Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Generell Shippingprat 🚱

Container-rater
image

Ikke rart ratene pÄ TEU gÄr, gikk jo nesten ikke containere ut av Kina etter pandemien startet.

Rederiene har skrudd prisene kraftig opp siste tiden

Ser ikke sÄ hot ut? Men BDIY er vel kull/malm osv, ikke kontainere. :slight_smile:

1 Like

https://soundcloud.com/user-864522747/shipping-pa-vei-inn-i-2021

1 Like

Ryktes om at de nÄ bruker bulkskip for Ä frakte containere pga av mange pÄ pÄ containerskip

Negative rater i stortank. Kanskje leie inn et par :roll_eyes:

2 Likes

no shit? negative vlcc rater? jeg sier som i mars 2020 (hĂŠh, negative rater!)

SÄ da kan jeg kjÞpe olje i dag, lagre den (og fÄ betalt for Ä leie tankeren) og levere i nov neste Är (eller kanskje drivingseason i us rundt juli aug)

hva kalles noe sÄnn backtango? conwardation?

1 Like

En` av grunnene til at jeg holder meg Laaaangt vekk ifra Shipping :ship:

image

Jeg og
 skurkespill


2 Likes

Haha, jeg stemmer pÄ backtango, for dette fenomenet.

2 Likes

Noen her inne som synes Hafnia er en spennende utbytteaksje i bransjen? Ser pÄ DN at flere meglerhus anbefaler kjÞp, og det er god avkastning pÄ utbytte, det lÄ pÄ 2,475 pr aksje totalt i 2020. Det er ogsÄ innsidere som laster opp i aksjen. Jeg synes det virker som en spennende investering, men jeg hÞrer lite om aksjen i de forskjellige forumene og lurer pÄ om det er en grunn til at aksjen ikke virker sÄ populÊr?

Stortank ratene opp 500% :joy::joy:

4 Likes

Sterkt nÄr tankratene for VLCC stiger til 2000$ dagen nÄr det koster 12000$ dagen Ä ha bÄten i drift (og da har man ikke regnet med avskrivninger eller kapitalkost). :rofl:

Det er ikke dagens ta krater som gjÞr at tank har gÄtt i det siste

2 Likes

Dette ligner mer og mer et plott fra “Billions” hvor Axe bestikker kapteinen for Ă„ lage trafikkork :money_mouth_face:

4 Likes

For containertrafikken alene anslÄs kostnaden Ä vÊre 3,4 milliarder kroner i timen.

Holy shit ass. Spot ratene gÄr nok i vÊret her rent midlertidig. Plutselig mangler det 2 dager med shipping pga skip som ble sittende fast. Det er dog mange som ikke kjÞrer spot da.

1 Like
1 Like

Hva er de beste sidene for Ă„ holde seg oppdatert om tĂžrrbulkrater :slightly_smiling_face:?

go` gang i container-ratene nÄ ? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Tanker om Belships videre? vil festen forsette? :slight_smile: