Blir interessant å se hva Hannisdahl skal gjøre nå.
Dessverre ikke en åpen artikkel.
Presentasjon Gram car carriers (GCC)
Har lyst til å ta for meg shipping som investeringsarena, fordi det er relativt store bølger i sektoren og mens en shippingklasse er på topp, kan en annen være nær bunn.
I den anledning vil jeg bygge opp en oversikt, i første omgang, over alle norske shipping-selskaper, med hvilken bransje de er i, markedsandel, hva som er ledende faktor for den enkelte shippingklasse osv.
Noen som har tips til lignende oversikter som allerede er tilgjengelige, eller nettsider hvor informasjonen kan hentes ut?
Hafnia med sterk Q3 rapport i dag
Hvilke shipping aksjer har dere mest tro på i 2023? LPG og LNG som vil herje neste år også ?
Kunne du redigert innlegget ? Videoen kommer opp over hele skjermen hver gang man går inn i tråden
Okeanis. Ny flåte, Eco/scrubber, minimalt med leveranser av nye båter, strategiske oljelagre som skal fylles, fine utbytter++
Vet ikke om noen segmenter vil herje, men jeg har troen på fine utbytter og kursstigning i både LPG og LNG. Samt bulk hvis Kina får til en vellykket gjenåpning og økt aktivitet. Potensialet for kursstigning er stort i bulk da, men som kjent kan det plutselig komme et eller annet skjær i sjøen.
Bilfrakt er et segment jeg ikke har vært innom tidligere, men har kjøpt litt i GCC i år. Det er etterslep på utskifting av biler verden over etter siste års leveringsproblemer, chipkrise etc. Når ting en gang løsner skal det fraktes mye.
Er det sikkert at de skal det?
Jeg satser på
Belships
MPC
Klavenes combination carriers
Innser bare at jeg misset LNG oppturen og solgte for tidlig i LPG selskapene
Kjøper ikke der nå
Er jo ikke sikkert, men med 37% ned fra samme tid i fjor er det på tide å fylle på? Dersom det skjer vil det forhåpentligvis være bra for tank.
For de som interessert i tørrbulk og tank. En meget informativ tråd, også om makro
Veldig nyttig twitterbruker å følge for shipping-interesserte:)
Rederiforbundets konjunkturrapport er her:
Noen som har innsikt i og tanker rundt Stainless Tankers som ble NOTC notert i dag?
Derfor kan det være annerledes denne gangen i tank