Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

I hvilket område ser du for deg at det dannes en higher low?

Hm, det kommer litt an på hvilken timeframe man ser på; på 4 hr så bør vi holde 13.20 (altså at den snur hvor som helst over dette nivået), hvis dette brytes må vi se på daily higher low, denne ligger på ca. 12.85 - så alt over her vil beholde daily uptrend. Kommer altså an på hvor stor risiko man ønsker å ta og hvilken timeframe man trader.

Personlig ønsker jeg ikke å se den lavere 13.50-ish, og tar den inn igjen når RSI har kommet noe ned og gjør tegn til å vende opp igjen.

Her er 4 hr RSI - som du ser var det en ganske tydelig topp man kunne selge på i går :slight_smile:

2 Likes

Den har allerede snudd, tror jeg :slight_smile:

Jeg tror det er prematurt @anon91440261 - men vi får se. Sommerfugl i vinterland da :

Edit: positivt at den faller på ultralavt volum da?

2 Likes

Regner med dagen i dag ble en higher low men kan ikke vite sikkert før i morgen. Tok likevel noen lodd under 14 som alt er i pluss, likte måten den closet på. Tvi tvi!

3 Likes

Dagens low 13.75…

10 Likes

Det ser jo ganske bullish ut, kan sikkert plukke på 14.10 ca, men har god tro på morgendagen.

1 Like

Men oppgangen på slutten kom ikke på høyt volum (er det ett poeng?) Men det gjorde heller ikke nedgangen på onsdag og torsdag. Hadde vært kjekt å visst hvem som kjøper.

Litt tidlig å spise kake, men 14.04 er jo innafor :slight_smile:

Driver å stanger i skyen som vanlig. Men i løpet av de nest dagene vil kursen omtrent bli tvunget inn i og over skyen. Hvis ikke blir det å følge skyen nedover. Men det virker helt urealistisk.

image

:ok_hand::joy:

Hehe, skal aldri si aldri i denne sirkusaksjen. Men med tanke på at det kommer masse nyheter fremover + spillslipp + at det har skjedd ting i aksjonærmassen så virker det lite trolig at kreftpesten skal dumpe.

3 Likes

Tok exit her. Pusher ikke lykken. God helg :slight_smile:

1 Like

Jeg beholdt mitt, tror vi skal inn i skyen og stange i toppen av den før evt pullback og ut.

Slutter godt inne i skyen. Herlig start på helgen :partying_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

Et lite vindkast så er vi over skyen på mandag!

1 Like

Begynner å se bra ut dette

2 Likes

Ja, jeg ser absolutt at den har litt mer å gå på, kan fint gå over 15 men jeg spiller det litt safe.
Litt for nær kortsiktig motstand og så ligger den i en formasjon jeg ikke liker :slight_smile:

1 Like

Ja ser den, de rising wedgene pleier jo å resultere i sideveis eller ned. Bruker ikke formasjoner så mye da jeg ikke kan de så godt. Men det er jo grei støtte rundt 13.8-14 så satser på trade 14-15.3 rangen litt om den legger seg der. :slight_smile: Om den popper over 15-15.3 og legger seg der så er den en i en ny range forhåpentligvis.

@yan den kan selfølgelig bare zigzagge seg videre opp uten range, som er enda bedre. Men tolker chartet som den skal range en stund.

Den der var kreativ :sweat_smile:

Den er absolutt ikke perfekt @Bullishproof, men jeg har gjort de siste to tradene basert på formasjonen, så den har tilgode å svikte. Bryter den opp og ut av topplinjen kan vi vel si den er ugyldig. Vi skal heller ikke glemme reliability, thepatternsite mener Rising wedges er en av de verste ifht. hvor mye man skal stole på formasjonen, så det er verdt å ta med seg.

Gir egentlig mening for meg at den skal sideslengs / ned hvis det ikke kommer noen overraskelser ifb. Twitchcon, og så opp igjen inn mot release av MoM.

@Shadmar enig i både range og targets. Jeg tenker den nok har mulighet for å overshoote mtp. at vi har en triggerevent til uken, men jeg regner med den vil toppe ut der et sted.

@Yan - TA er sannsynlighetsberegning for entries og exits. Det er ingen fasit. Følgelig kan aksjen gå himmelhøyt eller gå rett i dass. Sannheten er kanskje en moderasjon av disse ekstremitetene :wink:

1 Like