Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Foreløpig har ikke MACD gitt noen indikasjon til noe makspunkt enda, så ser egentlig ikke antydning til massiv motstand etter teknisk analyse av MACD. For meg så ser det ut som mye vil avgjøres mot 16. Tror det er for tidlig å konkludere noe, men salg blir det ikke.

5 Likes

Konklusjonen må jo være kjøp så man kommer seg innenfor igjen? Eller skal man være dust å ødelegge for alle :see_no_evil::joy:

Disse 10-12% ned er vel godt teknisk forankret? Noen som så denne komme?

Bortsett fra Frodoen🙂

ASP hadde dumpekontoen full. Teknisk indikator så god som noen.

1 Like

Så jeg det komme en dump på 12%? Nei. Så jeg at chartet viste bearish tendenser? Ja.
Skrev i chatten på fredag at det var major bearish div. i chartet.

Man kunne ant uglene her synes jeg, men kanskje ikke forvente hvor mye ned / styrken på fallet etc.

4 Likes

Skal man være snill og ofre seg for «alle andre»?

Hehe. Det er jo ren flaks.

1 person sørget for dette. Det har vel ingenting med TA å gjøre.

Bearish signaler ok, men ikke kom å si at en massakre av kursen lå i de korte signalene🙂

2 Likes

Så du kommer med denne i dag? Sporty :yum: om aksjen teknisk er på vippepunktet og man vet det tekniske har en signifikans ifht videre utvikling så vil det mest romantiske være å handle for the greater good ja. På generelt grunnlag ville det gjort verden til ett bedre sted :wink:

Slik ser en ASP spesial ut:

image

Helt sykt at dette kan foregå på en såpass liten og transparent markedsplass som OSEBX.

2 Likes

Så konklusjonen din er at det er «flaks» når man treffer og «TA fungerer ikke» hvis man bommer? :upside_down_face:

Hvis du tror TA handler om å spå eksakt %-vis nedgang forstår jo skepsisen til folk flest :roll_eyes:

TA er sannsynlighetsvurdering. Hva er sannsynligheten for at noe skal opp eller ned.
Verre er det ikke. For å lande på en konklusjon bruker man ulike strategier og verktøy.

For mitt vedkommende så jeg kursen var nær kortsiktig motstand.
Formasjonen i chartet var bearish og fikk brudd ned på fredag.
Sist men ikke minst var det bearish divergens i RSI.

Alle disse faktorene kombinert ville fått meg til å selge alene, om jeg ikke alt hadde vært ute.

Slik bruker jeg TA. Ingen kan spå at noe skal krakke 13%. Men man kan ane om ting mest sannsynlig kommer til å gå opp eller ned. Tyngden dette skjer med, enten man treffer en dump eller en pump, kan man heller si er «flaks» ? :wink:

Edit: @vcp - hadde nok tatt noen lodd for en mini-trade selv i dag men hadde ikke noe ledig.
Så vi var ganske oversolgt på 15 min opp til 1 hr.

1 Like

Gikk inn i dag på 13kr med halv posisjon.
Uavklart om den finner støtte her, men ASP dump`s er ofte lønnsomme å kjøpe, på 1-3 ukers sikt.

4 Likes

1 target: 12,38% opp til gap close :ok_hand:

4 Likes

Tror du skal lese innlegget mitt litt bedre🙂.

Hva var det jeg spurte om igjen?

Jeg lurte på om det var noe teknisk som tilsa 10-12% ned i dag? Det var mest på tull… Helt iorden for meg at TA viste noe bearish, men common.

Jeg forstår spørsmålet ditt men jeg forstår ikke relevansen i en TA tråd. Svaret er jo selvsagt :wink:

Hva om han som dumpet også så det samme som meg i chartet da? :smile:

Mig bekendt blev transparensen fjernet, da man ikke længer kunne se hvem der handler.
Dette har kun foregået efter at synligheds forsvandt og alle blev anonymiseret

Alle vet hvem som dumpet og dette er også lett synlig i aksjonærregisteret.

Ganske transparent spør du meg.

Det er jo typisk brattere ned enn opp i Funcom, 5% er helt vanlig. 13,37% er uvanlig, men støtten er først på 12,5 nå og ferden fra det og hit har vært kjapp.

Det korte svaret er nei. :cowboy_hat_face:

1 Like

Både magefølelsen og det faktum at dichesbuen var breddfull fortalte også meg at det var for godt til å være sant🥳

1 Like

Nå har jeg ikke fulgt så godt med på Funcom de siste dagene. Ikke helt på radaren min for tiden.

Men må være enig med @Nocturne på at signalene har vært til stede for en potensiell nedtur.

Første volumbar på timeshcartet jeg har merket. En slik bevegelse tilsier at det mest sannsynlig må testes igjen. Og i større omfang en noen timer senere.

Det andre er alle volumspikene som kommer. Sammenlign spread med volumet bak dem. Så ser man at det samsvarer ikke.

Effort vs Result

I tillegg er det økende volatilitet på toppen av rangen.

Ved brudd til oppsiden blir bruddet testet 3 ganger, og lager lower highs, helt til siste push kommer, men sammenlignet med tidligere får man heller ikke noe økt interesse på dette pushet. Interessen er ikke der, og det ser man på volumet.

3 Likes

Hei. Er støtten ca på 12,5 nå og motstand ca 15?
Hva er støtt under ?