Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Generell Shippingprat 🚢

@Gordon svarte på dette, så da går ikke jeg noe mer inn på det, men stiller meg bak gordons utgreiing :slight_smile:

1 Like

Problemer med å forstå hvordan markedet kan være så lunken til både rateoppgangen og det at Fredriksen har vektet opp i Golden i dag. hehe… jaja, tolmodighet er en dyd sier de :smiley:

3 Likes

Mulig jeg burde ventet litt lenger for å få en bra inngang, men nå er jeg også “skipsreder”. Blir spennende å se hvordan dette går… :smile:

4 Likes

Cape ratene og markedet har vi jo truffet dritbra på. Det som er litt merkelig er at GOGL henger igjen som i sirup… Lett å bli utolmodig her nå. Vi får skylde på motstanden som Irathi har vist oss på disse nivåene. Stoler imidlertid på at vi smellet ut av denne knipa som et såpestykke hvert øyeblikk nå :smiley:

Det vi vet er foreløpig:

• Ratene stiger
  • Fredriksen har gjort kjøp
  • Rapporter melder om at Dry Bulk er bunnet ut
  • Teknisk sterk kortsiktig
  • Både DNB og Sparebank1 har GOGL i portefølje

Børs er mye manipulasjon, slik er det bare. Men når ett selskap som har ligget med brykket rygg begynner å tjene penger og dette også etterhvert holder seg slik, så kommer resultatene enten man vil eller ei.

Og hvor mye av dagens handel er roboter? 90%?

5 Likes

BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKSEN -5,3% TIL USD 18.471/DAG

12:04
			Oslo (TDN Finans): Baltic capesize-indeksen er ned 5,3 prosent til 18.471 dollar pr dag.

Det melder Bloomberg News torsdag.
2 Likes

Det er vel nå aksjen går opp, da? Ettersom denne aksjen holder til i bakvendtland.

1 Like

får bare la være å følge med noen dager, det hjelper ikke en dritt :wink: så lenge de tjener penger og utsiktene er gode så tror jeg den kommer etterhvert, hjelper ikke å prøve å mase kursen oppover :smile:

4 Likes

Tar i langdrag ja… Caset ruller nå… Kanskje alt som trengs nå er å lene seg bak? Vente?

Hode skulder formasjon i GOGL?

Halslinje på 32.8-33 ?

2 Likes

Hva skjer om halslinjen holder… Hva skjer dersom halslinjen ryker?

1 Like

Jeg er av natur veldig skeptisk til sånt. Virker litt som overtro ala åndenes makt. Vil finne strukturer der det ikke finnes noen. Er det gode teorier bak det der?

1 Like

nei det er helt åndenes makt ja.

Bare å se bort fra - evnt google it

2 Likes

ring 113

2 Likes

Hahaha… helvette halslinjen har det ikke helt bra i GOGL altså… Snakk om idioti… Nå er alle positiv… likevel… meeeehhhh rett frem. Legger denne på is en uke nå. Ingenting skal inn ingenting skal ut. Jeg skal ha de pengene der!!

When in doubt, double! ?

1 Like

Er fan ikke mye i doubt nei…

Men ratene har fan meg kvadruplet seg… OG markedet trekker på skuldrene… Kan bli pissed av mindre

1 Like

har du allerede vært hos legen? :hospital:

2 Likes

Ja… Han sa det er ikke håp :stuck_out_tongue:

4 Likes