Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

De bratte oppgangene pleier å dumpe iallefall historisk iallefall, men svaret får vi vel på mandag, men har trua uansett vi skal opp og over 14 innen oktober.

Det kommer vel an på mottakelsen på twitchcon og makro, samt om vi får mer info om coop. Disse tingene trumfer TA?

Ja det er ulempen med TA, at det er sånne fundamentale greier som ødelegger chartet :slight_smile:

…og hvor langt tidsperspektiv snakker vi om? En uke, et år, ti år?

På å etablere seg over MA50? Positivt så lenge kursen holder seg over. En aksje kan fint stige lenge (uker, måneder, år) og ha små pullbacks til de glidende snittene underveis.

Hvis du tenker på formasjonen jeg ser, så gjelder det for meg at den når target i den gule boksen. For at den samtidig skal treffe taket i triangelet, så bør det skje ila oktober en gang. Tidslinjen er jo synlig på bunnen.

1 Like

Sorry, litt lite spesifikt spørsmål. Jeg tenkte på kommentaren din til Paddy.
Ved første øyekast ser det ut som at du argumenterer for at “TA funker” basert på en avkastning på 10%, hvorav 3 er fra siste døgn. Spørsmålet mitt er hvilket perspektiv er de resterende 6% over? Siste uke? måned?
Eller er dette etter flere års TA-basert trading?

1 Like

Antar det er fra inngang rundt 12.5-12.7? Skulle vel bli rundt 10%

1 Like

Det ville vel være litt snevert statistisk grunnlag for å konkludere med at “TA funker” på generell basis?

(For the record; jeg har ikke noe imot TA… men tenker at funker/funker ikke er et lengre spill enn 14 dager eller så)

Aha. Vel jeg la ut mitt syn for en stund siden, og kjøpte den første gangen aksjen raste ned til 12.6 og hadde mitt laveste kjøp på 12.45. Har holdt siden da og kjøpte litt mer når den kom ned i samme område. Snittet mitt er slik Paddy sier. Og target (kortsiktig, ila en måned) er ~15.4 ihht chart. Kanskje det blir forventninger til kommende happeninger (Twitchcon feks) som drar den dit.

Ellers så kan du jo se i traderhjørnet hvordan de siste posisjonene mine har gått. TA er jo bare et sannsynlighetsspill, der man better på den mest sannsynlige prisbevegelsen. Noen ganger går posisjonen i mot deg, andre ganger i din favør.

7 Likes

Tenker ganske likt som deg ifht. target. Jeg får ca. 10-11% på brudd ut av trekant. Ikke uenig med @Shadmar heller - oscillators på lavere timeframe sier vi kan få en konsolidering før vi går videre. Håper vi klarer å etablere oss over 14 kr før Twitchcon.

3 Likes

MA50 ligger på 13.88. Stängde precis över. MA200 tycker jag är en viktigare datapunkt. Den är på 15.03. Kan FC ta sig över den är det bull.

1 Like

Ping :wink:

5 Likes

Det kortsiktige opp-side forholdet er redusert dramatisk de siste 5 dager, siden ned-side motstanden er styrket seg ganske mye. Opp-side forholdet er fortsatt ganske høyt og er omkring 3:1 mot tidligere 20:1. Ser derfor for meg fortsatt stor kurs-stigning etter brudd opp gjennom 14.

1 Like

Så du indikerer noe slikt som

«The chance won’t come again
And don’t speak too soon
For the wheel’s still in spin
And there’s no tellin’ who
That it’s namin’
For the loser now
Will be later to win»…?

1 Like

Flagg/Pennant (5m)?:

Fra en dobbel bunn (1h):

:thinking:

2 Likes

Kurtosen har steget i dag!
En egenskap som sier hvor flat eller spiss toppen til en fordeling er. Høy kurtoseverdi betyr at ekstreme verdier med større sannsynlighet vil forekomme.
Veldig spennende å se hva som skjer videre…

Hvilket tidsrom ser du på?

Dette er en langsiktig måling, som strekker seg tilbake til 16. nov. 2017. Dette var like før kursen steg dramatisk, akkurat som jeg ser tendensene til i dag.

Kom meg inn igjen på 14,0, så da er target på ca 15,6 i første omgang. :slight_smile:

3 Likes

Hmmm :thinking:

5 Likes