Eg tipper Funcom leste om pupper her tidligere i dag, og så tenkte dei at dei skulle vise fram pupper. Via ein gamer. Smart:)
Jeg fatter ikke at man kan bli overbevist av en som har brukt litt tid på å springe rundt i spillet hvis man ikke har blitt overbevist når Funcom faktisk har vist hvordan spillet er
Fordi Funcoms streams var fulle av bugs, dårlige AI og lite av Conans “verden”. Greit nok han sprang rundt, men jeg hørte på hva han sa, og det han sa var at han ikke hadde sjangs til å vise dybden i spillet, at han digget det +++
Hadde Funcom sagt det samme hadde jeg ikke trodd på dem, og det de viste var langt så polert som det jeg så i dag. Dvs - de har jobbet ganske mye med ting og tang de siste 2 ukene!
Når flere streamere spiller dette i helgen forventer jeg de også kommer til å være positive. De har enorm påvirkningskraft. Dette vet markedet. Så du hva som skjedde med kursen når han begynte å streame?
Det er en grunn til at youtubere og Twitter-folk tjener så bra. Jo mer følgere de har, jo flere vil kjøpe produktet de omtaler. Når Lirik spiller CE i kveld og sier det samme som han her duden her, da blir det trangt inn døren på mandag.
Hvis han derimot hater det så kommer kursen til å stupe
Som vist i min TA i går. Davincispretten slår aldri feil.
Ser ikke bort i fra at det kan bli morsomt på mandag:
Kan noen utdype hva disse hyroglyfene betyr? Hadde satt stor pris på det
MACD ser jo litt skummel ut, skal helst opp herfra
Sett med et positivt skråblikk:
Noe støtte i bunn av den stigende trenden (nederste røde linje)
Noe mer støtte på 25 dagers glidende gjennomsnitt i chartet (orange linje)
Økende volum på stigende kurs. (siste blå søyle er en del høyere enn den siste røde)
12 dagers glidende gjennomsnitt har ikke krysset 26 dagers, men ligger farlig nær.
RSI foreløpig trygt over 50, med økende bunner.
Med mindre det kommer noe fundamentalt negativt eller for mange får “release angst” så ligger vi teknisk fint ann for et rykk opp.
Tusen takk:-)
Så hvis det nå skulle rykke opp, må dere da ta en ny analyse for å se hvor det kanskje snur, eller kan dere se noe hint om det allerede nuh?
Trauste tunge aksjer er bedre egnet for teknisk analyse, Funcom er preget av vesentlig mer psykologi og utsalg på dette. Men støtte områdene er fine kjøps områder om man føler for å laste opp.
Hva er planen med posisjonen din? Long eller trade fra dag til dag?
Forstår du er relativ fersk så da er det lett, for å bli grepet av panikken og markeds psykologien. Har du troen skal du sitte på begge hendene når den faller og vurdere å laste opp.
Er du bekymret skal du vurdere å selge deg ned litt eventuelt selge deg ut.
Hva gjelder markeds psykologi er Funcom et meget bra utgangspunkt, for å lære hvordan dette fungerer da det er tildels voldsomme bevegelser.
Har egentlig et håp om å solgt meg ut på en av toppene neste uke (hvis det blir noen da:-), så jeg følger med ganske tett. . Jeg har tro på Funcom, men det er noen andre firmaer som jeg mye heller vil inn i og heller sitte long der.
Anbefaler at du: a). lærer deg teknisk analyse og b). selger deg ut så fort du er i pluss. Hvorfor?
Fordi det kommer til å bli ekstremt volatilt!
Spekulative selskaper som er vanskelig å prissette med store kurssvingninger egner seg veldig godt for TA, vil heller si at det er svært krevende å prissette disse utifra fundamental analyse. Det glir gjerne over “peer valuation” med selskaper man ikke har satt seg inn i som du kan kjøre i uendelige sirkler.
Trauste tunge aksjer egner seg bedre for TA med lang horisont.
Funcom fungerer lang horisont dårlig.
Hva mener du med lang horisont?
1 år eller mer
På grafen din, om du ser på status i dag så er TA for mer enn et år tilbake nesten helt ubrukelig til å spå fremover. Med unntak av motstandsnivåer på veg opp. Og da har jeg argumentert tidligere for at man må justere for ant aksjer, ergo mcap gir best pekepinn.
Fully dilluted er mcap oppe i ca 18 kr på den grafen. ca 15/16 elns ikke dilluted.
Eller for å si det på en anne måte om du begynner i 2006, så er skjer det en brå bevegelse omtrent hvert år som bryter ut av den trenden man hadde før.
1 år er da ganske lang trend?
Statoil
Ja nettop så alt over 1 år er helt ubrukelig i funcom.
jeg kunne godt sagt 6-9 måneder om det behager deg bedre?
Men da er det ofte at det betyr noe. Så grenseland er 9-12 mnd.
Mitt poeng er bare at TA fungerer greit på Funcom. Det er ikke noe problem for en som handler vha TA å kjøpe og selge med noen måneders mellomrom.
Ja, er det ikke eksakt det jeg har skrevet.
TA fungerer bra på funcom så lenge du ikke ser på mer enn 1 år ? (grensen går i 9-12mnd)