Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

I enhver annen aksje enn Funcom ville jeg sagt at det vi så i chartet og ordrebalansen utover dagen torsdag og fredag innebar at en eller annen topp 20/topp 50 storfisk var i ferd med å selge seg ut, men at andre med dype lommer brukte sjansen til å akkumulere. Altså noe som en vil se tydelig i aksjonærlistene de neste par ukene.

Og de som akkumulerer sitter og ser på nøyaktig samme lange opptrend som vi gjør i denne tråden, og legger inn store kjøpsordrer på ca 13.

Men så er jo dette Funcom hvor det tydeligvis er lov til å dumpe prisen ned med selskapskonto mens man akkumulerer med privatkonto.

Så vi får bare vente og se.

Edit:
Mandag morgen, jobber omtrent akkurat på bunnen av opptrenden

5 Likes

Ser litt lys nå, har har en ordre på ca 13 og 12,5 (for sikkhetsskyld om den dupper nedom)
Men vi omtrent i bunnen av kanalen nå. :slight_smile:

1 Like

Veldig spennende setup. En ting som er litt fiffig er at selv om den korrigerer med såvidt voldsomt volum, så blir den aldri skikkelig oversolgt heller.

Et veldig bull TA setup her er et spekulativt 50/200 golden cross som i tilfelle vil konvergere med 50 dagers glidende bryter ut av den mellomlange nedtrenden.

Ser vi ligger under 2 kr eller har kurs 15,2-15,3 før vi går inn i breakdown syklus. Da kan kursen gå virkelig høyt.

Hva var datoen for når Funcom tas inn i Hovedindeksen?

Edit: Fant det, det er 1. desember.

2 Likes

Er ikke besluttet ennå da.

Nei, men med det volumet som har vært i Funcom siste halvår så taler vel mye på det. Husker vel at @Christian hadde sett nærmere på volumet og antok at det var godt innenfor. Jeg stoler på det.

1 Like

Hva er grensen/betingelsene for å komme inn i hovedindeksen? I morgen passeres snittet 700K (Volum gjennomsnitt av de siste 62 børsdager).

Strykes…

Ikke bland OBX og OSEBX nå.

2 Likes

Begynner salget å flate ut og får en oppgang den siste timen, eller vil vi se videre nedsalg fremover?

Nærmer seg gap close, men RSI tegner et dystert bilde.
Slik jeg tolker det, tyder RSI på at en solid test av stigende trendlinje fra 2017 og dernest støtte i 12.50 område er i emning.

Hva sier statistikken?

Jeg føler at kursen bryter mot alle kortsiktige grenseverdier, så begynner å bli litt oppgitt av utviklingen…

Du kan sammenligne med f.eks. Kitron. Jeg tror Funcom og Kitron er veldig nære hverandre i omsetning. Kitron er i hovedindeksen, mens Funcom er utenfor. Konkurrerer kanskje også med Photocure, EMGS og Songa Offshore

1 Like

Hvor lenge har du fulgt aksjen? Dette er modus operandi siden 2017.

Jeg var inne november 2017…

Alright, og jeg mener ikke å være frekk på noen som helst måte når jeg sier: i så fall er litt rart du ikke er innforstått med hva som styrer kursen i denne aksjen :v:

La oss ser om ikke tre dagers regelen kommer oss til unsetning i morgen.

Volumet i dag er helt uttørket i forhold til torsdag og fredag, og kursen er nesten eksakt nede på bunnen av wedge.

2 Likes

Du burde sikkert men at jeg burde være ute av denne aksjen for lengst, men har vel litt for stor tro på denne næringen som har kjempe potensiale…