Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Investtech:

Funcom (FUNCOM) sluttet på 3.09 kroner etter å ha falt 16.71%. Vi må tilbake til 26. mai 2016 for å finne en like kraftig nedgang. Den gangen falt aksjen med 61.22%. Det ser derimot bra ut teknisk. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt og en videre oppgang indikeres.

8 Likes

Betryggande at den holder seg oppe med lav omsettning og synkende mcap akkurat nå, føler på værhårene at vi skal videre opp forbi 4. Men kanskje ikkje før dei åpner slusene for fullt.

1 Like

Hvordan ser bunnene ut i RSI chartet, er vi på track nå og rekyl rett opp igjen :wink:

Fibonacci med start fra 2.5 og topp ca 4 kr gir 61.8% retracement på ca 3.03 der den nå stopped.

Fibonacci med start fra 1.8 og topp ca 4 kr gir 61.8% retracement på 2.6 der jeg har et håp om at den skal ned til. Usikker på hvilket av de to surgene som er viktigst.

5 Likes

Ser vi det samme nå? :slight_smile:

Jeg gjetter fremdeles på å pirke nedi 2,5 intradag, men tror ikke flat trend, heller rekyl.

1 Like

Ned på 73% gevinst, men samme mantra i dag: The bulls are in full control.

Er det fordi de tekniske signalene som ble gitt oppover er så sterke? Kursen har jo stupt sinnsykt langt ned på kort tid

1 Like

Her er det lettjente penger å tjene gutta

Skjønner ikke hvorfor du plutselig er så positiv. Du sa spillet så dritt ut og at du skulle ut før launch - what changed your mind?

5 Likes

TA fungerer jo pga. ren psykologi. Har man fulgt aksjen og vet at 2.70 var et sted den stanget før den brøt gjennom, husker man liksom dette nivået og tenker - “her kan det være bra å kjøpe”. Støtte blir jo motstand i TA på vei ned, og omvendt på vei opp :slight_smile:

2 Likes

2 Likes

Han ser det samme som meg og grunnen til at TA fortsatt er positiv. Vi har momentum oppover i det store bildet, men er i en kortsiktig slak trend nedover nå. Jeg tror vi får sluttkurs på 2.70 eller høyere i dag, og at kursen på slutten av dagen i morgen blir en god del høyere.

2 Likes

Ny lav nå på 2.52, RT er 2.53.

3 Likes

Jeg bommet på dagen, men traff 2,5 klokkerent.

Kjøpsmulighet?

1 Like

For en gangs skyld skal jeg putte pengene der kjeften er. Omdisponerte noen få av PCIB emisjonsaksjene mine:

10 Likes

Hadde det ikke vært mer naturlig å ta fra den store NANO posisjonen?

?

Da må det vel være lovende når det kom melding og vi tippet over 3?