Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Det var den jeg snakket om på chatten på fredag, da jeg skrev at den skal ned og teste støtte i dag etter at motstand rundt 3.20 ikke ble tatt ut.

4 Likes

Tror man at kursen reagerer på streams som starter i dag klokka 1600 (hvis det skjer). Hvis en bryter igjennom eventuell motstand på 3,20 har man ny støtte der?

Hvis den slutter over, ja. Og hvis den tester dette nivået i morgen med hell, dobbelt ja :slight_smile:

Tror Teknisk analyse er mindre relevant i Funcom akkurat nå.

Det kan gå begge veier i den aller nærmeste tiden basert på hvordan markedet oppfatter lanseringen av Conan Exiles. Triggere på oppsiden vil være en mest mulig “bug” free lansering og gode tall indikatorer fra Steam. Bør ligge helt på top der i og med helt ny lansering.

På nedsiden finnes risiko for konverertering og at Funcom "helgarderer " seg ved å kjøre en emisjon like etter lansering. Men lykkes spillet ser vi fort 5 kr her.

Markedet vil uansett reagere med å kjøre aksjen opp til det blinker mer enn rødt i alle RSI indikatorer eller ned til alle tiders oversolgte RSI.

Jeg er utenfor papiret nå i og med at jeg solgte hele potten på 4 kr. Slipper i allefall lanseringsrisikoen…

1 Like

@Burnside

Du slipper også oppsiden når spillet selger 150k første uken :slight_smile:

4 Likes

Går streamene bra? Hoppet inn igjen på 3,0, men ser den hopper litt opp og ned nå!

Denne går meget bra! https://www.twitch.tv/kiwion

3 Likes

Hu er artig og høre på også !
7000 ser på hu nå !

Feil tråd?

Solgte jo på 4 , har litt spillerom og hiver meg muligens på toget igjen med en slant…

Ja, toget kommer til å gå fort i morgen etter alt å dømme. Skal inn med mer selv :slight_smile:

1 Like

Hvor mye tror du det tekniske vil ha å si i morgen? Ser jo ut til at det fundamentale kan overkjøre ganske kraftig, I alle fall en liten stund? Mitt bet er at vi ser 4-4,50kr før det tekniske begynner å ta over igjen og trekker oss tilbake mot 3,50. Om jeg hadde stått utenfor ville jeg trodd at åpningen kan bli relativt lavt i forhold til peak i morgen, men ikke i forhold til bunnen. Tror det blir en volatil dag i morgen hvor Pareto og flere andre vil tjene mye, og de som kjøper på topp og selger på bunn kan få en brutal dag. Nå får jeg forholde meg til kursmålet mitt tror jeg, og selge når jeg er fornøyd. Ser potensialet for et positivt skift hvor psykologien i markedet går fra svakt negativt til generelt positivt de neste ukene, med forbehold om at salgs-statistikken viser relativt gode tall. Tror virkelig den tekniske trenden brytes i morgen.

1 Like

Tekniske imorgen har like mye å si som fargen på undertøyet til kim il jung.

6 Likes

Hva er mulig på en dag før nedsalg ? 25-30% ? Kan vi bryte 4kr ?

Helt enig, i morgen er det denne lista som teller:
http://store.steampowered.com/search/?filter=globaltopsellers

Første- til tredjeplass er vel det som må til.

PS! Listen er omsetningsbasert :wink:

1 Like

Mulig jeg er febril men jeg tror den kommer til å fyke forbi 4…

3 Likes

Hvor har dere fra at jeg sier at det tekniske peker ned? Jeg sa på fredag at vi i dag skulle ned mot gulvet, det betyr ikke at vi skal videre ned.

Vi er i en rettvinklet stigende triangelformasjon som er et bullish pattern, brudd opp vil signalere videre oppgang.

Ref irathi:

6 Likes

Husker godt at jeg var irritert for ikke å ha solgt på 3,15 :slight_smile: Er ganske happy med å ha hatt is i magen nå.

1 Like

Årsak og virkning folkens.

Et brudd på 3.20 vil gi et teknisk kjøpssignal med target på ca 3.9. Om vi kommer opp dit vil det i så fall være motstand ved ca 4kr. Denne motstanden kan vi enten bryte (nytt kjøpssignal) eller ikke bryte.

Rimelig sikker på at 3,20 og 4,10 er der vi vil se størst motstand. Generelt har jeg sett storsalget slå inn ved 30-35 øre opp. I morgen blir en spennende dag :wink:

1 Like