Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Fra Nanotråden:

2 Likes

image

Ett greit utgangspunkt.

Neste hendelse av betydning: Q3 2019. Blir interessant å se om kursen skal teste en bunn, eller oppover, i etterkant av denne hendelsen.

3 Likes

Og poenget ditt var? Som jeg skriver venter jeg på at Nano skal under 20 før neste kjøp, eller at den kommer over emisjonskurs. Gidder ikke DCA der. Ser heller ikke poenget med det her men hver sin strategi :wink:

1 Like

De støttene kan nok diskuteres. Støtte 2 tviler jeg sterkt på blir der vi går ned til denne gangen. Støtten rundt 14 tror jeg blir sterkere enn vanlig.

Fortsetter å følge 50 dagers snitt, men fremdeles ikke sett noe klart bunntegn.

Fibonacci retracement kan gi støtte på 13,84. Passer bra med tidligere støtte/motstand på rundt 13,80 - 14,00

1 Like

hva tenker dere med TA kunnskap om gapet fra 30.9? Skal det tettes, eller det å anse som tettet 7.10 på 1d chartet?

Det som har vært veldig typisk i funcom er at man ihvertfall får en overdrevet kursbevegelse ned som beveger seg opp og ned lang slike gaps, og det vil jo i tilfelle passe godt med bunnen av den oppadgående lange trenden i mitt chart.

Så jeg anser det ikke for tettet, men det har jo tross alt hendt at en nyhet som f.eks tencent er nok i seg selv da.

Fin tilbakemelding. og også gjenkjennelig i flere aksjer det du beskriver. Det som er interessant i FC er wedgeformasjonen som du har illustrert. Det nok ikke usannsynlig at vi vil se en breakout av den før julen ringer inn.

Fortsetter egentlig nøyaktig slik vi diskuterte i går, jeg er fortsatt på kjøperen:

4 Likes

Du er ikke alene om det - synd man i det hele tatt får muligheten. Men disse overshootene har man jo lært å leve med.

1 Like

Etter volumet å bedømme i dag, skal vi ned å lukke gap i området 12,93-13,03.

Blir nok en gavepakke :smile::ok_hand::+1:

Ja jeg er over i overvekt at den posisjonen jeg vil sitte med til enhver tid nå, dette er typisk overreaksjon.

Edit:
Ser at vi er fremdeles ikke helt i mål med bevegelsen vi kanskje tror vi “trenger”. Men dette var noe i nærheten.

2 Likes

Nærmer seg gap close, -4% ish til.

Gidder ikke poste chart, men volumet i dag var signifikant i mine øyne. Jeg er spent på fortsettelsen, og aksjonærlister fra midten av neste uke og framover.

I utgangspunktet, i en normal aksje, hvor ikke handelen manipuleres, så ville videre retning nå blitt avklart i morgen. Med andre ord - etter all omsetningen i dag, er det overvekt av kjøpere eller selgere på ca 13.4kr.

I denne aksjen legger jeg selvsagt null vekt på morgendagen hvis volum er lavt.

3 Likes

Tenker du at cap Close er i bunn av candlestick dagen før gapet kom? Det kan variere, og normalt kan man si at gapet er tettet når det toucher øverste del av candlestick, hvilket var 13,28 , 27.sept. Kan kan nok fint gå 12,9 ish som er bunn av den lange trendkanalen.

Det var det, var mange 100k+ bolker som tilsynelatende byttet hender. Vi får se på listene.

4 Likes

Antar de fleste vet hvorfor det ble en enorm omsetning i dag :slight_smile: resultatet blir iallefall en lang positiv statistisk trendlinje…

Det fleste vet nok ikke det? Vennligst forklar ? :blush::man_shrugging:t3:

Hvis du analyserer sannsynlighetsfordelingen av kursutviklingen, så forstår du sikkert hva jeg mener :slight_smile: Jeg ble positivt overrasket.