgangspunkt i:

Avkastning ved inngangsverdi på 15kr:
Forventet avkastning: 137%
Trolig avkastning i blå: 212%
Best case avkastning i rosa: 376%

Avkastning ved inngangsverdi på 14kr:
Forventet avkastning: 154%
Trolig avkastning i blå: 234%
Best case avkastning i rosa: 409%

Avkastning ved inngangsverdi lik dagens kurs:
Forventet avkastning: 181%
Trolig avkastning i blå: 269%
Best case avkastning i rosa: 461%

Avkastning ved inngangsverdi 11.60kr (neste støtte nivå):
Forventet avkastning: 207%
Trolig avkastning i blå: 303%
Best case avkastning i rosa: 514%

Avkastning ved inngangsverdi 9,96kr (Lavest støtte postCE):
Forventet avkastning: 259%
Trolig avkastning i blå: 371%
Best case avkastning i rosa: 617%

Forskjeller:

Avkastning ved inngangsverdi på 14 kr vs 15kr utgjør:
Forventet avkastning: +17%
Best case avkastning: +33%

Avkastning ved inngangsverdi på 15 kr vs 9,96kr (Lavest støtte postCE) utgjør:
Forventet avkastning: +122%
Best case avkastning: +241%

Avkastning ved inngangsverdi lik dagens kurs vs 9,96kr (Lavest støtte postCE) utgjør:
Forventet avkastning: +78%
Best case avkastning: +156%

10 Likes