Dette er det nærmeste jeg klarer å komme hvertfall
Dobbel bunn, pullback tilbake til brudd. Bull
Joda, mulig å tegne slik også - hva har du for target? Mitt rasjonale er at vi nærmer oss kortsiktig motstand og jeg vil heller hoppe inn igjen om vi tar ut denne, fremfor å gamble på at vi tar den ut
Som @Shadmar er inne på ønsker jeg å se den etablere seg over 15 og lage en ny tradingrange.
Gjerne få en test av fredagens close etter å ha testet motstand. Hvis den holder ved pullback kan det være greit sted å gå inn (om man ikke alt er inne altså).
Synes forøvrig jeg fikk tegnet den bedre på daily. Ser jo absolutt poenget med at den kan bryte ut og opp av denne, men jeg har bange anelser ifht. at den klarer å ta ut neste motstand på direkten.
Target på 16.7 i første omgang.
Nederste linja på wicks, hvorfor det?
Prøver alltid å tegne linjer hvor jeg får mest treff samtidig som jeg ser etter formasjoner. Nå kan du tegne øvre linje også på wicks og du vil få samme formasjon, men med en litt mindre bratt trendlinje. Jeg tegner den nedre linjen på wicks for å ikke bli lettere faket ut av brudd (hvis du setter linjen på bodies så må du ha thightere SL).
Gjorde ikke det med øvre linje fordi man ikke alltid kan få perfekte linjer (lettere å se formasjonen slik med noen wicks og bodies, men som sagt, mulig å tegne øvre linje også kun på wicks) og fordi øvre linje er mindre viktig i denne formasjonen. Hadde den brutt opp ville ikke formasjonen vært gyldig uansett
Ok. Men uansett vil jeg mene at man skal være konsekvent, altså samme over og under.
Så vil jeg heller mene det er en spektakulær OHS i daily som er ferd med å gjøre seg klar med target > 17.50 (kjapt og dårlig tegnet)
På feks 1h ser det rimelig klart ut som 15 skal testes i dag eller imrg.
Har lagt merke til den jeg også, men trenger høyre skulder først, og jeg ville ønske å se den litt dypere, men det er absolutt verdt å følge med på
Er ikke dette en cup, med kommende handle også?
Bullish åkke som
Det ser ut som om kursen bryter gjennom 14,67, kan 16-tallet være synlig om relativ kort tid. Dette hvis jeg ser på opp-side motstand og skyen fremover.
Kan du plukke den opp?
Bunnen av skyen ser vel ut til å fungere som motstand?
Stemmer, opp-side motstanden vil avta dramatisk ut fra teknisk analyse når kursen passerer 14,67 ish.
Vet at jeg har tolket ting slik tidligere også, men sist jeg gjorde det, så beholdt kursen “plassen” under skyen, ikke så positivt
Vet faktisk ikke hva som er det korrekte. Hvis man bare skal tolke de signalene jeg har backtestet, så er X9 > X26, F26 > kursen, som var en positiv trigger, men som når det skjedde ble trukket ned av at kursen var under skyen. Hvis kursen bryter opp av skyen nå, så er det helt klart positivt, men det har tidligere vært en hard nøtt (typisk med fakeouts, bare for å gjøre det litt vanskeligere).
Motstand forholdet er omtrent like stort å bryte gjennom skyen, som fra over skyen og frem til 16-tallet (men er svakt stigende). Dersom det skulle bli brudd gjennom skyen antas at volumet begynner stige fremover.
Ser for meg at den går til ca 14,9 området i morgen og muligens skybrudd på fredag om volumet er økende som nå, da kan den gå endel. Spennende, men greit å ha en ordre klar på 14 også
Takk for tipset👍
Begynner å bli et mønster.
Ned på morran og opp på ettermiddagen:slightly_smiling_face: