BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKSEN -1,2% TIL USD 18.250/DAG
12:06
Oslo (TDN Finans): Baltic capesize-indeksen er ned 1,2 prosent til 18.250 dollar pr dag.
BULK:BALTIC CAPESIZE-INDEKSEN -1,2% TIL USD 18.250/DAG
12:06
Oslo (TDN Finans): Baltic capesize-indeksen er ned 1,2 prosent til 18.250 dollar pr dag.
Virker som det stabiliserer mer enn jeg hadde trodd. Godt mulig det snur oppover igjen til uka nå.
Det tror jeg og. Nå kan dette ikke butte imot lengre… Det må da være dags for en kjøretur nå?
EDIT:Gleder meg og til å se hva USA gjør i dag. var litt annerledes handelen i USA i går.
Oslo (TDN Finans): Vale har solgt capesize-skipet «Alegria», bygget i 1997, til skraping. Skipet er på 160.000 dødvekttonn.
Yayyy!!! Bare 18 år gammelt… Anotherone bites the dust.
Men fy svarte for en liten fille Cape da. 160 DWT bare… :P, kan godt skjønne at det ikke er den feteste båten i flåta
Arc jobber hardt med å presse ned prisen på FRO før helgen. Det kan være en kjøpsmulighet.
Aksjene i Golden Ocean blir dratt ned av den amerikanske børsen. Virker som det går ned i USA i dag også, så da går det utover oss.
Capesizene begynner å omsettes for høyere priser nå igjen… Strålende nytt for GOGL som får en haug nye Caper inn nå.
http://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulker-prices-start-to-firm-up-as-market-sentiment-improves/
Det er jo og godt å se at shipping folkene selv og ser ut til å ha troen og kjøper brukte Capes. Tror vi ser betydelig oppgang til uka…
Oi… Sjekk denne… Panamakanalen i trøbbel… Nå blir det behov for flere skip i det korte perspektiv.
http://shippingwatch.dk/Rederier/article7919357.ece
www.dn.no/nyheter/2015/08/10/0612/Asia-i-dag/asia-i-dag-eksportpanikk-i-asia
Ser ut til at veksten i Asia har fått seg en kraftig knekk.
Dry bulk er da ikke involvert i dette. Heller ikke Tank… Tenker du på kontainer shipping? Malm som importeres til Kina brukes i stor stor grad til å bygge byer og infrastruktur… Det er ikek noe som skal eksporteres det da
Men siden du snakker om vekst eller det motsatte av vekst, CEO av Rio Tinto, sa på umetal.com i helga at KIna vekst var slik de merket det helt i rute… Etterspørsel er økende…
Tja, jeg tenkte de importerte råvarer som så ble eksportert. Det kan jo også bety at feks Kina bygger flere spøkelsesbyer og trenger mer jern. Vanskelig å si hva effekten blir, men jeg tipper alt av shipping vil bli påvirket.
Skuffende dårlig av GOGL aksjen enn så lenge…
Begynner å lure på om det kommer noe her eller om alle egentlig tror at ratene skal ned igjen like fort som de gikk opp.
Der tror jeg dere bommer. Capesize skip har vært omsatt i helgen. ALtså skiftet hender. Lorentzen solgte ett for 37 Mill USD. Det betyr igjen at de som sitter i markedet ser lyst på fremtiden. Capesize salg har det ikke vært på år nesten… For det er dørge stillt når fremtiden er mørk. Jeg ville gått 180 grader av det dere tenker nå
Leser jo mye om trøbbel i kina, som er hoveddriveren for de økte ratene?
Vil trekke frem igjen HS formasjonen jeg la merke til for 4 dager siden.
Vi har nå brutt halslinjen…
https://beta.tekinvestor.no/uploads/default/original/1X/8f87a1dc4bf989fe79575d3ddfc837ba0ab5c48b.png
Edit - også brutt den stigende trenden (som hadde bunn = halslinjen).
intradag… enda da
Vi trenger sårt gode rater nå, hvis ikke så fortsetter nedturen. Større bilde med nedgang drar med seg “alt”. Shorterne har foreløpig rett…
Njaaa… VELDIG Bull den artikkelen med Lorentzen… og Capesize skipene som igjen er i omsetning… Tror de fleste som driver shipping nå er på vei inn i aksjen… Før når jeg hauset så var folk mer skeptiske…