Det er da noen som kjøper småkjøp jevnt oppover nå, par dager til med samme handel så er vi godt over 14 kroner
Tok ingen posisjon her i dag, synest den var vel seig mtp at ose var opp 1.5-2% store deler av dagen, men den ga etter for presset til slutt. Sterk close!
Timeschartet i Funcom ser sterkt ut.
Synes det ser ut som støtten på 12,5 er sterk
Litt dumt å sitte utafor med 50% nå, men, men
Ping meg når dagschartet ser bull ut
Oppside target trekant: ca. 15.50
Nedside target wedge: ca. 12.50
Potensielt scenario 3: korreksjon ut av wedge men kursen holder seg innenforbi trekant.
Får nok ikke noe brudd opp i dag men vi er en dag nærmere noe news
Er fortsatt inne på denne bevegelsen her, men med noen justeringer ettersom D ikke kom så høyt som den burde.
Hva mener du med ikke kom så høyt som den burde?
Hvis det skulle vært en D på den tidlige formasjonen som jeg henviste til i svaret over her, så burde den gått til taket og ikke stoppet under. Det er fortsatt et par småting som er off, men synes den treffer godt nok. Se på Lundin Petroleum eller Swedish Match som har lignende bevegelser (Lundin er den som er nærmest å bryte ut).
Funcom stängde precis på MA50
Det er bare tull alt sammen. Nå snudde det, iallefall midlertidig på rundt Robur kurs, det har det gjort før. Da vil sikkert noen si, pga TA. Jeg kaller det fornuftig da Robur trolig vet og kan litt - uansett psykologi og sikkert TA. La oss kalle det psykologisk analyse med fundamental forankring. Volumet nå er ikke rare greiene, men nå til motsetning til tidligere er det noen større som kjøper. Da det er lite volum og selskapet bak roboten har manerer så blir det kjøp på ask og opp. Det er ingenting nytt nå, annet enn vridning av markedsaktiviteter og prioriteringer av hva man satser på kortsiktig til både applaus og buuuuing. Kursen stiger på tross av TA, på grunn av sunn fornuft og flere enn oss småaksjonærer som mener nivået er fornuftig. ~8000,- i pluss siden 12.50 på idiotkontoen, det er penger det også?!
@erpe80 Ja, det er positivt å passere MA50. Enda mer positivt hvis kursen etablerer seg over.
@Paddy80 er du tilbake på TA-funker-ikke sporet igjen? Sikkert bare flaks at jeg kan sitte med nesten 10%
Ja, delvis, så lenge volumet er som det er. Du ser vel på forumet at det er mange som er utenfor pga bla TA. At du var fornuftig er noe helt annet
Vad kategoriseras som etablerad ? Nubie i TA. Har några böker som jag skummat i. Suger upp så mycket jag kan på detta forum både fundamentalt och tekniskt.
For min del så er den etablert når den tåler en negativ makro dag eller to uten å falle ned igjen. Det vil si at aksjen faktisk har etablert at det er nok kjøpere på dette nivået til å ta unna de som helst vil fjerne risiko kortsiktig fordi olje og eller USA indeks faller ett par dager.
Først å fremst er vel målet å se at aksjen klarer å bryte over 14kr, inn i konsolideringsrangen i sommer før MYZ DLC lansering, og at den holder seg der uten å falle ned gjennom ett par røde dager. Det virker logisk at det testes i begynnelsen av neste uke. Sånn sett ville target være 14.5 før den faller noe tilbake, men det er jo bare å vente og se.
Ellers er vel rangen som aksjen var inne i før trippel skuffelse på Q1, Conan Unconquered, og E3 fra ca 15.3 til ca 18. Å komme tilbake til denne rangen uten at folk selger og sikrer gevinst tror jeg krever mer fornyet optimisme.
Jeg tror den går ned på mandag til ca 13 for å lage en ohs (evt 12,5 for å fortsette tradingrange, men om vi closer over 14 mandag, er det allikevel greit å kjøpe på 14 etterpå når den skal retestes.
(dette bare mine egne tanker, så ikke ta det som noen anbfalinger om salg/kjøp)
Om de som lastet før helgen fortsetter å kjøpe, så kan du nok lage en ny figur fra 14+. Men du tror de er ferdige?