Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Kommer an på Q3 og nyheten(e)

1 Like

Det er i hvert fall noe systematisk hvordan noen prøver å presse kursen ned. 10 øre av gangen blir kursen presset ned, det kommer først fram når man ser på mindre time frames enn 5 minutter. Så akkurat det samme mønsteret i går.

Ser ut som det siste “pushet” nedover ikke lykkes inntil videre.

2 Likes

Back for more:

13:16
image

13:24
image

13:34
image

13:39
image

13:46
image

Et lite øyeblikk så skal jeg få logga på med BankID og tatt den også…

Oversolgt på 4 timers RSI

14:00
image

14:08

14:11
image

14:47
image

15:11
image

Har forsøkt seg på 15-min trendendring i hele dag (ut fra det jeg har sett på dine charts) uten hell.
Er ikke verre enn å kjøpe første tegn til HL / HH på 15 min fremfor å prøve kjøpe “oversold bounces” fordi du ser hver oversold bounce nå bare kjøler ned RSI før videre fall… :shushing_face:

1 Like

Må si jeg er egentlig veldig fornøyd med handlingen jeg har fått gjort her nede, på langt nær sikkert at jeg hadde rukket å kaste meg på på vei oppover.

Ligger en mengde på kjøp på bunnen av gapet

Etter close:

2 Likes

En observasjon, ikke en klage: det er risikosport å være investert i Funcom over en lansering.

7 Likes

Er en risiko for vesentlige kursfall her også om det er fond som er på vei ut via pas og ikke Atle. Volumet er betydelig og de selger gladelig på stadig lavere kurser ser det ut til. Liste sent neste uke blir interessant.

Om det er et fond på vei ut, er det bare å vente på oppturen. Se PLT, ble solgt ned av et fond til 8 kr, gikk deretter mer eller mindre rett til 35-40, mange 100% det.
Og det er et selskap som nesten ikke har inntekter og brenner millioner pr kvartal.

Mange spennende teorier her. :joy::rofl:

Hvis man antar Polight prises på forventninger til fremtidig inntekt på kort sikt, hva er tilsvarende forventninger til Fun inneværende år? Husk også at det er 8 mill aksjer i Polight mot 77 mill. i Funcom :wink:

Ute igjen nå?

不,騰訊在裡面。

1 Like

Det kan jeg sette penger på ikke er tilfelle.

Hvis man analyserer omsatt volum siden toppen den 21/10, så vil man se at de siste to dager gir et oppkjøp. Nettovolumet er nå omtrent utlignet i perioden, som resulterte i lavere kurs. Dette forteller meg at «ingen» har solgt seg ut, så vi kan forvente videre kursoppgang?

Jeg må være så pass ærlig å si at jeg ikke forstår så mye av måten du analyserer på. Men om den virker for deg så er det, det som betyr noe.

Det er handlet et betydelig antall aksjer i uken som gikk. Noen med pas konto og stor/store beholdninger har solgt og andre har kjøpt. Selgerne var aggressive derav kursfall. Aksjonærliste fanger opp en del av dette og skal bli spennende å se på til uken.

Om det aggressive salgspresset er unnagjort er oppgang mulig. Fortsetter det er det heller tvilsomt.

Dersom store aksjonærer ønsker å ta gevinst, så selger man seg ofte ned. Deretter å kjøpe tilbake samme solgte volum til lavere pris. Det som blir interessant å se de neste to-tre dager er om de kjøper seg opp med avkastningen. Det vil i alle fall gi indikasjon om at de er meget positive. Vi får bare se hva som skjer de kommende dager…
Ellers er vi inne i et meget interessant teknisk nivå nå.

Mitt tips er at vi så en dobbel bunn på fredag, både i 15,20 og2 timers chart, alle på stigende RSI( Bullish når RSI går motsatt av kurs), target 14,5 hvis vi får en grei omsetning og bryter halslinjen rundt ca. 13,7.

2 Likes