Jeg setter pris på at du tar deg tid til å lese paperet og gir et skikkelig svar fremfor å avfeie ting som tøv som enkelte andre har en tendens til å gjøre. Det er bare slik man kan ha en ordentlig diskusjon om et tema, fremfor usaklige personangrep
Det er absolutt ikke min intensjon å «flytte mållinjen». Jeg opplever at du ba om en artikkel som kunne beskrive et av nøkkelpunktene i teorien (ordrett det du ba om) ?
Jeg skal forsøke å forklare sammenhengen mellom papiret og oppfinnelsen (med forbehold om at jeg er lekmann, ikke fysiker): den ionserte luften sendes gjennom «bobleren» for å danne kaviterende bobler. Disse boblene skal visstnok være symmetriske dersom de skal klare å kavitere på en måte som danner mikroplasma (eller kulelyn om du vil).
Mikroplasmaen sendes motstrøms mot eksosen – utformingen av av de konsentriske kulene er visstnok viktig – de er designet som Ranque-Hilsch vortex tubes. Den kalde plasmaen møter den varme eksosen og danner en «thunderstorm» (derav navnet) – som illustrert her:
Magien skjer i midten – som omtales som «the 0 point».
Her er også det jeg vil anta er de mest kontroversielle påstandene om det som skjer
Basically etter det jeg forstår påstår man at ved 0 point traverserer atomene tid og rom. De blir «ren energi» eller frekvens. De blir rett og slett revet i stykker. Når de da kommer ut av zeropoint, vil de omdannes til det enklest tilgjengelige i omgivelsene – i dette tilfellet oksygen og nitrogen.
Denne forklaringen (merk at jeg her gjengir det som er påstanden - ikke noe jeg nødvendigvis tror på) får meg til å tenke at dersom man f.eks hadde utført eksperimentet i et rom fyllt av noe annet enn oksygen og nitrogen, så ville man fått mer av det?
Innrømmer at når jeg skriver dette så høres det sprøtt ut
Men det er mye vi har tenkt har vært sprøtt som senere har vist seg å ha en helt naturlig forklaring. Jeg er nok i samme bås som @rosk82 her, at jeg ønsker dette er legit, men tør ikke å satse penger på dette før det kommer mer bevis.