Er ikke uenig i det - men nå tenkte jeg primært på kursutviklingen på kort sikt.
Dune filmen kommer ikke ut før desember neste år og spiller kommer vel ikke ut før i 2021…
Skjønner, jeg tror institusjonell interesse indirekte tar den glatt gjennom 16kr mot 18kr. For å ta ut 18kr må det slippes news og det vet vi kommer om ikke lenge -MC. Funcom er ikke veldig flinke på å selge seg til massene. Hverken på «allerede suksesser som CE med antall solgte spill eller jazze opp kommende prosjekter. På godt og vondt selvsagt. Jeg tror vi vil se en endring med Tencent. Funcom og spillene skal selges inn til Tencent sine kunder og nedslagsfelt. Det kommer nok en del Kina news og spennende saker.
Volumet siste dager er oppløftende. Svakt på pullback og sterkt opp i kurs.
Rett etter lunsj fredag ble det kjøpt 650k aksjer så og si på ask👌
Typiskt! Synd på panik salget före stäng
Så da skal vi dunke ned 20-30 øre da eller?
Mnja, vet ikke, kan jo bryte gjennom i morgen. Jeg ønsker selvfølgelig å se en close over streken mtp. inngang. Synes det fremdeles er en god mulighet for det…
Jeg tenker at psykologien er endret ganske mye i Funcom etter Tencents inngang, og nå hvor vi har sett ett par nye aktører som har kjøpt seg opp i etterkant. Jeg tror i større grad nå enn tidligere at folk tenker på å feks komme inn igjen på si 14,8x /rundt 15 kroner, “fordi jeg har ikke lyst å ikke stå utenfor fremover nå?!”
- hvem/hvilke skal kunne dumpe hardt nok og følge opp i dagene etter med volumet vi har sett etter tencents inngang? Har noen som har en slik baktanke nok aksjer til å gjennomføre?
- Tar vedkommende sjansen på å dumpe nå mtp de siste aktørene som er kommet inn og med dagens vesentlig høyere volum?
- Hvor mange står allerede utenfor aksjen klare til ta i mot og hvor lenge tår de vente før de kjøper igjen nå? Kjøper du på en dipp på 50 øre eller gambler du og kanskje kjøper på 16 kroner istedet?
Hehe, gode betraktninger - men jeg er ikke så interessert i det fundamentale annet enn for tradingens skyld. Altså, misforstå meg rett, det er fint om FUN stiger for det er den eneste måten å tjene penger på i aksjer for min del (siden jeg ikke driver med shorting) - men slike momenter hensyntar jeg overhodet ikke når jeg trader. Jeg prøver å se om det er noen triggere i nær fremtid som kan påvirke kursen (som f.eks NAPA hvor jeg tok +10% i dag etter å ha sett på chart og lest om CMD den 05.11 og tok inngang forrige uke) - men utover det forholder jeg meg bare til chartet.
Jeg mente forøvrig ikke å være negativ med forrige innlegg, som sagt så synes jeg det er litt uavklart så lenge den closer under linjen, men jeg tror oppriktig det er gode muligheter for at den kan bryte gjennom. Target for trekanten (ascending triangle) er ca. 18 kr såvidt jeg kan bedømme
Måtte ta en liten titt på skyen og i forhold til kurs på 14,70 etter en liten korreksjon i dag.
Jeg er litt usikker på om det er nødvendig å teste på toppen av skyen igjen, siden dette ble testet i slutten av forrige uke?
Hvis man legger RSI (Low) til grunn, som gir stadig høyere bunn-verdier. Kurs på 14,70 vil gi en RSI på (51,76). Dette er betydelig lavere en forrige lave RSI, som var (53,33).
Noe annet som bygger oppunder dette er trendlinjen Tenkan-Sen i forhold til skyen, så antas det at kursen stiger i morgen?
Mulig jeg tar feil?
Over er chartet jeg postet i går kveld. Her er chartet, oppdatert etter dagens handel,
jeg har ikke justert linjen - men her ser man viktigheten av nøyaktige trendlinjer
Spm. Hvis kursen bryter den nedre linja hvor negativt er det?
Hvis man ser på skyen så ligger toppen av skyen på 14,70.
Hva blir riktig å ta hensyn til?
Hvor negativt det er, antar jeg at det kan måles opp mot volum.
Pris er alltid viktigere i min bok en trendlinjer da sistnevnte er subjektive.
Hvis du ser på daily chartet er forrige low på 14.61 så det er nivået som må holde.
Det er mao. gode muligheter for at dette bare var en test av stigende trendlinje.
Litt mer enn skvetting her nå… Økende volum på pullback med fallende RSI topper.
Close over linjen vil være sterkt
Close 14,91
MAO så er den sterk? Godt noen “husker” at Tenc nettopp har kjøpt 1/3 av selskapet, og mest sannsynlig med en plan eller to…