Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

det var 03.feb kl 09:37. så det har du rett i!

Det var feil post, for 5 dager siden da skrev jeg;

Synd jeg ikke kjøpte på 3.8, men du vet, grådighet og for travel :slight_smile:
Også misliker jeg sterkt PAS sin robot…

1 Like

Pd2 solgte 1,58 m copies på en måned hvoraf godt halvdelen har været til PC efter min vurdering. De skulle også dele indtægter med sin publisher og havde herefter et langt større arbejde med at opskalere virksomheden end Funcom har nu.

1 Like

Vet du hvor mye 505 hadde investert i utviklingen?

Interessant å se på økning i mcap Star + DB kanskje

Kommer inte ihåg men dem hade ju fortsatt med investeringar i starbreeze som höjde kursen då dem fick köpa aktier på vissa nivåer, men sen fick ju starbreeze köpa ut sig från 505 för att kunna få ensamrätt på payday franchise för en väldigt dyr peng.

At Funcom er både utvikler og forlegger burde være verdt en del.

1 Like

Ja det är det ju absolut, de behöver ju inte dela lika mkt, bara UE4 och vad dem nu får betala för att använda Conan franchisen, star fick ju dela med 505 men fick även klumpsummor med pengar för fortsatt sammarbete, som dock blev en dyr historia i slutändan (enligt mig) Nu är det intressanta vad som kommer bli nästa projekt för Funcom, Conan exiles vet vi ju redan att det kommer betala sig bra :slight_smile:

Kan ikke huske det og det bliver lidt besværligt at finde frem på min iPhone (vader lidt rundt Singapore lige nu), men du kan se de gamle regnskaber fra Starbreeze. Jeg har også tænkt samme tanke med at lægge markedsværdierne sammen, for jeg mener helt klart også at DIB steg mange 100% pga pd2, men stigningen var utroligt forsinket.

Edit: du kan se hvad DIB betalte Starbreeze inden udgivelseskvartalet for pd2 og brothers sammenlagt

1 Like

Er også på mobil, kan sjekke senere

Edit: fikk sjekket nå 43.5 msek. Dette gikk jo rett tilbake til 505 før Star deretter fikk 50%

3 Likes

Inspector Holmes on the job :wink:

Hvis dere ser på handelsloggen så har PAS dumpet mye på 4.80-4.90

store volum ved kl 11:17, 11:25-11:26, 11:29 og så rundt 11:47-11:50 har de sikker 2-300 salg x50 aksjer alene…,

Så vi testet motstand 4.9 (nesten full fibonacci opp igjen) - så solgte roboten haugevis.

Markerte ca tidsintervaller her;

3 Likes

Skjermbilde 2017-02-13 kl. 13.52.40

Ja, den ser tyngre og tyngre ut.

Hva tenker du om golden cross?

Først og fremst har 50 gått rett gjennom 100
Så har kursen beveget seg lengre og lengre fra golden 20 på nedsiden så jeg synest den ser litt tung ut.
Holder 50 nå så er det bra, men usikker.

Det er ikke hode skulder vi potensielt ser her altså?

Hvis Star hadde fått omsetning 213 + 196,3 M (andre delen som gikk til 505) + 43.5 = 453MSK. Da ville jo prisen på selskapet vært mye høyere et år etter lanseringen? Dvs et scenario uten publisher.

1 Like

skal nok ha en tur ned til 4.190, kanskje 3.8 igjen.

1 Like

Du tror ikke 4.50 holder?

hvis du ser mye aktivitet fra PAS på 4.50 så holder den, hvis ikke ligger de nok og venter på under 4.2

1 Like

MAO - jeg tror PAS ser det som enklere å trade aksjen fra 4 til 4.8 kr enn fra 4.5 til 5.4

3 Likes

Meiner du i dag, eller ILA veka? :slight_smile: