Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Gamingprat

Så kult, visste ikke at finnes mange uoffisielle fix for landskap og bygninger. Fant denne:

Holmenkollen som AI generert har sett helt merkelig ut. Har ikke testet ennå.

FS 2020 er nesten et must for reiseplanlegging og bilturer :slight_smile:

1 Like

Bergen så ekstremt wonky ut fra produsenten, den fiksen der hjalp mye faktisk. :slight_smile:

1 Like

Jeg ville bare si at dere med ps4/ps5 som ikke har spilt Ghost of Tsushima har gått glipp av noe!

3 Likes

Hoi. Hva slags modul kjører du, og hva lurer du på sånn spesifikt?

Dette var jo en lite hyggelig bug til pc. For dere som spiller på pc, pass på! Ikke plukk opp alt man ser er tydeligvis medisinen mot dette.

“Størrelsen på en lagringsfil er ikke noe man gjerne tenker så mye over, men ifølge en Reddit-bruker virker den magiske grensen å være på 8 Megabyte. Er lagringsfilen større enn dét risikerer man at den blir korrupt, og man kan ikke lenger bruke den.”

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/41EyJa/kritisk-cyberpunk-feil-lagringsfilen-slutter-aa-fungere?utm_source=vgfront&utm_content=row-5

sinte aksjonærer:
https://www.gamer.no/artikler/cd-projekt-red-trues-na-med-gruppesoksmal/504615

Er det noen måte å handle CD Project på Nordnet? Mener å huske at noen nevnte en tracker her på TI

Ligger under tickeren : AVACDPROJEKTRACK som sertifikat på nordnet.

1 Like

Finnes det noen fordeler/ulemper med å handle en slik tracker?

Det er enkelt da! :slight_smile: Spørs helt på hvilke trackere det er etc, denne har ikke gearing ser jeg, og ikke avskrekkende løpende kostnader (bilde under.) Kan være noe høyere kurtasje, men man kan også slippe billigere unna enn om man skal handle på obskure børser. Noen trackere/warranter kan til tider ha noe lav likviditet.

1 Like

Da kom det gave til nissefar :slight_smile:

5 Likes

ER mye dårligere volum, så det er vanskelig å komme inn eller ut ( litt som mora til @Konamixx).

Ville heller fått degiro konto og kjøpt via dem.

2 Likes

Dere som kjører FS 2020, kunne dere svart på noen spørsmål til en som prøver å navigere terrenget og finne ut om/hva jeg skal kjøpe av maskinvare?

Hvor “høye” grafikkinstillinger har du i settings?
Stasjonær/laptop?
Hva slags hardware har du i PC’en?
Er du fornøyd med “flyten” eller hakker det på din maskinvare/innstillinger?

Jeg ser for meg at stasjonær er veien å gå (eks. i7-10700, =>16gb ram, 1tb ssd, minimum geforce 2070 super grafikk). Men jeg har vært ute av pc-bygge-gamet leeeeeenge og blitt oldis, og ser at laptoper kan leveres med omtrent samme speccen for bare litt mer penger enn stasjonære.

Ang skjerm så tror jeg det blir en “rimelig” ultrawide skjerm med ansiktstracking, kanskje 34-35", men er fremdeles litt i tenkeboksen der. Har også lurt på 3X 24" skjermer (som jeg har fra før, dvs gratis) med 1080p på midtskjermen og 720p på sideskjermene for å ikke drepe frameraten fullstendig.

What to do, what to do???
Vente til utpå våren når neste generasjon grafikk og utbredelse av 11. gen i7 gjør at “min” spec nevnt over går ned i pris? Er ikke utålmodig så om jeg ikke spiller FS2020 før 2. kvartal 2021 så gjør det ingenting…

Skulle gjerne flydd i jula, men det toget/flyet har nok gått allerede :laughing: :laughing: :grin:

1 Like

En stor skjerm er digg

Her flyr kidden på37» wide

Anbefaler også yoke fremfor joystick

3 Likes

Synes det fungerer veldig bra på PC med Xbox One controller på MS 2020, må bare justere ned følsomheten. Bedre enn joystick.

Anbefaler bra skjermkort type RTX 3070 eller RX 6800, du merker det når du skal over storbyer med mange bygninger.

Takk for gode svar!
3070 ser ut som et bra valg etter litt googling ja. Men da blir det stasjonær i så fall, for prisene på laptoper med 3070 var … inspirerende høye :grin:

1 Like

Kan begynne å si meg fornøyd med rommet snart.

Foreløpig montert 4 stk selvlagde akustikkplater bygd opp med 50mm Rockfoon, litt treverk for ramme, og trekt med en duk funnet på Princess/Kid :laughing:
Har 1 til som er ferdig, og 3 som må få trekk på seg.

TV kom opp nå under Black Week, fant et godt tilbud på en Samsung 75" Q80.

Ja, har litt kabelrot jeg må ordne bak stereobenken :wink:, men tar det etter hvert.

Lydmessig er det meget bra. Har ikke gjort noe kalibrering på selve anlegget enda. Men brukte ca 2 kvelder på å finne en bra plassering på fronter og Sub. Brukte REW og kalibrert mikrofon for å finne en optimal plassering av høytalere og sub.
Slet en del med en markant dip rundt 40Hz fra frontene, som ikke er mulig å justere/plassere seg ut av. Så jobbet en del med plassering av subben for å få den til å kompensere for dette området i sweetspotten/lytteposisjon.
For dem som har litt “know how” så kan jeg si at frontene begynner ikke å “rulle” av før under 20Hz :wink:. Subben begynner å “rulle” av når den passerer ca 30Hz.

Lenke til hvordan det så ut i mars :slight_smile:

16 Likes

naaiiiissss!

Damn homie

Dette var fett!

Tall fra Cd project

https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-12-22-cyberpunk-2077-has-sold-over-13m-copies

13 millioner solgte, men refunds kan være betydelig.

" However, CD Projekt does not state how many refunds were factored into the total, a number that may be potentially significant after Microsoft, Best Buy, and more recently GameStop issued statements or guidance on processing Cyberpunk refunds. CD Projekt opened a dedicated email address for refunding purchases, and Sony went so far as to pull the game from its store"

Eller mulig refunds noe eller alt er inkludert. Denne mld tyder på det
https://www.cdprojekt.com/en/investors/regulatory-announcements/current-report-no-67-2020/