Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

en hode skulder er potensialet tilsvarende avstand fra hodet og ned til hals.

2,525-2,415 = 0,110 = 2,415-0,110 = 2,305

Så det er ikke snakk om store greiene. Men det er jo mulig det fører til at folk selger mer når man ser på det lengre bildet dersom aksjen svekker seg i dag og folk mister trua på det kortsiktige.

Syntes aksjen holdt seg meget bra i dag da!

1 Like

jeg syntes den svekket seg, ville kjøpt om den endte 2.5+

Syntes den har gått fra usikker på videre retning mot at % for Ned > % Opp

Jo, forsåvidt enig, men jeg ser vanskelig for meg hvordan den skal duppe mer enn 2.30ish. Dette med mindre noen skaper et stop/loss skred.

Momentum har avtatt og det blir nok litt humpete nå denne uken til vi får CGi trailer og flere streamere på tube’n…!

Irathi leker med PAINT

De som liker TA kan se på det, har ikke tid til å kommentere

2 Likes

Norskbulls deler syn som meg, Bearish Engulfing

This pattern is characterized by a large black body engulfing a preceding smaller white body, which appears during an uptrend. The black body does not necessarily engulf the shadows of the white body but totally engulfs the body itself. This is an important top reversal signal.

The confirmation level is defined as the last close. Prices should cross below this level for confirmation.

The stop loss level is defined as the last high. Following the bearish signal, if prices go up instead of going down, and close or make two consecutive daily highs above the stop loss level, while no bullish pattern is detected, then the stop loss is triggered.

Last Close = 2.44
Stop loss = 2.52 (som i stop loss dersom du shortet)

1 Like

Må stenge på 2.41 i dag for at dette skal slå til, det krever en svart candle stick

1 Like

så kommer det nyheter ila de neste dagene så utløses ett nytt kjøpssignal :wink:

3 Likes

Jeg ser mer og mer tvilsomt på at denne skal slå til. For det første er det for mye fundementalt som taler i mot. For det andre har det dukket opp kjøpere når kursen bikker 2.40 slik at det blir stadig høyere intradagsbunner.

Om noe tror jeg den konsoliderer nå mellom 2.30 og 2.50 og må bryte 2.50 med litt volum. Jeg ser dette mer sannsynlig enn at den bryter 2.30.

2 Likes

ja 2.40 begynner å se sterkt ut. Mulig man skal posisjonere seg der før videre oppgang

Tror du folk er så gale at de kjører den opp til 4 før EA? Har tenkt at den ville ligge her på 2-tallet ut måneden, men det er mer fundamentalt basert. Ville uansett ventet til fredag og sett an.

1 Like

All historikk i Funcom pre-release har jo nettopp vist at “folk er gale” som du skriver.

Men med et spill som det viser seg at selger f.eks en halv million eksemplarer for å ta et relativt nøkternt salgsmål, er det da galt å gi f.eks over 3 kr aksjen ?

Nei, vil jeg si, men om jeg venter til så skjer så vil jeg jo ikke kunne få en like gunstig inngangskurs heller.

2 Likes

Mon tro om vi bryter 2.50 i dag? Volumet er beskjedent men kan komme i morgen, fredag er en bra dag! :slight_smile:

1 Like

2.51, Sjå der ja :slight_smile:

1 Like

Jommen sa jeg smør… :slight_smile:

1 Like

Ser ut til at du får rett igjen gitt, selv om vi ikke gikk så langt ned så var vi nede og touchet 2,19, da lurer jeg fælt på hvor vi eventuelt skal opp nå, så hvis du kan fortelle meg det hadde det vært topp :wink:

Høyeste kurs 2016 var 2.95, sikkert viktig for noen. Men det er jo litt motstand her på 2.50. Jeg ville nok ventet med å ta et bet til fredag e.m. og da sett an situasjonen.

1 Like

Ja det er sant. Hm jeg satser på at 2017 slår det allerede i løpet av første mnd :slight_smile:

1 Like

Tror nok 2.80ish er nærmere target, for å ikke snakke om 2.73 som var det nivået vi touchet oppom (Investtech sa target 2.75 for pennant formasjonen, som @irathi pratet om).

Mao. blir det vanskelig å bryte 3 kr før launch, tror jeg. Men at vi skal opp og teste disse nivåene, det tror jeg. Aksjen har vist styrke i det siste og nedsalget har vært labert.

Buy & hold er mitt tips. Jeg vurderer å lette meg når vi bikker 2.70.

1 Like

tbh, tror jeg at dersom vi får i gang momentet og nærmer oss 2.7 så er det lite som skal til for å ta 3 kr.

2,95 blir neste motstand dersom vi ser på 02.05.2016 og 03.05.2016

3 Likes